این گیاه زخم پای دیابتی را درمان می‌کند

یافته‌های پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان حاکی از این است که محصولات گیاهی در کشورهای در حال توسعه از مقبولیت قابل توجهی برخوردارند و علت این امر قیمت و عوارض کمتر گیاهان دارویی نسبت به داروهای دیگر است. هدف از پژوهش حاضر اثربخشی ژل آلوورا بر زخم پای دیابتی است که توسط دکتر زهرا سلیمانی

کد خبر : 334403
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
این گیاه زخم پای دیابتی را درمان می‌کند



یافته‌های پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان حاکی از این است که محصولات گیاهی در کشورهای در حال توسعه از مقبولیت قابل توجهی برخوردارند و علت این امر قیمت و عوارض کمتر گیاهان دارویی نسبت به داروهای دیگر است.

هدف از پژوهش حاضر اثربخشی ژل آلوورا بر زخم پای دیابتی است که توسط دکتر زهرا سلیمانی عضو گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و جمعی از همکارانش انجام شده است. ژل آلوئه ورا دارای ویتامین های A، B، C، D ، حاوی گلیکوپروتئین، پلی ساکارید و ترومبوکسان A ۲ ،B ۲ و نوعی پروستاگلاندین است که رشد و ترمیم پوست را تحریک و موجب کاهش انقباض عروقی و تجمع پلاکتی می شود.

در این پژوهش مداخله‌ای CT بیماران با دیابت نوع دو با پای دیابتی به درمانگاه عفونی مراجعه کردند که این بیماران به دو گروه ۳۹ نفره تقسیم شدند و هر دو گروه تحت درمان های روتین (شستشو، پانسمان و درمان آنتی بیوتیکی) قرار گرفتند. همچنین درمان آنتی بیوتیکی در هر دو گروه یکسان بود و زخم گروه دوم علاوه بر درمان روتین با پمادی از ژل آلوورا پانسمان شد که نتایج تاثیر دارو بر ترمیم زخم از یک هفته بعد درمان بررسی و نتایج آن ثبت شد.

یافته‌های این پژوهش نشان می دهد که کاهش بستری و زمان بهبودی، کاهش قرمزی و ترشح زخم در گروه دوم پس از ترخیص نسبت به گروه اول معنی دار و همه کشت‌های به عمل آمده از زخم‌های دو گروه در قبل از بستری مثبت بود. همچنین بعد از ترخیص ۱۰ مورد از کشت‌ها در گروه اول و فقط دو کشت در گروه دوم مثبت باقی مانده بود که در گروه اول از ۱۹ کشت مثبت استاف اورئوس ۱۴ کشت منفی شدند که این در حالی است که در گروه دوم از ۲۰ کشت مثبت استاف اورئوس ۱۸ کشت منفی شدند.

نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که استفاده موضعی از ژل تهیه شده از گیاه آلوورا نه تنها باعث کاهش طول مدت بستری و مدت زمان بهبود بیماران به علت زخم پای دیابتی می شود بلکه از طرفی باعث منفی شدن کشت میکروبی زخم ها نیز می شود. نتایج این پژوهش در کتاب خلاصه مقالات بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

آنزیم ضد پیری کشف شد

۳۵۲۳۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.