این چهره‌ها تیتر خبری شدند

[ad_1] درگذشت سه هنرمند، خبری از «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری و فیلم جدید مهران مدیری، اکران سه فیلم سینمایی جدید و اعلام شهرهای بدون سینما، ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی در لس آنجلس، خطر نابینایی یک بازیگر، خبر خوش ایرج راد و اظهارات وزیر ارشاد درباره حریم تئاتر شهر، همکاری هادی مرزبان و علی نصیریان،

کد خبر : 383708
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
این چهره‌ها تیتر خبری شدند

[ad_1]

درگذشت سه هنرمند، خبری از «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری و فیلم جدید مهران مدیری، اکران سه فیلم سینمایی جدید و اعلام شهرهای بدون سینما، ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی در لس آنجلس، خطر نابینایی یک بازیگر، خبر خوش ایرج راد و اظهارات وزیر ارشاد درباره حریم تئاتر شهر، همکاری هادی مرزبان و علی نصیریان، بازگشت مهدی فخیم‌زاده به تلویزیون، ممنوع‌التصویر نبودن خیابانی، خبری از تدوین سند ملی موسیقی، مرمت غیراصولی برج طغرل، آخرین وضعیت پرونده جهانی بافت تاریخی دامغان و دیوار تاریخی گرگان و مرمت شلوار پهلوانی غلامرضا تختی گزیده‌هایی از اخبار فرهنگی هنری این هفته بود.

به گزارش ایسنا، جواد اعرابی، بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد تئاتر ، علی کریمی کلایه، شاعر و داستان‌نویس در ۴۴ سالگی و حمید منوچهری از پیشکسوتان رادیو و دوبله در این هفته از دنیا رفتند. 

ناگفته‌ها سمسارزاده از رفاقت ۶۰ ساله‌اش با حمید منوچهری

همچنین پیکر جواد اعرابی، بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد تئاتر  و  شاپور جورکش ـ شاعر، منتقد ادبی و مترجم روز سه‌شنبه دهم مردادماه به خاک سپرده شد. 

خبری از «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری و فیلم جدید مهران مدیری 

علی سرتیپی – مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران – که مسئولیت پخش و اکران «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری را برعهده دارد، به ایسنا خبر داد که «ویلای ساحلی» احتمالا از مهرماه روی پرده سینماها می‌رود.

از سویی فیلمبرداری فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی علی اوجی به پایان رسید. سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، تینو صالحی، سعید زارعی، مهران مدیری و جمعی از بازیگران تئاتر و سینما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اکران سه فیلم سینمایی جدید و اعلام شهرهای بدون سینما

همچنین قرارداد اکران سه فیلم سینمایی با بازی بازیگرانی همچون باران کوثری، حامد بهداد، رضا کیانیان و حبیب رضایی در شورای صنفی نمایش ثبت شد.

با پایان روزهای عزاداری دهه اول ماه محرم فعالیت سینماها از سر گرفته شده و در حال حاضر ۹ فیلم سینمایی روی پرده هستند و چند فیلم هم در بخش هنر و تجربه اکران می‌شود. این در حالی است که ۱۱ سالن نمایش فیلم در حالی در یک ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند که همچنان ۱۱۹ شهر با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر بدون سینما هستند.

همچنین سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قرار بود از دهم تا شانزدهم مهرماه در اصفهان برگزار شود که اکنون با یک تغییر، پنج روز دیرتر افتتاح خواهد شد.  

حکم فرهاد توحیدی 

و این‌که فرهاد توحیدی به‌عنوان دبیر بیست و دومین دوره‌ اهدای جوایز سالانه‌ سینمای ایران انتخاب شد و او اعلام کرد که مرحله اول داوری فیلم‌ها حدودا از ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود و مراسم نیز به دلیل تقارن با ماه صفر، در روز ملی سینما (۲۱ شهریور) نخواهد بود.

روایت خسرو سینایی از «پوست کلفتی در سینما»

روایت امیر نادری از «سازدهنی»

فیلم جدید اصغر فرهادی در لس آنجلس و حضور ایرانی‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی

در خبر دیگری هم اعلام شد که اصغر فرهادی دهمین ساخته بلند خود را در لس‌آنجلس آمریکا و احتمالا پس از پایان اعتصابات در هالیوود مقابل دوربین می‌برد. 

همچنین پانزدهمین جشنواره بین‌المللی کرالای هند میزبان نمایش دو فیلم کوتاه و یک مستند از سینماگران ایرانی و  نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز «مونته‌نگرو» امسال میزبان نمایش چهار فیلم ایرانی خواهند بود.

فیلم کوتاه «کت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه بیست و پنجمین دوره جشنواره اینونتای ایتالیا، سیزدهمین دوره جشنواره ملی فیلم دانشجویی اوروگوئه، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه اوبراورزل آلمان و سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نور جهان روسیه راه یافت.

خطر نابینایی یک بازیگر 

از سوی دیگر «جودی دنچ» بازیگر ۸۸ ساله و انگلیسی برنده اسکار اعلام کرد که وضعیت بینایی‌اش وخیم شده و دیگر قادر به دیدن در صحنه فیلمبرداری نیست.

جشنواره برلین زیر تیغ انتقاد آلمانی‌ها

«برد پیت» وارد اعتصاب شد

«بردلی کوپر» به جشنواره ونیز نمی‌رود

ریاست آکادمی اسکار تغییر نکرد

خبر خوش ایرج راد و اظهارات وزیر درباره حریم تئاتر شهر 

ایرج راد، رییس هیات مدیره خانه تئاتر نیز  خبر داد که بعد از مدت‌ها پیگیری و تلاش، پروانه پایان کار ساختمان جدید این خانه صادر شده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این هفته درباره تعزیه و آخرین وضعیت ساماندهی تئاتر شهر اظهاراتی داشت و گفت: حریم ساختمان «تئاتر شهر» مهم است که متناسب با این بافت فرهنگی به‌زودی اجرای طرح آن آغاز می‌شود.

امجد جلالی و سیدمحمد مصطفی موتورچی طی احکامی جداگانه از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به عنوان دبیران اجرایی و هنری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» معرفی شدند.

همکاری هادی مرزبان و علی نصیریان

همچنین هادی مرزبان از اجرای نمایشنامه «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان به ایسنا خبر داد. به گفته او، قرار است این نمایش بعد از ماه محرم و صفر روی صحنه برود.

حسام منظور در نقش «مکبث» و اجرای دو نمایش جدید در مرداد

از طرفی هم حسام منظور در نقش «مکبث» به کارگردانی آرش دادگر به صحنه خواهد رفت و اسامی متون پذیرفته‌شده بخش‌های صحنه‌ای و شبیه‌خوانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از طرف دبیرخانه این رویداد هنری اعلام شد.

در خبر دیگری هم اعلام شد که نمایش «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا  از ۲۳ مرداد سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و نمایش «سندروم روسمر» با بازی سعید چنگیزیان و علی باقری از ۱۸ مرداد در بلک باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه خواهد بود.

راوی رنج‌های دوران خود باشیم

سهم کودکان از تئاتر کدام نمایش هاست؟

بازگشت مهدی فخیم‌زاده به تلویزیون و ساخت فصل دوم «صداتو»

سریال‌های «بازپرس»، «سوران» و «اپیدمی» که به دلیل تاسوا و عاشورای حسینی پخش آن‌ها متوقف شده بود، پخش خود را از سر گرفتند. 

همچنین حامد جوادزاده از ساخت فصل جدید مسابقه «صداتو» که تا پیش از ایام عزاداری در شبکه نمایش خانگی در حال پخش بود، خبر داد.

اظهارات ساترا و پلتفرم‌ها درباره قوانین جدید شبکه نمایش خانگی 

به نظر می‌رسد پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه شبکه نمایش خانگی و تقسیم کار بین وزارت ارشاد و صداوسیما، حالا فضای جدال بر سر تولید و پخش پروژه‌ها در فضای مجازی، کمی آرام‌تر شده است. در نشستی که در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با حضور برخی نمایندگان رسانه‌های دیداری، رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و همچنین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برگزار شد، این موضوع مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مصوبه نمایش خانگی روال طبیعی‌اش را طی می‌کند

اظهارات ۲ مقام ارشد ارشاد و صداوسیما درباره مصوبه شبکه نمایش خانگی

ممنوع‌التصویر نبودن خیابانی 

رییس سازمان صداوسیما نیز در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران بر نادرست بودن ممنوع التصویری جواد خیابانی تاکید کرد.

تازه‌هایی از دو جایزه ادبی «من می‌خوانم» و «بوکر» 

در خبری هم شورای کتاب کودک «علیرضا سیدآبادی» و «نادر موسوی» را برای دریافت جایزه IREAD (من می‌خوانم) ۲۰۲۴ معرفی کرد و همچنین اعلام شد که ۱۳ عنوان کتاب شامل چهار رمان اول به عنوان نامزدهای اولیه جایزه ادبی بوکر در سال ۲۰۲۳ رقابت خواهند کرد. 

در ادامه، محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کتاب) شد.

توضیح درباره عکس حاشیه‌ساز

از اعلام مجوز نداشتن «طاقچه» از ارشاد تا از دسترس خارج شدن آن

«طاقچه» رفع فیلتر شد

چرا «توانا بود هر که دانا بود» برای فردوسی است؟

همچنین معاون اعضای صندوق اعتباری هنر از معرفی ۲۲۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به سازمان تأمین اجتماعی برای برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.

دو نمایشگاه خوشنویسی در فرهنگسراهای ارسباران و اندیشه 

در خبری هم اعلام شد که نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط با عنوان «نقشی با خط» از ۱۱ تا ۲۰ مردادماه در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپاست؛ همزمان با برگزاری این نمایشگاه یک کارگاه تخصصی آموزش خوشنویسی نیز در این مجموعه برگزار خواهد شد.

و این‌که نمایشگاه گروهی تخصصی خوشنویسی معلی با عنوان «بیدار شو» به همت فرهنگسرای اندیشه همزمان با دهه دوم ماه محرم برگزار می‌شود. این نمایشگاه ۲۸ اثر خوشنویسی را به نمایش خواهد گذاشت.

کشف تصویر زن مرموز زیر نقاشی مشهور

رشته سازهای کوبه‌ای به دانشگاه آمد

در خبری هم اعلام شد که یک رشته جدید موسیقی تحت عنوان «سازهای کوبه‌ای» در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود و  ۲۹ مورد از نمونه‌های موسیقی بلوچی در پژوهشکده مردم‌شناسی گردآوری شد.

سند ملی موسیقی پس از ۹ سال دوباره به جریان افتاد!

در ادامه، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) خبر داد که فرآیند تدوین سند ملی موسیقی مطابق با جهت‌گیری نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌ریزی برای ساخت خانه برای جشنواره‌های موسیقی در تهران با توجه به هنر و معماری انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وعده وام به مسافران کیش و قشم و…

همچنین گفت‌وگویی تفصیلی با مدیرکل گردشگری شورای عالی مناطق آزاد داشتیم که از پیگیری طرح «سفر کارت» با پرداخت وام برای مسافران مناطق آزاد همچون کیش و قشم خبر داد. 

هزینه سفر به سوریه و ۱۰۹ داروی ممنوعه در سفر عراق و اربعین

در ادامه، معاون عتبات سازمان حج و زیارت از انجام هفته‌ای یک پرواز از تهران به سوریه و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر در کاروان‌های زیارتی خبر داد.

عوارض خروج زائران عتبات چقدر است؟

همزمان با ثبت‌نام سفر اربعین، فهرست ۱۰۹ قلم دارو که ورود آن‌ها همراه زائران و مسافران به عراق ممنوع است، اعلام شد.

از ماجرای تخریب خانه بصیری تا مرمت غیراصولی برج طغرل

معاون میراث‌ فرهنگی یزد به دنبال تخریب بخشی از دیوار و آب‌انبار خانه «بصیری» ابرکوه اعلام کرد که از شهرداری و همسایه خانه بصیری شکایت شده و روند حقوقی آن در حال انجام است و باید بخش تخریب‌شده عین به عین ساخته شود.

قدیمی‌ترین برج تهران بعد از ۲۰ سال مرمت می‌شود اما مرمتگر برج طغرل همان است که دژ ۲۰۰۰ ساله تهران را طوری مرمت کرد که اعتراض باستان‌شناسان و مرمتگران را برانگیخت. حالا همین نگرانی درباره برج ۹۰۰ ساله تهران وجود دارد، که با آن کارنامه، چه سرنوشتی در انتظار است؟ 

مرمت «برج طغرل» را متوقف کنید

زخمی دیگر بر تن ابرکوه 

درحالی‌که زخم تعرض به «کوشک عزت‌آباد» و یک خانه قاجاری در ابرکوهِ یزد هنوز تازه است، از تخریب چند خانه دیگر در بافت تاریخی این شهر خبر رسید. این خانه‌ها که در محله‌های «درب قلعه»، «صفاییه» و در نزدیکی «مسجد حاج سید حیدر» واقع شده‌اند، در روزهای گذشته تخریب شده‌اند. 

آخرین وضعیت تعیین حریم و عرصه «تپه چهک»

همچنین معاون میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از آخرین وضعیت تعیین حریم و عرصه «تپه چهک» سخن گفت و از مرمت هشت بنای تاریخی در این استان و ساخت سرویس بهداشتی در بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

آخرین وضعیت پرونده جهانی بافت تاریخی دامغان و دیوار تاریخی گرگان 

خبری هم از آخرین وضعیت ثبت جهانی بافت تاریخی دامغان داشتیم؛ بافت تاریخی دامغان در حالی در فهرست در انتظار یونسکو قرار دارد که هنوز در فهرست میراث ملی ایران ثبت نشده و اظهارات معاون میراث فرهنگی استان سمنان نیز بیانگر آن است که ثبت جهانی این بافت رد شده است.

افزون بر این‌ها، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان از آخرین اقدام‌هایی که برای آماده شدن پرونده ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان در حال انجام استَ خبر داد  و گفت: این اثر تاریخی در میان مردم ناشناخته است و باید برای ثبت جهانی ابتدا آن را برند کنیم.

وضعیت نابسامان کاروانسرای «شِمش» 

همچنین یک باستان‌شناس از وضعیت نابسامان کاروانسرای «شِمش» در مرز استان‌های یزد و کرمان روزگار خبر داد و گفت: دیوارهای آن به تابلو تبلیغاتی تبدیل شده است.

مرمت شلوار پهلوانی غلامرضا تختی و دو کشف تاریخی 

در نهایت این‌که  شلوار پهلوانی غلامرضا تختی برای انجام اقدامات حفاظتی به پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی سپرده شد و باستان‌شناسان بقایای یک گورستان چهارهزارساله را در محل ساخت یک محوطه پرتاب موشک واقع در بریتانیا و بقایای یک کشتی رومی را در اعماق دریای مدیترانه کشف کردند. 

حاشیه‌سازی طرفداران «فالوده کرمانی» برای «فالوده یزدی»

نخستین زنی که فرعون شد

دست‌ و دل بازی مصر برای آثار تاریخی

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.