این واکسن را بزنید تا معتاد نشوید!

در چند سال اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا در جهان، مردم دنیا بیش از پیش ارزش واکسن‌ها را درک کردند و تا حد زیادی از رابطه قهری‌شان با علم پزشکی کاستند. حالا در یکی از تازه‌ترین دستاوردهای پزشکی که توسط محققان دانشگاه هیوستون پدید آمده، شاهد ساخت واکسنی هستیم که می‌تواند محافظت قابل توجهی

کد خبر : 283079
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۱۹
این واکسن را بزنید تا معتاد نشوید!



در چند سال اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا در جهان، مردم دنیا بیش از پیش ارزش واکسن‌ها را درک کردند و تا حد زیادی از رابطه قهری‌شان با علم پزشکی کاستند. حالا در یکی از تازه‌ترین دستاوردهای پزشکی که توسط محققان دانشگاه هیوستون پدید آمده، شاهد ساخت واکسنی هستیم که می‌تواند محافظت قابل توجهی را در برابر مواد مخدر ایجاد کند. این واکسن توانایی دارد تا از ورود ماده بسیار خطرناک و کشنده فنتانیل به مغز جلوگیری نماید.

جالب است بدانید این ماده شیمیایی که تنها در آزمایشگاه تولید می‌شود، ۵۰ برابر قوی‌تر از هروئین بوده و تا ۱۰۰ برابر قوی‌تر از مورفین است و در طول روز بیش از ۱۵۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند. یافته‌ها و آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ماده کشنده اعتیاد دارند، برای ترک آن با مشکلات جدی و شدیدی مواجه می‌شوند.

طبق گفته محققان دانشگاه هیوستون، این واکسن با تولید آنتی‌بادی‌های ضد فنتانیل، از ورود این ماده به مغز جلوگیری می‌کند و آن را از کلیه‌ها خارج می‌سازد؛ نتیجه این پروسه، عدم احساس سرخوشی در مصرف کننده و نهایتا هوشیاری اوست.

طبق سایر پروژه‌های علمی و پزشکی، محققان و سازندگان این واکسن هم مطالعات و آزمایش‌های مختلفی را روی موش‌ها انجام داده‌اند و متوجه شدند که این واکسن هیچگونه عوارض جانبی ندارد. تیم تولیدکننده در حال حاضر قصد دارد با انجام آزمایشات بالینی روی انسان، از تاثیر مثبت و موثر آن اطمینان حاصل کند.

این واکسن ضد اعتیاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

این واکسن جدید حاوی ماده کمکی مشتق شده‌ای از باکتری اشریشیا کُلی (E. coli) است. این باکتری یک نوع باسیل گرم بی‌هوازی اختیاری به نام dmLT است که پاسخ سیستم ایمنی به واکسن‌ها را سرعت می‌بخشد. این ویژگی به عنوان یک معیار حیاتی و بسیار مهم برای اثربخشی واکسن‌های ضد اعتیاد شناخته می‌شود که توسط این تیم و با کمک محققان دانشکده دانشگاه تولین ایالات متحده ساخته شده است.

در دنیای امروز، درمان‌های زیادی برای اختلال مصرف مواد افیونی مانند متادون و… وجود دارد؛ اما این درمان‌ها همیشه موثر نیستند. بسیاری از دانشمندان و استاید علمی معتبر، این واکسن را دستاورد بزرگی می‌دانند؛ مانند ترز کوستن، استاد روانشناسی و مدیر برنامه علوم اعصاب رشدی، شناختی و رفتاری در دانشگاه هیوستون که واکسن جدید را یک تحول‌آفرین بالقوه نامیده است.

۵۸۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.