این مقام می گوید قطر و امارات در روند احیای روابط دیپلماتیک هستند

[ad_1] یک مقام اماراتی در بیانیه ای در پاسخ به سوال رویترز گفت: در حال حاضر فعال شدن روابط دیپلماتیک که شامل بازگشایی سفارتخانه ها می شود، بین دو کشور در حال انجام است. یک مقام خلیج فارس گفت که انتظار می‌رود سفارت‌ها تا اواسط ژوئن با حضور سفیران جدید در پست‌های خود بازگشایی شوند.

کد خبر : 347585
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
این مقام می گوید قطر و امارات در روند احیای روابط دیپلماتیک هستند

[ad_1]

یک مقام اماراتی در بیانیه ای در پاسخ به سوال رویترز گفت: در حال حاضر فعال شدن روابط دیپلماتیک که شامل بازگشایی سفارتخانه ها می شود، بین دو کشور در حال انجام است.

یک مقام خلیج فارس گفت که انتظار می‌رود سفارت‌ها تا اواسط ژوئن با حضور سفیران جدید در پست‌های خود بازگشایی شوند. منبع سوم گفت که روابط دیپلماتیک ظرف چند هفته به طور کامل احیا خواهد شد.

احیای روابط در بحبوحه فشار منطقه‌ای گسترده‌تر برای آشتی با ایران و عربستان سعودی صورت می‌گیرد که ماه گذشته برای برقراری مجدد روابط پس از سال‌ها خصومت، که بی‌ثباتی در خلیج فارس را تهدید می‌کرد و به جنگ یمن دامن زد، توافق کردند.

در اواسط سال 2017، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر همه روابط خود را با قطر به دلیل اتهامات این کشور به حمایت از تروریسم، اشاره به گروه های اسلامگرا و دلپذیری نسبت به ایران قطع کردند، اتهاماتی که دوحه آن را رد کرد.

ریاض و قاهره اولین سفرای خود در دوحه در سال 2021 پس از توافقی به رهبری عربستان برای پایان دادن به مناقشه بودند، در حالی که بحرین هفته گذشته اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را احیا خواهد کرد.

همه کشورها، به استثنای بحرین، در اوایل سال 2021، زمانی که امارات متحده عربی پیشنهاد کرده بود از سرگیری روابط دیپلماتیک به زمان نیاز دارد، روابط تجاری و مسافرتی با قطر را احیا کرده بودند.

روابط بین امارات و قطر در سال گذشته گرم شد و رهبران دو کشور رو در رو ملاقات کردند.

این مقام اماراتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «سیاست خارجی امارات در درجه اول بر ساخت پل ها، همکاری اقتصادی و کاهش تنش منطقه ای متمرکز است.

این مقام دیگر خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، گفت که اواخر ماه گذشته مقامات قطری و اماراتی برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند و ابوظبی به دوحه اطلاع داده است که فرستاده این کشور چه کسی خواهد بود. این مقام اضافه کرد که قطر هنوز این کار را نکرده است.

هنگامی که رویترز با وزارت خارجه قطر تماس گرفت، از اظهار نظر خودداری کرد.

در دوحه، پایتخت قطر، این هفته، کارگران پیاده‌روهای جدیدی را در خارج از بخش کنسولی سفارت امارات می‌گذاشتند و به نظر می‌رسد که اخیراً درختان نخل در این باغ کاشته شده است. در آن سوی خیابان، ساختمان دیگری از سفارت امارات متحده عربی متروکه به نظر می رسید، باغ آن بیش از حد رشد کرده بود و پنجره های طبقه بالا باز بود.

(گزارش اندرو میلز در دوحه، غائده غانتوس در دبی و عزیز الیعقوبی در ریاض؛ نگارش اندرو میلز؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.