این فرمان بر تردیدها در مورد آینده صنعت لیتیوم مکزیک می افزاید

[ad_1] شنبه گذشته، رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور آخرین فرمان ریاست جمهوری خود را در مورد لیتیوم امضا کرد و یک منطقه استخراج لیتیوم به وسعت بیش از 900 مایل مربع (235000 هکتار) در ایالت سونورا شمالی ایجاد کرد و اظهار داشت که امتیازات موجود در آن “ایمن باقی می مانند”. اما این دستور

کد خبر : 324648
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۱
این فرمان بر تردیدها در مورد آینده صنعت لیتیوم مکزیک می افزاید

[ad_1]

شنبه گذشته، رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور آخرین فرمان ریاست جمهوری خود را در مورد لیتیوم امضا کرد و یک منطقه استخراج لیتیوم به وسعت بیش از 900 مایل مربع (235000 هکتار) در ایالت سونورا شمالی ایجاد کرد و اظهار داشت که امتیازات موجود در آن “ایمن باقی می مانند”.

اما این دستور همچنین اعلام کرد که «هیچ فعالیت معدنی مربوط به لیتیوم را نمی توان در این منطقه انجام داد».

به گفته کارشناسان و تحلیلگران بخش، این فرمان می تواند راه را برای شرکت دولتی تازه تاسیس مکزیک برای دریافت حقوق انحصاری برای بهره برداری از ذخایر محلی فلز سفید، که مورد علاقه سازندگان باتری های قابل شارژ در سراسر جهان است، هموار کند.

فرناندو کوئسادا، وکیلی با تجربه گسترده که در پروژه های استخراجی در مکزیک کار می کند، گفت: «تعریف (لیتیوم) به عنوان متعلق به ایالت غیرمعمول است، اما امتیازات قبلاً اعطا شده رعایت خواهد شد.

او افزود که فرمان جدید می‌تواند به این معنا باشد که دولت ممکن است از قدرت سلب مالکیت خود به عنوان ابزاری برای اجبار به مذاکره با شرکت‌هایی که قبلاً امتیازاتی در این منطقه دارند، مانند معدن‌کار لیتیوم چینی و سازنده باتری Ganfeng، که پیشرفته‌ترین پروژه لیتیوم مکزیک را کنترل می‌کند، استفاده کند.

سال گذشته، متحدان لوپز اوبرادور در کنگره ملی کردن لیتیوم گسترده ای را تصویب کردند تا اطمینان حاصل شود که مکزیک می تواند از افزایش تقاضا برای فلز فوق سبک که برای تامین انرژی ناوگان خودروهای الکتریکی آینده مورد نیاز است، سود ببرد.

لوپز اوبرادور از زمان روی کار آمدن او در اواخر سال 2018، سرمایه‌گذاری خصوصی جدید در نفت و گاز، از جمله مشارکت سرمایه‌گذاری مشترک بین پمکس دولتی و تولیدکنندگان خصوصی احتمالی را رد کرده است. او ممکن است لیتیوم را به همین صورت ببیند، با برخی از کارشناسان سیاست فلز را به عنوان پژواک رویکرد دولت محور گسترده تر او در مورد کالاهایی که استراتژیک تلقی می شوند، توصیف می کنند.

آرماندو آلاتوره، زمین‌شناس و کارشناس لیتیوم، گفت که آخرین فرمان می‌تواند منجر به تغییرات بیشتر در امتیازات موجود شود و او استدلال کرد که ایجاد یک منطقه جدید معدنی قانونی که بر امتیازات معدنی موجود قرار دارد، دستور سردرگمی است.

او گفت: «این بی‌اطمینانی زیادی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

نه دفتر لوپز اوبرادور و نه وزارت اقتصاد مکزیک، که بخشی از این فرمان بود، به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تحلیلگران BTG Pactual در یادداشتی تحقیقاتی گفتند که LitioMx دولتی که در آگوست گذشته ایجاد شد، احتمالاً تلاش‌های اکتشافی بیشتری را در منطقه معدنی جدید آغاز خواهد کرد. اما آنها گفتند هنوز مشخص نیست که این تلاش ها به تنهایی یا با مشارکت بازیگران خصوصی انجام شود.

بر اساس یادداشت تحقیق، «معقول است که انتظار داشته باشیم مکان‌هایی که به تازگی تعریف شده‌اند به LitioMx تعلق گیرد».

مطالعات نشان می دهد که مکزیک ممکن است حدود 1.7 میلیون تن لیتیوم داشته باشد، اما این ذخایر بیشتر در خاک های رسی به دام افتاده است.

تا به امروز، استخراج لیتیوم در مقیاس تجاری از خاک‌های رسی انجام نشده است، به این معنی که ذخایر مکزیکی احتمالاً به فناوری جدید، سرمایه‌گذاری اضافی و شاید کارخانه‌های فرآوری در محل نیاز خواهند داشت.

BTG Pactual تأکید کرد که LitioMx فاقد «ظرفیت، فناوری یا دانش معدن» لازم است.

رامسس پچ، تحلیلگر انرژی و معدن گفت که چنین نیروگاه هایی با توجه به پیچیدگی آنها به تعهد هزینه قابل توجهی نیاز دارند.

او بر لزوم به حداقل رساندن خطرات سیاسی مرتبط با آخرین فرمان دولت تاکید کرد، در صورتی که لیتیوم مکزیکی امیدی به تبدیل پتانسیل خام خود به صنعتی پر رونق با افق بلندمدت داشته باشد.

او گفت: «آنها باید به شما اطمینان دهند که ذخایری که در اختیار شما قرار می دهند، که می توانید برای سال های آینده به بهره برداری از آنها ادامه دهید.

(گزارش توسط کارولینا پولیس؛ ویرایش توسط دیوید آلیر گارسیا و آلیستر بل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.