این خوراکی ها را بدون نگرانی از چاق شدن بخورید

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از بهداشت نیوز، غذاهای کالری منفی غذاهایی هستند که کالری بیشتری برای هضم، نسبت به آنچه در آنها وجود دارد، مصرف می‌کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید مقدار زیادی از این غذاها را بدون در نظر گرفتن حجم یا مقدار آن، مصرف کنید. کالری منفی در حقیقت

کد خبر : 299947
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
این خوراکی ها را بدون نگرانی از چاق شدن بخورید


به گزارش هوشمند نیوز به نقل از بهداشت نیوز، غذاهای کالری منفی غذاهایی هستند که کالری بیشتری برای هضم، نسبت به آنچه در آنها وجود دارد، مصرف می‌کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید مقدار زیادی از این غذاها را بدون در نظر گرفتن حجم یا مقدار آن، مصرف کنید.

کالری منفی در حقیقت اصطلاحی است که در آن انرژی‌ یا کالری که برای هضم مواد غذایی مصرف می‌شود، بیشتر از انرژی یا کالری است که به بدن وارد می‌کنند.

غذاهای کالری منفی غذاهایی هستند که کالری بیشتری برای هضم، نسبت به آنچه در آنها وجود دارد، مصرف می‌کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید مقدار زیادی از این غذاها را بدون در نظر گرفتن حجم یا مقدار آن، مصرف کنید. در هر صورت بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد تا آنها را هضم کند و به نوعی کالری ورودی از آن ماده غذایی را خنثی می‌کند.

غذاهای کالری منفی معمولا گیاهان و سبزیجاتی هستند که سرشار از فیبر و مقادیر زیادی آب هستند. فیبر موجود در این غذاها باعث افزایش متابولیسم در افراد می‌شود زیرا فیبر نیاز به زمان بیشتری برای سوخته شدن در بدن دارد و در نتیجه متابولیسم بدن افزایش می‌یابد.

سبزیجات و میوه‌هایی مانند بروکلی، کرفس، کاهو، انواع توت‌، خیار، سیب، گوجه‌فرنگی و کدو سبز نمونه‌هایی از مواد غذایی با کالری کم، فیبر بالا و اثر ترمیک بالا هستند که می‌توانند به فرآیند کالری منفی در تغذیه منجر شوند. برای مثال ۱۰۰ گرم کرفس دارای ۱۶ کالری است و بدن برای هضم این مقدار کرفس، به بیش از ۱۶ کالری احتیاج دارد.

کالری منفی و لاغری

همانطور که می‌دانید هر نوع ماده غذایی که شما می‌خورید، دارای کالری است. برخی از این مواد غذایی اما علی‌رغم اضافه کردن کالری به بدن، هیچ‌گونه ارزش تغذیه‌ای نداشته و فقط باعث افزایش وزن شما می‌شود. تقریبا تمام شیرینی‌ها، خوراکی‌ها و تنقلات سوپرمارکتی نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی فیبر و آب هستند، معمولا کم کالری هستند و هضم آنها نیاز به انرژی و سوخت شدن کالری بیشتری دارد. کرفس یکی دیگر از بهترین مواد کالری منفی است.

بنابراین، غذاهای کالری منفی می‌توانند به روند کاهش وزن کمک کنند، زیرا آنها علاوه بر کم کالری بودن، کالری بیشتری را نسبت به غذاهای طبیعی مصرف می‌کنند. اما نکته‌ بسیار مهمی که نباید آن را از یاد برد، این است که نباید تنها با مصرف مواد غذایی با کالری منفی انتظار معجزه را داشته باشیم زیرا آنها نه تمام رژیم لاغری، بلکه فقط عضوی از مسیر کاهش وزن هستند در حالی که عوامل زیادی در روند لاغری تاثیرگذار هستند.

منبع:

بهداشت نیوز



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.