این حواله‌های خودرو بازار را به‌هم ریخت/ فروش یک حواله، ۱۳ میلیارد تومان!

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سامانه واردات خودرو جانبازان از ماه گذشته آغاز به کار کرد که طبق قانون مصوب قرار است برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، خودروهایی تا سقف قیمتی ۳۵ هزار یورو وارد شود. این خودروها به دلیل محدودیت در تعداد واردات، قاعدتاً قیمت‌های بالایی خواهند داشت. قیمت حواله جانبازان؛ ۱۳ میلیارد

کد خبر : 473734
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۵۱
این حواله‌های خودرو بازار را به‌هم ریخت/ فروش یک حواله، ۱۳ میلیارد تومان!

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سامانه واردات خودرو جانبازان از ماه گذشته آغاز به کار کرد که طبق قانون مصوب قرار است برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، خودروهایی تا سقف قیمتی ۳۵ هزار یورو وارد شود. این خودروها به دلیل محدودیت در تعداد واردات، قاعدتاً قیمت‌های بالایی خواهند داشت.

قیمت حواله جانبازان؛ ۱۳ میلیارد تومان!

بر اساس گزارش اخیری که از وب‌سایت خبری روزگار خودرو منتشر شد، این وب‌سایت قیمت حواله جانبازی را بر اساس آگهی‌های موجود ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد. اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های منتشره می‌توان فهمید که این حواله‌ها نرخ مشخصی ندارند و هرکسی با توجه به میل خود، آن را قیمت‌گذاری کرده است.

با توجه به آگهی‌های زیر، می‌توان فهمید که آگهی حواله جانبازان از نرخ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا ۱۳ میلیارد تومان روی وب‌سایت‌های آگهی موجود است.

حواله‌های واردات خودرو به نوعی کمک بلاعوض دولت برای جانبازانی محسوب می‌شود که سلامتی خود را در راه کشور از دست داده‌اند که این موضوع به تنهایی هیچ مشکلی ندارد، اما بحث اصلی این است که اغلب جانبازان کشور، توان مالی کافی جهت خرید این محصولات را ندارند.

در نتیجه دلالان و افراد سودجو با خریداری این حواله‌ها می‌توانند سود بسیار بیشتری نسبت به افراد جانباز به جیب بزنند و به نوعی یک رانت دیگر برای عده‌ای خاص ایجاد می‌شود که همواره به دنبال سود بیشتر هستند.

اکنون در حالی این حواله با نرخ ۱۳ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده‌اند که تیگو ۸ پرو هیبریدی به‌عنوان گران‌ترین خودروی مونتاژی در بازار سه میلیارد و ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. یعنی کمتر از یک‌چهارم قیمت حواله خودروهای وارداتی جانبازان.

این حواله‌های خودرو بازار را به‌هم ریخت/ فروش یک حواله، ۱۳ میلیارد تومان!

وضع قانون اشتباه چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

موضوع واردات خودرو برای جانبازان برای اولین بار مطرح نشده و حدود ۱۰ سال پیش نیز با تفاوت‌هایی انجام گرفته بود.

آن زمان که واردات خودرو در مقیاس بسیار گسترده‌تر و بدون سقف قیمتی وارد کشور می‌شد، همین حواله‌های جانبازی مشکلاتی را ایجاد کرده بودند. اما حال که سقف قیمتی برای واردات انواع خودروها تعیین شده و واردات از برخی کشورها نیز محدود شده است، قیمت چنین حواله‌هایی که تعداد بسیار محدودی دارند و جزو دسته خودروهای لوکس قرار می‌گیرند قطعاً افزایش خواهد یافت.

موضوعی که مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو چند هفته گذشته در مورد آن چنین هشدار داد: با بررسی بودجه سال آینده می‌توان متوجه شد که انتظار درآمد دولت برای واردات خودرو نسبت به سال ۱۴۰۲ پایین‌تر بوده و بخش قابل توجهی از درآمد، مالیات‌های مربوط به حوزه خودرو و مسکن است. موضوع فوق بیانگر این خواهد بود که احتمالاً روند واردات خودرو در سال آینده حتی بسیار کمتر از وضعیت قطره‌چکانی امسال باشد. در نتیجه ارزش مجوز واردات همین خودروهای محدود جانبازان هم بالاتر می‌رود.

بنابراین اتخاذ چنین تصمیمات و دادن رانت به عده‌ای خاص در جامعه تنها موجب بدتر شدن وضعیت موجود می‌شود و به جز سود برای عده‌ای خاص هیچ کمکی برای بهبود وضع موجود نمی‌کند.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.