این تیم حریف ندارد! – خبرآنلاین

[ad_1] مریم روحی: با توجه به شرایط موجود و اظهارنظرهای مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران با دراگان اسکوچیچ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر می شود. بعد از قرعه کشی جام جهانی اعلام شد که دراگان در بازگشت به ایران برنامه های خود برای حضور در این رقابت های مهم را به فدراسیون

کد خبر : 196203
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۶
این تیم حریف ندارد! – خبرآنلاین

[ad_1]

مریم روحی: با توجه به شرایط موجود و اظهارنظرهای مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران با دراگان اسکوچیچ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر می شود. بعد از قرعه کشی جام جهانی اعلام شد که دراگان در بازگشت به ایران برنامه های خود برای حضور در این رقابت های مهم را به فدراسیون ارائه می دهد. با این حال فدراسیون هیچ هدف و برنامه ریزی را رسانه ای نکرده و فقط از بازی های تدارکاتی صحبت می کند که کامرانی فر آن را تایید و ماجدی از آن ابراز بی اطلاعی می کند!

با توجه به بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و حضور مسئولان بی تجربه در حال حاضر به نظر می رسد تیم ملی هنوز هم نمی داند چه می خواهد؟ اظهارنظر درباره اینکه تیم صعود می کند یا نه به معنای برنامه ریزی نیست. تیم ها باید با جزییات برنامه ریزی کنند نکته ای که بعید به نظر می رسد در فدراسیون فعلی وجود داشته باشد.

امیر حاج رضایی پیشکسوت فوتبال درباره صحبت هایی که در خصوص شانس صعود ایران به دور حذفی جام جهانی می شود گفت: صعود رویای شیرینی است و هیچکس هم بدش نمی‌آید چنین اتفاقی بیفتد اما کافی است دوراندیش باشیم و بدانیم چه می‌خواهیم. تعیین نقشه راه ضروری است اما برای تحقق رویا نیازمند مؤلفه‌های بسیار زیادی هستیم که باید مردم را به آن ها آگاه کنیم و سپس ایجاد انتظار کنیم. نگاه واقع‌گرایانه به شرایط خودمان داشته باشیم و سپس رؤیا بافی کنیم.

این تیم حریف ندارد!

با اسکوچیچ تا قطر ۲۰۲۲

تا زمان نگارش این مطلب فدراسیون قاطعانه از اسکوچیچ حمایت کرده و مسئولان می گویند این سرمربی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد بود. حال اگر این فدراسیون تغییر عقیده ندهد که خیلی هم در فوتبال ایران بعید نیست باید به صحبت های تغییر سرمربی و معرفی جانشینان اسکوچیچ پایان داد.

نکته ای که هنوز اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال درباره آن اظهارنظر نکرده اند،درباره کادر اعزامی ایران به جام جهانی است. بارها کارشناسان اعلام کردند که تیم ملی در بُعد فنی نیاز به تغییر دارد و شاید بهتر باشد برای رقابت های مهم افراد باتجربه تری به کادرفنی اضافه شوند.

علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال نیز با مخالفت برکناری اسکوچیچ اعلام کرد که باید یک دستیار با تجربه کنار او باشد. نیکبخت واحدی گفت: معتقدم باید کادر فنی تیم ملی را تقویت کنیم تا تیم ملی نتیجه بگیرد. مثلاً چرا از کمک مربیان خوب کنار اسکوچیچ استفاده نمی‌کنیم؟ مثال‌های زیادی برای این موضوع وجود دارد. در استقلال گابریله پین کنار دست فرهاد مجیدی است. در پرسپولیس حمید مطهری را پشت سر گل محمدی داریم. چه ایرادی دارد ما با همین اسکوچیچ که ارتباط خوبی با بازیکنان تیم ملی دارد به جام جهانی برویم، اما یک مربی کاربلد حرفه‌ای و با تجربه کنار دستش بگذاریم تا ساختار تیمی ما تقویت شود و برای رودررو شدن با رقبای بزرگ حاضر در جام جهانی استراتژی درست داشته باشیم.

با کی بازی کنیم؟

یکی از مباحثی که در هفته های اخیر و بعد از مشخص شدن حریفان ایران در جام جهانی مطرح شده این است که چه حریفی برای بازی تدارکاتی مناسب است. تیم ملی سالیان سال است که برای برگزاری بازی دوستانه دچار مشکل می شود؛ البته در این میان بازی های نظیر دیدار با برزیل بوده که از کیفیت خوبی برخوردار بودند اما در اکثر موارد ایران با بدترین تیم های ممکن بازی می کرد؛ نکته ای که در دوران کی روش بارها تکرار شد و انتقاد کارشناسان را به همراه داشت.

این تیم حریف ندارد!

حالا هم بسیاری معتقد هستند که ایران باید با تیم هایی بازی کند که سبک بازی آن ها به انگلیس، آمریکا و دیگر همگروه احتمالی در جام جهانی نزدیک تر باشد. قطعا این موضوع درست و حرفه ای است اما با توجه به شرایط فوتبال ایران می تواند از نظرات دیگر هم استقبال کرد.

همان طور که گفته شد تیم ملی بازی های دوستانه هدفمند و مناسبی در سال های اخیر نداشته و به همین دلیل بازی با هر تیم سطح متوسط رو به بالایی می تواند برای شاگردان اسکوچیچ مثمر ثمر باشد. حتی زمانی که صحبت از سنگال و غنا به میان آمد عده ای اعلام کردند که چون ما با تیم آفریقایی همگروه نیستیم این مسابقات تدارکاتی به کار نمی آید. آیا برای تیمی که بازی تدارکاتی ندارد و در بهترین شرایط با امثال سوریه، ازبکستان، مالی و بوسنی بازی می کند دیدار با قهرمان آفریقا و دو تیمی که در جام جهانی حاضر هستند نامناسب است؟!

تیم ملی به گفته کارشناسان عیوب فنی زیادی دارد و جز با جدال با تیم های سطح بالا نمی تواند در مسیر برطرف کردن آن قرار بگیرد. پس شاید بتوان گفت بازی با تیم قدرتمند حتی اگر سبک بازی آن شبیه به هیچ همگروهی نیست بسیار مفید خواهد بود. در حال حاضر فوتبال دنیا با تغییرات متعددی رو به رو بوده و تیم های قدرتمند و حتی متوسط خود را با علم روز همگام کرده اند و شاید به مانند گذشته نباشد که بگوییم آفریقایی ها از اروپایی ها در قدرت بدنی بهتر هستند چرا که در فوتبال اروپا تمرین فوتبالیست ها بسیار حرفه ای است و همین تیم ها را شبیه به هم کرده است.

اما اگر صحبت از بازی های دوستانه با تیم های هم‌سبک همگروه های ایران در جام جهانی مطرح باشد می توان دیدار با نیوزلند را که در حال حاضر قطعی ترین گزینه است، مناسب دانست. اسکاتلند، ولز و انگلیس از نظر قدرت فنی تفاوت های زیادی با هم دارند اما از نظر سبک بازی شبیه به هم هستند و شاید نیوزلند رقیب خوبی برای ایران باشد. کاستاریکا، پرو و حتی دو تیم حذف شده از پلی آف جام جهانی (اسکاتلند یا ولز یا اوکراین) می توانند حریف مناسبی باشند. گفته می شود یک سری از تیم ها چون برزیل، آرژانتین، استرالیا، امارات، قطر، نیوزلند، کاستاریکا و پرو حاضر هستند و شاید بتوان از این گزینه ها نیز برای بازی تدارکاتی بهره برد.

این تیم حریف ندارد!

حمید استیلی مدیر تیم های ملی ایران درباره برنامه بازی های تدارکاتی ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ما دو فیفادی داریم؛ یکی در خرداد و یکی در شهریور.‌ ما هم چون ۸۰-۹۰ درصد بازیکنان‌مان لژیونر هستند، باشگاه‌ها اجازه نمی‌دهند که بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند. درباره بازی‌های دوستانه زمانی که ما در خرداد ماه می‌خواهیم بازی کنیم همه تیم‌های اروپایی در مسابقات هستند و هیچ تیمی نیست که بتوانیم با آن‌ بازی کنیم. فقط می‌توانیم با تیم‌هایی بازی کنیم که به پلی‌آف آمده‌اند. با آنها صحبت کردیم و دوستان در فدراسیون فوتبال هم در حال صحبت هستند. برنامه ریزی ما این بوده در اولین اردو که در خرداد ماه است و نزدیک به دو هفته هم زمان داریم ۳ الی ۴ بازی دوستانه خوب و قوی انجام بدهیم. تا این لحظه هنوز هیچ بازی رسمی نشده اما صحبت‌های خوبی با ۷-۸ تیم انجام دادیم که ان شاالله به ثمر برسد. در ماه شهریور می‌توانیم با دو تیم اروپایی و آمریکایی بازی کنیم. آخرین اردو هم ماه آبان است که مصادف با بازی‌های جام جهانی است و آنجا زمان زیادی نداریم چون بازیکنان یک هفته قبل از بازی‌ها ملحق می‌شوند.

خط قرمز روی سنگال و غنا از روی شکم سیری یا بی مدیریتی؟!

سخنگوی وزارت امور خارجه چند روز پیش اعلام کرد که غنا و سنگال پیشنهاد بازی دوستانه به ایران داده اند اما فدراسیون آن را رد کرده است. این دو تیم آفریقایی با آسیایی ها همگروه هستند و شاید به همین دلیل به دنبال انجام بازی تدارکاتی با ایران بودند. اما نکته سوال برانگیز این است که فدراسیون به چه دلیل پیشنهاد آن ها را رد کرده است؟ آیا مسئولان از برگزاری بازی های تدارکاتی بهتر از سنگال و غنا در مسیر جام جهانی اطمینان خاطر دارند و به این دلیل دست رد به سینه آن ها زدند یا صرفا به خاطر اینکه ایران با آفریقا همگروه نیست پیشنهاد این کشورها را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اولین فیفادِی پیش روی تیم های ملی از ۳۰ مه تا ۱۴ ژوئن (۹ تا ۲۴ خرداد) و دومین از ۱۹ تا ۲۷ سپتامبر (۲۸ شهریور تا پنجم مهرماه) است.

این تیم حریف ندارد!

بیشتر بخوانید:

انتقال‌هایی به ارزش تباهی استعداد و افزایش صفر حساب بانکی!

موانع پیش‌روی فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای دوستانه

فدراسیون فوتبال بازی با غنا و سنگال را نپذیرفت

۲۵۳۲۵۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.