اینفوگرافیک | پایان رشد طبیعی جمعیت در جهان

به گزارش هوشمند نیوز، به نقل از استاتیستا، تعداد کشورهایی که در یک سال معین بیشتر از میزان تولد، مرگ و میر را تجربه می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است. تجزیه و تحلیل داده های سازمان ملل توسط موسسه فدرال تحقیقات جمعیت در خارج از آلمان نشان می دهد که “تعادل طبیعی” تولد

کد خبر : 158412
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
اینفوگرافیک | پایان رشد طبیعی جمعیت در جهان


به گزارش هوشمند نیوز، به نقل از استاتیستا، تعداد کشورهایی که در یک سال معین بیشتر از میزان تولد، مرگ و میر را تجربه می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است. تجزیه و تحلیل داده های سازمان ملل توسط موسسه فدرال تحقیقات جمعیت در خارج از آلمان نشان می دهد که “تعادل طبیعی” تولد و مرگ در سراسر جهان در حال کاهش است و باعث پیری و حتی کاهش جمعیت می شود.

آلمان اولین کشور در جهان بود که افزایش زیاد مرگ و میر را تجربه کرد. از سال ۱۹۷۲، هر سال تعداد کمتری از مردم در آنجا متولد می شوند. قبل از سال ۱۹۹۰، این اتفاق در مجارستان (۱۹۸۲) و جمهوری چک (۱۹۸۶) نیز شروع شد. با این حال، تا اواسط قرن جاری، انتظار می‌رود که همه کشورهای اروپایی به استثنای نروژ و سوئد شاهد منفی شدن رشد طبیعی جمعیت باشند. پیش بینی می شود کشورهای پرجمعیتی مانند برزیل و چین نیز تا قبل از سال ۲۰۵۰ این روند تغییر را تجربه کنند.

از ۲۱۰۰ سال گذشته، اکثر کشورهایی که به طور طبیعی در حال رشد هستند، در آفریقا یافت می شوند و برخی نیز در شبه جزیره عربستان، در اقیانوسیه و آسیای مرکزی باقی می مانند. سوئد تنها کشور اروپایی است که انتظار می رود رشد طبیعی جمعیت را در گذشته از آن تاریخ حفظ کند.

اما مرگ و میر زیادی به طور خودکار به معنای کاهش جمعیت نیست. اگر کشوری بتواند مهاجران کافی را جذب کند (و مایل به پذیرش) باشد، مهاجرت نیز نقش مهمی در معادله بازی می‌کند و می‌تواند به رشد جمعیت کمک کند. آلمان، علیرغم تاریخ طولانی تولد منفی خالص، از مازاد مهاجرت سود می برد، به این معنی که در بیشتر سال ها، افراد بیشتری به این کشور مهاجرت می کنند، با این تأثیر که جمعیت آن همچنان اندکی رشد می کند. سایر کشورهای اروپایی – عمدتاً در بخش شرقی قاره – در تشویق مهاجرت کمتر موفق بوده اند که باعث شد رشد کلی جمعیت آنها منفی شود.

ژاپن نمونه دیگری از یک کشور توسعه یافته است که تا همین اواخر نسبت به مهاجرت علاقمند نبود و به دلیل مازاد مرگ و میر در فهرست کشورهای در حال کوچک شدن قرار گرفت. سرنوشت مشابهی برای کره جنوبی و چین نیز پیش بینی می شود، دو کشور آسیایی دیگر با کاهش زاد و ولد که مهاجرپذیر تلقی نمی شوند.

اینفوگرافیک | پایان رشد طبیعی جمعیت در جهان

بیشتر بخوانید:
اینفوگرافیک | آمار روند نزولی محبوبیت بایدن
اینفوگرافیک | رتبه‌بندی قویترین ارتش‌های جهان

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.