ایستراگ‌های قسمت‌های سوم و چهارم سریال وانداویژن

[ad_1] سریال WandaVision با هر قسمت پخش شده مرموزتر و در عین حال دارای نکات ریز و مخفی بیش‌تر می‌شود. چندی پیش به سراغ ایستراگ‌ها و جزئیات مهم قسمت‌های اول و دوم این سریال رفتیم. حالا با پخش شدن قسمت‌های سوم و چهارم، به نکات ریز و ایستراگ‌های WandaVision اضافه شده است و در این

کد خبر : 15407
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
ایستراگ‌های قسمت‌های سوم و چهارم سریال وانداویژن

[ad_1]

ایرانسل
کوین نیک

سریال WandaVision با هر قسمت پخش شده مرموزتر و در عین حال دارای نکات ریز و مخفی بیش‌تر می‌شود. چندی پیش به سراغ ایستراگ‌ها و جزئیات مهم قسمت‌های اول و دوم این سریال رفتیم. حالا با پخش شدن قسمت‌های سوم و چهارم، به نکات ریز و ایستراگ‌های WandaVision اضافه شده است و در این مطلب می‌خواهیم به آن‌ها نگاهی بیندازیم.


ایستراگ‌های WandaVision در قسمت سوم

به وست‌ویو (Westview) خوش آمدید

ایستراگ‌های WandaVision - برد

تمام نشانه‌های درون سریال به این اشاره دارند که واندا و ویژن درون یک نوع واقعیت ساختگی قرار دارند. در قسمت سوم WandaVision بیلبوردی به نمایش در می‌آید که می‌توان در آن عبارت «خانه: جایی است که خودتان می‌سازیدش» را دید.

برای بچه‌ها

ایستراگ‌های WandaVision - بچه‌ها

ویژن قصد دارد نام فرزندش را به خاطر ویلیام شکسپیر، بیلی (Billy) بگذارد و در همین حال نیز اشاره‌ای دیگر به ذات ساختگی دنیای سیتکامی WandaVision با یکی از نقل قول‌های معروف شکسپیر می‌کند: «تمام دنیا یک صحنه نمایش است…». با این حال واندا اسم تماماً آمریکایی تامی (Tommy) را ترجیح می‌دهد.

اما شانس به آن‌ها رو کرده چرا که واندا یک دوقلو به دنیا می‌آورد. در دنیای کمیک‌ها، علاقه اسکارلت ویچ به داشتن بچه باعث چندین واقعه تراژیک و دراماتیک شده است. مشخص می‌شود که فرزندان دوقلوی او در واقع تکه‌هایی از یک شیطان با نام مفیستو هستند که خود او نیز ممکن است در WandaVision حضور داشته باشد.

در قسمت سوم، ذات غیرعادی بارداری واندا با روند سریعش به وضوح مشخص است اما چند نشانه دیگر نیز وجود دارد که این بچه‌ها در واقع ساختگی هستند. در طول قسمت سوم، واندا به طور ناخودآگاه باعث به وجود آمدن چندین موجود زنده ساختگی می‌شود؛ مثل پروانه‌های کاغذی یا نقاشی یک لک لک.

صابون آبی هایدرا

ایستراگ‌های WandaVision - صابون آبی

در دو قسمت اول WandaVision شاهد تبلیغات‌هایی بودیم که با محیطی رعب‌آور برای یک تبلیغ، به معرفی ساخته‌هایی می‌پرداختند که ارتباط نزدیکی با دنیای بیرون از دنیای سیتکامی داشتند. در قسمت سوم نیز باز شاهد همچین تبلیغی هستیم؛ البته با جوی کم‌تر ارعاب کننده.

در سومین قسمت، با «صابون لوکس حمام هایدرا سوک» (Hydra Soak Luxury Bath Soap) طرف هستیم. دو تبلیغ قبلی را می‌توانستیم به خاطرات واندا ارتباط دهیم اما این صابون به نظر مربوط به استرس مادر شدن غریب الوقوع اسکارلت ویچ ربط داشته باشد.

صدا گذاری تبلیغ باز هم به دنیایی ساختگی اشاره دارد: «به دنیایی تماماً برای خودتان فرار کنید» و در عین حال نیز در انتهای آن جمله «الهه درونتان را پیدا می‌کنید» (Find the goddess within) استفاده شده است. از این جمله می‌توان دو برداشت داشت: واندا توانایی‌هایی خداگونه‌ای درونش دارد که می‌تواند آن‌ها را آزاد کند یا این که منظور از الهه خود اوست که درون این دنیای ساختگی گیر افتاده است.

نکته جالب‌تر در مورد این صابون‌های آبی هایدرا این است که در سریال Agents of S.H.I.E.L.D.، شخصیت فیل کولسن (Phil Coulson) وقتی در یک دنیای غیر واقعی قرار می‌گیرد، به آن‌ها اشاره می‌کند. او می‌گوید که هایدرا صابون‌هایی آبی رنگ تولید کرده که مواد داخل آن‌ها با نفوذ به درون بدن باعث تولید خاطرات دروغین می‌شود. البته از شباهت صابون‌های درون تبلیغات به مکعب کیهانی (Cosmic Cube) یا همان تسرکت (Tesseract) که اولین بار شاهد آن در فیلم Captain America: The First Avenger بودیم نیز نمی‌توان گذشت.

اما باز هم شاهد استفاده از همان دو بازیگر قبلی در این تبلیغ جدید بودیم. آیا این زن و مرد ارتباط خاصی با واندا دارند؟ آیا آن‌ها پدر و مادر او هستند که در ذهنش باقی مانده‌اند؟ با اطمینان نمی‌توان گفت؛ چرا که تا به این جا به جز واندا، ویژن و تقریباً جرالدین (Geraldine) چهره آشنایی درون دنیای سیتکامی WandaVision حضور نداشته است.

درکس د دسترویر (Drax the Destroyer) در پس یک نقاشی

در طول قسمت سوم می‌بینیم که واندا اتاق فرزندانش را تزئین می‌کند و روی دیوار این اتاق یک لک لک نیز می‌کشد. در ادامه، وقتی جرالدین وارد خانه‌اش می‌شود، اسکارلت ویچ به طور ناخودآگاه همان لک لک را به صورت زنده در وسط نشیمن به وجود می‌آورد. بعد از کش و قوس‌های فراوان، این لک لک به درون اتاق بچه‌ها رفته و جرالدین نیز وارد اتاق شود.

با این وجود جرالدین متوجه لک لک نمی‌شود؛ چرا که این حیوان زبان بسته دقیقاً جلوی نقاشی روی دیوار اتاق، به همان شکل و بدون حرکت می‌ایستد. آیا این اتفاق شما را به یاد یکی از دیالوگ‌های درکس د دسترویر، یکی از اعضای نگهبانان کهکشان، نمی‌اندازد؟

من به توانایی بسیار بی‌حرکت ایستادن تسلط پیدا کردم، که باعث می‌شه از دید بقیه نامرئی بشم.

ایرانی کارت
Dicardo

درکس د دسترویر – فیلم Avengers: Infinity War


ایستراگ‌های WandaVision در قسمت چهارم

مونیکا رمبو (Monica Rambeau)

مونیکا رمبو در کنار جیمی وو (Jimmy Woo)

با این که بخشی از قسمت چهارم WandaVision ‌به نوعی در نقش داستان اوریجین مونیکا رمبو در دنیای سینمایی مارول عمل کرد، اما چند نکته جالب در مورد او وجود دارد که به راحتی به چشم (و گوش) نمی‌آیند.

وقتی مونیکا در بیمارستان دوباره به وجود می‌آید، صدای کارول دنورز (Carol Danvers) یا همان کاپیتان مارول را می‌توان شنید که نام مستعار مونیکا، ستوان دردسر (Lt. Trouble) را صدا می‌زند.

شماره بیمارستان اتاقی که بدن او در آن دوباره سر هم می‌شود، شماره ۱۰۴ است. در شماره ۱۰۴ کمیک Avengers Vol 1، داستانی روایت می‌شود که در آن اونجرز و ایکس من با یکدیگر برای مبارزه با سنتینال‌ها (Sentinel) متحد می‌شوند. در این داستان، سنتینال‌ها واندا را به یک دستگاه متصل کرده‌اند که باعث به وجود آمدن یک شراره خورشیدی خواهد شد و به دنبالش با پاک‌سازی انسان‌ها از ژن جهش‌یافتگی، نژاد این موجودات از بین می‌رود.

اگر دلایل و منطق عجیب کمیک را کنار بگذاریم، آیا این اشاره، مثل بطریِ با برچسب House of M، نشانه دیگری از پیوستن ایکس من به دنیای سینمایی مارول است؟

ماریا رمبو (Maria Rambeau)

در طول قسمت چهارم متوجه می‌شویم که ماریا رمبو، مادر مونیکا و از دوستان نزدیک کاپیتان مارول، در بین وقایع Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame به خاطر بازگشت سرطانش از بین رفته است. با این حال، تایلر هیوارد (Tyler Hayward) اشاره می‌کند که ماریا از پایه‌گذاران سازمان سورد بوده؛ سازمانی که مسئول محافظت از زمین در برابر خطرات فضایی است. شاید دلیل تشکیل این سازمان، تجربیات ماریا از فیلم Captain Marvel بوده باشد.

همچنین در یک سکانس، شاهد اسم ماریا روی دیوار سازمان سورد هستیم که همراه آن اسم مستعار فوتون (Photon) نیز به کار رفته است. فوتون کد پروازی ماریا بود اما نکته جالب‌تر این است که این عنوان، یکی از اسامی فراوانی به حساب می‌آید که مونیکا رمبو در دوران فعالیت خود به عنوان یک ابرقهرمان از آن استفاده می کند.

اتفاقات عجیب در پس‌زمینه سورد (SWORD)؟

یکی از سرپرست‌ها و مدیران سورد که مونیکا را در این قسمت همراهی می‌کند تایلر هیوارد نام دارد. به نظر این شخصیت به طور اختصاصی برای دنیای سینمایی مارول خلق شده باشد. با این حال، او نام خانوادگی مشترکی با برایان هیوارد (Brian Hayward)، یکی از ویلن‌های سریال Agents of SHIELD، دارد. آیا تایلر و برایان به هم مرتبط هستند و آیا تایلر قرار است در همان دسته شخصیتی شرور بودن قرار بگیرد؟

در مکالمات رد و بدل شده بین مونیکا و تایلر به «برنامه آموزش فضانورد» اشاره می‌شود. آیا با در نظر گرفتن ترکیب رنگی آبی، سیاه و سفید سازمان سورد و این موضوع، می‌توان به این نتیجه رسید که فنتستیک فور (Fantastic Four) از دل این ماجرا بیرون خواهد آمد؟

مفیستو (Mephisto)، تو این جایی؟

کلانترهایی که در قسمت چهارم با آن‌ها ملاقات می‌کنیم و در حالی که در کنار تابلوی ورود به وست‌ویو قرار دارند، ادعا می‌کنند چنین محله‌ای وجود ندارد، می‌گویند که خودشان از محله ایست‌ویو (Eastview) هستند.

مفیستو، شیطان دنیای مارول، با نام لوسیفر نیز شناخته می‌شود. در انجیل شیطانی آمده است که محل اقامت لوسیفر مورنینگ‌استار (Lucifer Morningstar) در سمت شرق [ایست] قرار دارد.

اگنسِ (Agnes) ناشناس

مأموران سورد با تلاش مداوم خود به هویت واقعی برخی از شخصیت‌های مهم حاضر در نمایش‌های سیتکامی دنیای اسکارلت ویچ پی بردند اما در بین آن‌ها نمی‌توان کارت مربوط به اگنس را دید. از زمان مشخص شدن نام اگنس در سریال WandaVision، تئوری‌هایی در رابطه با ویلن بودن او و همچنین همکاری‌اش با مفیستو شکل گرفته است. در قسمت سوم هم دیدیم که اگنس و یکی از همسایگان، در رابطه با غیر واقعی بودن این دنیا به ویژن نشانه‌هایی دادند.

این که هنوز هویتی واقعی برای اگنس مشخص نشده می‌توان به این اشاره کند که او واقعاً یک ویلن است که با هدفی شرورانه به درون دنیای واندا نفوذ کرده. آیا خود او در نهایت تبدیل به مفیستو می‌شود؟ یا بالاخره از همکاری اگنس با مفیستو پرده برداشته خواهد شد؟


به مطالعه ادامه دهید:

  • معرفی ویکان و اسپید – فرزندان دوقلوی واندا و ویژن
  • الیزابت اولسن: WandaVision در ادامه خیلی تغییر می‌کند
  • قدرت‌های اسکارلت ویچ در کمیک‌ها و فیلم‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
  • نقد سریال WandaVision (قسمت اول تا سوم) – به وست ویو خوش آمدید
  • چرا مونیکا رمبو از سریال WandaVision جزو دست‌کم گرفته‌شده‌ترین اعضای اونجرز است؟
Dicardo
GiftCard98
برچسب‌هادنیای سینمایی مارولمارول
کپی شد

https://vgto.ir/8ds

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.