ایران قصد دارد نسخه آزمایشی کریپتو ریال را ظرف 2 ماه عرضه کند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1] دولت تهران در حال انجام اقداماتی برای آماده سازی راه اندازی ارز دیجیتال جدید ایران موسوم به ریال کریپتو است. مقام پولی جمهوری اسلامی امیدوار است تا دو ماه آینده مرحله آزمایشی این طرح را آغاز کند. بانک مرکزی می گوید که ریال کریپتو با ارزهای دیجیتال متفاوت است علی صالح آبادی، رئیس کل

کد خبر : 221607
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
ایران قصد دارد نسخه آزمایشی کریپتو ریال را ظرف 2 ماه عرضه کند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1]

دولت تهران در حال انجام اقداماتی برای آماده سازی راه اندازی ارز دیجیتال جدید ایران موسوم به ریال کریپتو است. مقام پولی جمهوری اسلامی امیدوار است تا دو ماه آینده مرحله آزمایشی این طرح را آغاز کند.

بانک مرکزی می گوید که ریال کریپتو با ارزهای دیجیتال متفاوت است

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در جمع خبرنگاران گفت: مقامات ایرانی در حال انجام اقدامات لازم برای راه اندازی پایلوت ریال کریپتو از شهریور ماه بر اساس تقویم فارسی از 23 مردادماه هستند. جمعه.

به نقل از پرتال خبری انگلیسی زبان ایران فرانت پیج، مدیر ارشد اجرایی تاکید کرد که ارز دیجیتال ایران با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز جهانی متفاوت خواهد بود. او خاطرنشان کرد که این فقط برای «جایگزینی اسکناس‌هایی است که مردم در حال حاضر دارند» طراحی شده است.

صالح آبادی در ادامه گفت: این طرح آزمایشی در ابتدا تنها یکی از مناطق کشور را پوشش خواهد داد. ریال کریپتو که مدتی است در حال توسعه بوده است، در مرحله بعدی و نامشخص در نهایت به سایر مناطق جمهوری اسلامی معرفی خواهد شد.

CBI در ماه آوریل اعلام کرد که برای راه اندازی آتی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پس از اطلاع رسانی به بانک ها و سایر موسسات اعتباری ایرانی در مورد مقرراتی که همراه با معرفی آن خواهد بود، آماده می شود. آنها نحوه ضرب و توزیع آن را شرح می دهند.

مرجع پولی تنها صادرکننده ریال کریپتو خواهد بود و حداکثر عرضه آن را تعیین خواهد کرد. بر اساس گزارش های قبلی، این سکه بر اساس یک سیستم دفتر کل توزیع شده است که توسط موسسات مالی مجاز نگهداری می شود و قادر به پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است.

واحد پول جدید ایران بر اساس مقررات مربوط به انتشار اسکناس و مسکوک منتشر می شود و منحصراً برای معاملات در داخل کشور قابل استفاده خواهد بود. CBI مسئول نظارت بر تأثیرات مالی و اقتصادی پول نقد دیجیتال و اطمینان از عدم تأثیر منفی بر سیاست‌های پولی آن خواهد بود.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد که سکه دولتی در تثبیت حضور ارزهای دیجیتال در کشور که پرداخت با بیت کوین و امثال آن مجاز نیست، نقش خواهد داشت. اعلام مرحله آزمایشی آن در حالی است که ده ها بانک مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی یا توسعه CBDC های خود هستند.

برچسب ها در این داستان

CBDC، cbi، بانک مرکزی، کریپتو، ریال کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، ارز دیجیتال، ایران، ایرانی، آزمایشی، فاز آزمایشی، پروژه آزمایشی

آیا فکر می کنید ایران می تواند در دو ماه آینده پایلوت ریال کریپتو را راه اندازی کند؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.