ایران زیرساخت‌های خود را برای یک سونامی گردشگری آماده کند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: با توجه به حجم بالای واکسیناسیون به همکارانم در این حوزه توصیه کرده‌ام که زیرساخت‌های خود را برای یک سونامی گردشگری آماده کنند. علی همتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت صنعت گردشگری در دوران کرونا اظهار کرد: در ۲ سال گذشته جامعه بشری با پدیده‌ای

کد خبر : 173186
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
ایران زیرساخت‌های خود را برای یک سونامی گردشگری آماده کند



ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: با توجه به حجم بالای واکسیناسیون به همکارانم در این حوزه توصیه کرده‌ام که زیرساخت‌های خود را برای یک سونامی گردشگری آماده کنند.

علی همتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت صنعت گردشگری در دوران کرونا اظهار کرد: در ۲ سال گذشته جامعه بشری با پدیده‌ای مواجه شد که در حوزه‌های مختلف چالش‌هایی را ایجاد کرد، اما هیچ بخشی به اندازه حوزه گردشگری از آین آفت آسیب ندید. باوجود اینکه بیشترین آسیب‌ها را حوزه گردشگری متحمل شد، اما کمترین حمایت‌ها از این حوزه صورت گرفت.

وی ادامه داد: بخش خصوصی، جامعه هتلداران، بخش‌های حمل‌ونقل، واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها، اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری دچار زیان‌های هنگفتی شده و روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتند. طبیعتا بخش‌های دولتی با توجه به تعهداتی که به نیروهای انسانی خود داشتند با زیان‌های بزرگتری نسبت به بخش خصوصی مواجه شدند. بخش‌های خصوصی نیز به راحتی از بیمه‌های بیکاری استفاده کردند و تعهدات خود را در بخش نیروی انسانی به حداقل رساندند.

پس از ۲سال سخت کرونایی برای صنعت گردشگری به آینده امیدواریم

همتی در خصوص وضعیت شرکت توسعه گردشگری ایران در دوران کرونا افزود: شرکت توسعه گردشگری ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ۲ سال سخت را پشت ‌سر گذاشته است، اما به آینده امیدواریم و تصور می‌کنم پس از فراگیری واکسیناسیون و اقداماتی که در این دولت صورت گرفت با یک رشد محسوس و ملموس در حوزه گردشگری مواجه بودیم. همواره به همکارانم توصیه می‌کنم که زیرساخت‌های خود را برای یک سونامی گردشگری آماده کنند. امیدوارم زیان‌هایی که حادث شده به سرعت جبران شده و در پیک گردشگری به آمادگی قابل توجهی برسیم و خستگی خانه‌نشینی مردم در این ۲ سال کرونایی از بین برود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در خصوص مهم‌ترین اقدامات این شرکت در نوسازی و بهسازی هتل‌ها تصریح کرد: بهسازی و ارتقاء سطح خدماتی که در اختیار داریم را در دستور کار قرار داریم و مقدمات آن مهیا شده است. موضوعات توسعه‌ای را در شرکت پیگیری خواهیم کرد و تعداد واحدهای ارائه خدمات را در سال آتی ارتقاء خواهیم داد. همچنین اعتبارات برنامه‌های توسعه‌ای و بهسازی واحدهای موجود در سال ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی شده و در طرح‌های کوتاه و بلند مدت انجام خواهد شد.

نگاه‌ اقتصادی به زائران مشهد و امام رضا(ع) به هیچ‌وجه مطرح نیست

همتی با اشاره به حضورش در مشهد و راه‌اندازی مجدد شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی یکی از ارکان گردشگری ایران محسوب می‌شود. وجود مضجع نورانی امام رضا(ع) حجت را بر ما تمام کرده است. نگاه ما این است که خادم زائران حضرت باشیم و نگاه‌های اقتصادی به هیچ وجه مطرح نیست. انشاالله شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی را با حمایت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی احیا خواهیم کرد و سعی داریم در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان گردشگری این استان نقش پررنگی ایفا کرده و خدمات متنوع‌تری را برای مجاورین و زائرین مهیا کنیم.

وی در خصوص اهداف خود برای شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی گفت: با توجه به ماموریت‌هایی که در اساسنامه شرکت توسعه گردشگری ایران تعریف شده، تنوع زیادی می‌توانیم در فعالیت‌ها داشته باشیم. البته اهداف شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی بستگی به سیاست‌گذاری‌هایی که در این استان انجام خواهد شد و تکالیفی که بر عهده شرکت توسعه گردشگری خواهند گذاشت، دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اضافه کرد: توسعه و ارائه خدمات در حوزه‌های اقامتی، بهره‌برداری از مناطق نمونه گردشگری، جذب توریست خارجی، ورود به حوزه ساماندهی مباحث گردشگری سلامت و ارائه خدمات متناسب با اقلیم و فرهنگ کشورهای هدف در دستور پیگیری این شرکت قرار دارد.

همتی ادامه داد: محدودیتی برای شرکت استانی در حوزه فعالیت‌ها متصور نیستیم و در هر حوزه‌ای از استان که نیاز به نقش‌آفرینی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشد، شرکت توسعه گردشگری آمادگی دارد نقش سازنده خود را ایفا کند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.