ایران در نگاه شکسپیر – خبرآنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی کتاب «شکسپیر: ایران و شرق»، نوشته سیروس غنی با ترجمه مسعود فرهمندفر برگزار می‌شود. کتاب «شکسپیر: ایران و شرق» نوشته سیروس غنی با ترجمه مسعود فرهمندفر، توسط نشر مروارید منتشر شده است. تحلیل ارجاعات شکسپیر به ایران و شرق در نمایشنامه‌هایش از مباحث مهم این کتاب است.

کد خبر : 23403
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
ایران در نگاه شکسپیر – خبرآنلاین



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی کتاب «شکسپیر: ایران و شرق»، نوشته سیروس غنی با ترجمه مسعود فرهمندفر برگزار می‌شود.

کتاب «شکسپیر: ایران و شرق» نوشته سیروس غنی با ترجمه مسعود فرهمندفر، توسط نشر مروارید منتشر شده است. تحلیل ارجاعات شکسپیر به ایران و شرق در نمایشنامه‌هایش از مباحث مهم این کتاب است.

درباره‌ ویلیام شکسپیر و آثار او کتاب‌های بسیاری وجود دارد. نمایشنامه‌های او به تمام زبان‌های شناخته‌شده‌ دنیا ترجمه شده‌اند. هر واژه و کلام او موضوع نقد و بررسی‌های بسیار بوده است. کتاب‌ها و مقاله‌های بی‌شماری به علایق گسترده‌ شکسپیر (از گل و گیاه تا موسیقی و پزشکی) پرداخته‌اند. کتاب حاضر نیز یکی از این تلاش‌هاست که به بررسی دانش و علاقه‌ شکسپیر به ایران و دیگر مناطق مشرق‌زمین می‌پردازد.

تعلیمات تاریخی شکسپیر، او را با ایران باستان آشنا ساخته بود. و این دانش تاریخی بخشی از تعلیمات رایج در دوران رنسانس بود. در ضمن، کتاب‌ها و رساله‌هایی هم درباره‌ ایران‌زمین به‌قلم جهانگردان موجود بود که به احتمال فراوان شکسپیر با آن‌ها آشنا بود.‌

سیروس غنی (۱۳۰۸-۱۳۹۴)، سعی کرده است بخشی از جهان‌بینی زمانه‌ شکسپیر را با بررسی ارجاعات او به مشرق‌زمین آشکار سازد. غنی با بررسی دقیق بافت اجتماعی و سیاسی نمایشنامه‌های شکسپیر، سازمایه‌های گفتمان غالب زمانه را شناسایی می‌کند و بدین‌ترتیب خواننده را به درک ژرف‌تری از نمایشنامه‌های شکسپیر می‌رساند. سیروس غنی در این کتاب می‌کوشد آگاهی شکسپیر از ایران را در بافت تاریخیِ آن بررسی کند.

نشست هفتگی شهرکتاب، در روز سه‌شنبه (پنجم اسفند) ساعت ۱۱ صبح با حضور امید طبیب‌زاده، مصطفی حسینی و مسعود فرهمندفر به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب پیگیری کنند.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.