ایران خودرو دیزل به سندرم رونمایی مبتلا شده است

خبر فوری نوشت: ایران خودرو دیزل در اردیبهشت 1401 از کشنده فوتون H5 رونمایی کرد و تنها با گذشت یک‌ماه از کشنده دیگری به نام آتانان رونمایی کرد. با توجه به شرایط فعلی خودروسازان ایرانی، رونمایی دو کشنده طی یک ماه توسط ایران خودرو برخی تردیدها را در خصوص کیفیت تولید این کشنده‌ها ایجاد کرد.

کد خبر : 221352
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۱۶
ایران خودرو دیزل به سندرم رونمایی مبتلا شده است



خبر فوری نوشت: ایران خودرو دیزل در اردیبهشت 1401 از کشنده فوتون H5 رونمایی کرد و تنها با گذشت یک‌ماه از کشنده دیگری به نام آتانان رونمایی کرد.

با توجه به شرایط فعلی خودروسازان ایرانی، رونمایی دو کشنده طی یک ماه توسط ایران خودرو برخی تردیدها را در خصوص کیفیت تولید این کشنده‌ها ایجاد کرد. کارشناسان حوزه خودروسازی با اطمینان چنین اتفاقی را بعید می‌دانستند. اما وقتی نشست رونمایی از این کشنده برگزار شد، شواهدی این تردیدها را بیشتر کرد که گویا ایران خودرو صرفا به دنبال افزایش آماری رونمایی‌های خود بوده و چندان به کیفیت دیزل‌های رونمایی شده توجهی ندارد.

خرداد امسال ایران خودرو دیزل با رونمایی از کامیون کشنده آتامان Ataman همه را متحیر کرد. ایران خودرو دیزل در طراحی جلوی این کشنده بزرگ نام مرسدس بنز را درج کرده است. در حالیکه مشخص نیست در شرایط تحریم واردات قطعات خرد این شرکت چگونه توانسته با شرکت مرسدس آلمان قرارداد خرید موتور دیزل را ثبت کند و آن را در سکوت خبری به ایران وارد کند.

تردید در خصوص اصالت آلمانی این دیزل زمانی قوت گرفت که مدیران ایران خودرو در مراسم رونمایی از آتامان هیچگونه توضیحی درباره چگونگی عقد قرارداد با بنز آلمان ارائه نداد و حتی در جلسه رونمایی از این دیزل هیچ نماینده‌ای از این شرکت حضور نداشت. اما فقط غیاب نماینده شرکت بنز باعث تردید در بکارگیری موتور مرسدس بنز در این دیزل نشد. مساله دیگر تناقض لوگوهای درون و بیرون این کشنده بود.

اما این مسئله زمانی ابعاد پیچیده پیدا کرد که به محض آنکه حاضران نشست رونمایی، از اتاق آتامان بازدید کردند متوجه درج لوگوی فوتون روی فرمان شدند؛ این در حالیست که ایران دیزل خودروی خود را با نشان اسب ایران خودرو تولید کرده و البته روی بدنه نیز نام شرکت مرسدس بنز نوشته شده است. درج سه نشان و تعبیر تجاری برای کشنده آتامان نگرانی را بابت نحوه تولید این دیزل افزایش داد.

رونمایی از دو کشنده در کمتر از سه ماه در شرایط که این روزها خودروسازان با آن مواجه هستند همچنان محل سوال و تردید است. چنین کاری حتی توسط بزرگترین و ثروتمندترین تولید کنندگان دیزل نیز صورت نگرفته است. مشخص نیست این خودروساز با چه استراتژی‌ای دست به چنین رونمایی‌هایی زده است اما آنچه به روشنی تا مادامی که در خصوص نحوه تولید این دیزل‌ها شفافیت صورت نگیرد، بازار به خرید این خودروها اعتماد نخواهد کرد.

ایران خودرو دیزل پیشتر نیز در ترفندها عجیب بازاریابی و معرفی محصول خود استفاده کرده بود. برای مثال در رونمایی محصول فوتون H5 ادعا شده بود که این دیزل اولین کشنده اتوماتیک ایران است. در همان زمان این ادعا بقدری عجیب و بزرگ بود که منجر به ایجاد حاشیه بین خبرنگاران حوزه خودرو با روابط عمومی این شرکت شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.