ایران تحریم‌های جدید آمریکا به اتهام واهی دست داشتن در حملات سایبری را قویا محکوم کرد

به گزارش هوشمند نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته (چهارشنبه) ۲۳ شهریور ماه اقدام به تحریم افراد و نهادهای جدیدی در ایران به بهانه حملات سایبری کرد. این اقدام واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره اعلام کرد اسامی ۱۰ فرد و دو

کد خبر : 255763
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
ایران تحریم‌های جدید آمریکا به اتهام واهی دست داشتن در حملات سایبری را قویا محکوم کرد



به گزارش هوشمند نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته (چهارشنبه) ۲۳ شهریور ماه اقدام به تحریم افراد و نهادهای جدیدی در ایران به بهانه حملات سایبری کرد. این اقدام واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره اعلام کرد اسامی ۱۰ فرد و دو نهاد را به دلیل آنچه نقش‌آفرینی در انجام «اقدامات مخرب سایبری» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.۱۰ فردی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند همگی تبعه ایران هستند. شرکت افکار سیستم یزد و شرکت ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر نیز دو شرکتی هستند که در ایران ثبت شده‌اند و در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

* خالی بودن دست دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی این اقدام آمریکا در اعلام تحریم علیه برخی شهروندان و شرکت‌های ایرانی به اتهام واهی دست داشتن در حملات سایبری و نسبت دادن اقدامات ادعایی مطرح شده علیه آنان به دولت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را، قویا محکوم کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به خالی بودن دست دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اصرار واشنگتن بر توسل به رفتارهای سخیف، ضدقانونی و هنجارشکنانه علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل، بیانگر ناتوانی دولتمردان آمریکا از فهم صحیح معادلات جهانی و انطباق خود با واقعیات آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: توسل به راه اندازی کارزار تبلیغات دروغین و ترویج اطلاعات غلط علیه جمهوری اسلامی ایران، بخشی از سیاست شکست خورده ایران هراسی دولت آمریکاست که البته راه به جایی نخواهد برد.

کنعانی یادآور شد: آمریکا که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران، حتی علیه تاسیسات صلح آمیز هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این حملات حمایت کرده، فاقد هرگونه وجاهت در متهم کردن دیگران است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بارها مورد حملات سایبری قرار گرفته، بخش مهمی از تلاش‌های مسؤولانه بین‌المللی در مقابله با تهدید حملات سایبری بوده است.

به گزارش فارس، دولت آلبانی اخیرا مدعی حمله سایبری از سوی ایران شد و در همین راستا اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران کرد که این اقدام با حمایت آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی مواجه شد.

پس از این ادعاها وزارت خزانه داری آمریکا اقدام به تحریم چند باره وزارت اطلاعات و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران کرد که واکنش ناصر کنعانی را به همراه داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام، گفت: این برچسب تحریمی کوچک‌ترین خللی در عزم خدمت‌گزاران امنیت مردم ایران ایجاد نخواهد کرد. (اینجا بخوانید)

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، “وزارت اطلاعات و امنیت ایران” و وزیر اطلاعات این کشور را به دلیل انجام فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم قرار داده است.»

گفتنی است امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، ادعای بی اساس دولت آلبانی را رد کرد و نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرموجه هشدار داد. سفیر و نماینده دائم ایران همچنین در این نامه تعرض پلیس آلبانی به اماکن دیپلماتیک ایران را نقض آشکار تعهدات بین‌المللی آلبانی خواند و گفت: پلیس آلبانی با توسل به زور و بدون رضایت ایران وارد نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در تیرانا شدند. چنین تجاوزی نقض آشکار حقوق بین‌الملل، به ویژه اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی و همچنین تعهدات کشورها براساس کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در رابطه با روابط کنسولی است، که همه کشورها را ملزم به رعایت آنها بوده و متعهد هستند تا اقدامات مقتضی برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی در برابر هرگونه تعرض یا آسیب و جلوگیری از هرگونه خسارات به این اماکن اتخاذ کنند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.