ایران تجهیزات استخراج رمزارز توقیف شده را به ماینرها بازگرداند – ماینینگ بیت کوین نیوز

[ad_1] یک نهاد دولتی مسئول اموال دولتی در ایران برخی از سخت افزارهای ضبط شده از مزارع استخراج غیرقانونی کریپتو را آزاد کرده است. مدیر ارشد این سازمان توضیح داد که این آژانس توسط دادگاه های جمهوری اسلامی موظف به انجام این کار است، جایی که معدنچیان بدون مجوز به دلیل کمبود برق مقصر شناخته

کد خبر : 301863
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
ایران تجهیزات استخراج رمزارز توقیف شده را به ماینرها بازگرداند – ماینینگ بیت کوین نیوز

[ad_1]

یک نهاد دولتی مسئول اموال دولتی در ایران برخی از سخت افزارهای ضبط شده از مزارع استخراج غیرقانونی کریپتو را آزاد کرده است. مدیر ارشد این سازمان توضیح داد که این آژانس توسط دادگاه های جمهوری اسلامی موظف به انجام این کار است، جایی که معدنچیان بدون مجوز به دلیل کمبود برق مقصر شناخته شده اند.

مقامات ایران دکل های معدنی مصادره شده را به صاحبانشان پس می دهند

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال دولتی ایران (OCSSOP) شروع به بازگرداندن برخی از دستگاه‌های استخراجی که در حملات به مزارع رمزنگاری زیرزمینی کشف و ضبط شده بود، به استخراج‌کنندگان کرده است. روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبون گزارش داد که دادگاه های ایران به این امر دستور داده اند.

به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، عبدالمجید اشتهادی رئیس این سازمان در تشریح این خبر گفت:

در حال حاضر حدود 150000 [units of] تجهیزات ماینینگ کریپتو توسط OCSSOP نگهداری می شود که بخش بزرگی از آن پس از احکام قضایی منتشر می شود. ماشین آلات قبلا برگردانده شده اند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) باید پیشنهاداتی را برای استفاده از سخت افزار معدنی بدون آسیب رساندن به شبکه سراسری ارائه کند.

ایران در جولای 2019 استخراج ارزهای دیجیتال را قانونی کرد، اما از آن زمان تاکنون عملیات مجاز ضرب سکه را در چندین نوبت به دلیل کمبود برق در ماه‌های تابستان و زمستان که مصرف برق افزایش می‌یابد، متوقف کرده است. همچنین در حال سرکوب ایرانیانی است که خارج از قانون استخراج می کنند.

شرکت‌هایی که می‌خواهند به صورت قانونی استخراج کنند، موظفند از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز و مجوز واردات دریافت کنند. دستگاه ها باید مورد تایید سازمان استاندارد ایران باشند و معدنچیان موظف به پرداخت هزینه برق با نرخ صادراتی هستند.

استخراج کریپتو با استفاده از گاز طبیعی یا برق برای مقاصد و مصرف کنندگان دیگر، در ایران غیرقانونی است. اما تأسیسات معدنی زیرزمینی که با انرژی ارزان‌تر و یارانه‌ای تأمین می‌شوند، در حال افزایش هستند و از صدور مجوزی که آنها را مجبور به پرداخت تعرفه‌های بسیار بالاتر می‌کند، اجتناب می‌کنند.

در دو سال گذشته، شرکت دولتی توانیر برق هر تاسیسات معدنی غیرقانونی شناسایی شده را قطع کرده، تجهیزات آنها را مصادره کرده و اپراتورهای آنها را به دلیل خسارات وارده به شبکه توزیع ملی جریمه کرده است.

از سال 2020، این شرکت 7200 مزرعه استخراج کریپتو غیرمجاز را پیدا کرده و تعطیل کرده است. در ژوئیه 2022، متعهد شد که اقدامات شدیدی را علیه ماینرهای کریپتو بدون مجوز انجام دهد که طبق برآوردهای قبلی، 3.84 تریلیون ریال (16.5 میلیون دلار) برق یارانه ای سوزانده بودند.

آزادسازی دکل‌های معدنی علیرغم ممنوعیت دادستانی کل از انجام چنین اقداماتی تا زمانی که مجلس ایران قانونی را برای رسیدگی به موضوع استخراج غیرقانونی معادن تصویب کند، صورت می‌گیرد. در ماه اوت، دولت در تهران مجموعه‌ای از مقررات جامع رمزنگاری را تصویب کرد و در سپتامبر مجوز شرکت‌های استخراج را تحت چارچوب نظارتی جدید آغاز کرد.

برچسب ها در این داستان

مصادره، کریپتو، مزارع رمزنگاری، ماینرهای رمزنگاری، ماینینگ کریپتو، ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتال، ایران، ایرانیان، ماینرها، ماینینگ، دستگاه‌های استخراج، تجهیزات استخراج، مزارع استخراج، سخت‌افزار استخراج، ماشین‌های ماینینگ، دکل‌های استخراج، بازگشت، مصادره، توانیر

آیا فکر می‌کنید مقامات ایرانی به بازگرداندن ماشین‌های استخراج توقیف شده به صاحبانشان ادامه خواهند داد؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.