ایران بیش از 8000 مزرعه غیرقانونی استخراج کریپتو را در 3 سال تعطیل کرد – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1] رسانه های محلی گزارش دادند که مقامات در ایران بیش از 8000 تاسیسات زیرزمینی را برای استخراج ارزهای دیجیتال در سه سال گذشته تعطیل کرده اند. ارقام رسمی نشان می‌دهند که علیرغم سرکوب دولت، استخراج غیرقانونی کریپتو همچنان باعث مصرف جدی انرژی می‌شود. مقام‌ها می‌گویند استخراج‌کنندگان غیرقانونی کریپتو در ایران 1.8 میلیارد کیلووات ساعت

کد خبر : 357882
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۳۰
ایران بیش از 8000 مزرعه غیرقانونی استخراج کریپتو را در 3 سال تعطیل کرد – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1]

رسانه های محلی گزارش دادند که مقامات در ایران بیش از 8000 تاسیسات زیرزمینی را برای استخراج ارزهای دیجیتال در سه سال گذشته تعطیل کرده اند. ارقام رسمی نشان می‌دهند که علیرغم سرکوب دولت، استخراج غیرقانونی کریپتو همچنان باعث مصرف جدی انرژی می‌شود.

مقام‌ها می‌گویند استخراج‌کنندگان غیرقانونی کریپتو در ایران 1.8 میلیارد کیلووات ساعت برق را سرقت کردند.

به گفته سخنگوی صنعت برق به نقل از روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبون و پورتال برق نیوز، بنگاه‌هایی که خارج از قانون در ایران ارزهای دیجیتال ضرب می‌کنند، 1.8 میلیارد کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق به سرقت برده‌اند.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: در سه سال گذشته حدود 8200 مرکز غیرمجاز استخراج ارزهای دیجیتال شناسایی و بسته شده است که در آنها بیش از 246000 ماینر فعال از 680 مگاوات انرژی استفاده می کردند. وی افزود: تخمین زده می شود که 1200 مگاوات دیگر از ظرفیت برق همچنان توسط معدنچیان غیرقانونی در کشور اشغال شود.

بیشترین سرقت برق در استان های اصفهان و تهران و پس از آن خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی، فارس و آذربایجان شرقی رخ داده است. گزارش ها خاطرنشان کردند که با سرکوب فعالیت های معدنی غیرقانونی، دولت می خواهد از عملیات معدنچیان دارای مجوز حمایت کند.

در ژوئیه 2022، شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) متعهد شد که اقدامات شدیدی را علیه ماینرهای کریپتو بدون مجوز انجام دهد. تا پایان سال 2022، این شرکت 7200 مزرعه معدنی غیرمجاز را پیدا و تعطیل کرد.

ایران استخراج بیت کوین را در سال 2019 قانونی کرد، اما از آن زمان تاکنون چندین بار عملیات قانونی را متوقف کرده است، به دلیل کمبود برق در ماه های تابستان و زمستان، زمانی که مصرف برق معمولاً افزایش می یابد. این در حالی است که تأسیسات معدنی ثبت شده با نرخ برق بالاتری نسبت به سایر صنایع در جمهوری اسلامی پرداخت می کنند.

وزارت نیرو ایران از صاحبان سخت‌افزارهای استخراج رمزارز می‌خواهد مکان دستگاه‌های خود را در سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت که مجوزها را صادر می‌کند، گزارش دهند. عدم انجام این کار جریمه های سنگینی را در پی خواهد داشت.

پس از انتشار اخباری مبنی بر جریمه شدن اپراتور بورس اوراق بهادار تهران به دلیل داشتن و راه اندازی غیرقانونی 82 دکل ماینینگ کریپتو، آخرین داده ها در مورد اندازه بخش ماینینگ کریپتو خاکستری منتشر شد.

ماشین آلات توسط پلیس امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی کشف و ضبط شد. علی صحرایی، مدیر عامل صرافی به دنبال کشف آنها در زیرزمین سازمان در اواخر سال 2021 استعفا داد.

برچسب ها در این داستان

مصرف، کریپتو، ماینرهای کریپتو، استخراج کریپتو، ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتال، برق، غیرقانونی، ایران، ایرانیان، ایرانیان، دارای مجوز، ماینرها، ماینینگ، ماینینگ ریگ، برق، سرقت، بدون مجوز

آیا فکر می‌کنید ایرانی‌ها به استخراج رمزارز زیرزمینی با استفاده از برق یارانه‌ای ادامه خواهند داد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.