ایران به پرداخت‌های رمزنگاری اجازه نمی‌دهد، آماده اجرای آزمایشی ریال دیجیتال – مالی بیت‌کوین نیوز است

[ad_1] یک مقام عالی رتبه دولتی اعلام کرد که ایران ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت به رسمیت نمی شناسد. اظهارات وی در حالی است که بانک مرکزی ایران قوانینی را برای انتشار سکه های دیجیتال در کشور اعلام کرده است. با این حال، اینها برای «ریال رمزنگاری» خودش است که مرحله آزمایشی آن

کد خبر : 192024
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
ایران به پرداخت‌های رمزنگاری اجازه نمی‌دهد، آماده اجرای آزمایشی ریال دیجیتال – مالی بیت‌کوین نیوز است

[ad_1]

یک مقام عالی رتبه دولتی اعلام کرد که ایران ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت به رسمیت نمی شناسد. اظهارات وی در حالی است که بانک مرکزی ایران قوانینی را برای انتشار سکه های دیجیتال در کشور اعلام کرده است. با این حال، اینها برای «ریال رمزنگاری» خودش است که مرحله آزمایشی آن باید در آینده نزدیک آغاز شود.

وزیر ایران می گوید پذیرش ارز دیجیتال برای پرداخت یک خط قرمز است

ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین به عنوان ارز قانونی در جمهوری اسلامی ایران تلقی نمی شوند. رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات ایران در گفت‌وگو با موضوعات نظارتی مربوط به ذخیره‌سازی و مبادله ارزهای دیجیتال تاکید کرد:

ما پرداخت با ارزهای دیجیتال را نمی شناسیم.

این مقام دولتی در مورد آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در مورد دارایی های رمزنگاری شده اظهار نظر کرد. وی خاطرنشان کرد: استفاده از هرگونه ارز خارج از حاکمیت و خلاف قانون پولی و بانکی ایران است.

باقری اصل به نقل از پرتال خبری مالی ایرانی Way2pay گفت: بنابراین، ما به هیچ وجه مقرراتی مبنی بر شناسایی پرداخت با ارزهای دیجیتالی که متعلق به ما نیستند، نخواهیم داشت. وی تاکید کرد: «ایران ارز دیجیتال ملی خود را دارد، بنابراین هیچ پرداختی با ارزهای دیجیتال غیر ملی انجام نخواهد شد.

معاون وزیر افزود: به منظور جلوگیری از خطرات برای شهروندان ایرانی، مبادلات دارایی دیجیتال در کشور مشمول مجموعه‌ای از قوانین مشابه بازار سهام و سایر ارزها خواهد بود. وی افزود: ارزهای دیجیتال باید تنظیم شوند و سیستم های بانکی باید رعایت شود.

بانک مرکزی ایران جزئیات پروژه ریال دیجیتال را به اشتراک می گذارد

مقامات تهران در گذشته به کسب و کار ایرانی اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز برای تسویه حساب با شرکای خارجی را به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های مالی غرب در نظر گرفته‌اند. با این حال، آنچه آنها در حال حاضر روی آن تمرکز کرده اند، راه اندازی نسخه دیجیتالی ارز فیات کشور، ریال است.

بانک مرکزی ایران اخیراً مقررات مربوط به «ریال کریپتو» را به بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری ابلاغ کرده است که مدتی است در حال توسعه است. آنها برای ضرب و توزیع ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعمال می شوند. CBI تنها صادرکننده آن خواهد بود و حداکثر عرضه را تعیین خواهد کرد.

طبق گفته Way2pay، ارز دیجیتال مبتنی بر یک سیستم دفتر کل توزیع شده است که توسط مؤسسات مالی مجاز نگهداری می شود و قادر به اجرای قراردادهای هوشمند است. این نشریه رونمایی کرد که زیرساخت ها و دستورالعمل های CBDC نهایی شده است و در آینده نزدیک به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

در این گزارش آمده است که ریال کریپتو بر اساس مقررات قانونی مربوط به انتشار اسکناس و سکه منتشر خواهد شد. CBI تأثیر اقتصادی ارز دیجیتال را رصد کرده و تأثیرات آن را مطابق با سیاست پولی این مرجع مدیریت خواهد کرد. کاربران فقط در داخل خاک ایران می توانند با CBDC تراکنش انجام دهند.

برچسب ها در این داستان

مقامات، CBDC، cbi، بانک مرکزی، رمزنگاری، مقررات رمزنگاری، ریال کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، ریال دیجیتال، دولت، دستورالعمل ها، ایران، ایرانی، وزیر، پایلوت، مقررات، قوانین

آیا فکر می کنید دولت ایران می تواند موضع خود را در قبال ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین تغییر دهد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین تک، سیاست بین‌الملل و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.