ایران به طور رسمی حمله پاکستان را محکوم کرد/ کاردار احضار شده است

[ad_1] سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد به‌منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است. وزارت خارجه پاکستان پیشتر خبر داده بود که این کشور یک سری «حملات دقیق علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در داخل ایران» انجام

کد خبر : 456389
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
ایران به طور رسمی حمله پاکستان را محکوم کرد/ کاردار احضار شده است

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد به‌منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

وزارت خارجه پاکستان پیشتر خبر داده بود که این کشور یک سری «حملات دقیق علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در داخل ایران» انجام داده که در نتیجه آن تعدادی از «تروریست‌ها» کشته شدند.

پیش از آن، «علیرضا مرحمتی» معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته‌شدن هفت غیر ایرانی در نزدیکی مرز پاکستان و ایران خبر داده بود.

بازتاب حمله نظامی پاکستان به ایران در رسانه‌های غربی/ تهران ـ اسلام‌آباد «یر به یر» شدند!

موضع وزارت خارجه پاکستان درباره حمله نظامی به ایران

پاکستان به ایران حمله نظامی کرد/ آمار کشته‌ها اعلام شد

پیشنهاد روزنامه پاکستانی برای پایان دادن به تنش‌های تهران ـ اسلام‌آباد

وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت: پاکستان تماما به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و هدف از این اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود. ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

ارتش پاکستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ غیرنظامی یا نظامی ایرانی در حمله امروز(پنجشنبه) این کشور به نقطه مرزی جنوب‌شرق ایران هدف قرار نگرفتند و این حملات ۶ پایگاه وابسته به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» را با دقت هدف قرار داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و درباره حملات روز سه‌شنبه ایران به مقرهای تروریستی در پاکستان گفته بود: هیچ یک از اتباع کشور همسایه، دوست و برادر ما در پاکستان مورد هدف پهپاد و موشک‌های ایران نبودند. گروهی موسوم به «جیش العدل» که یک گروه تروریستی ایرانی است و در بخش‌هایی از مناطق پاکستان پناه گرفته‌اند و ما بارها درمورد آن با مقام های عالی‌رتبه نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان گفت‌وگو کردیم، عملیات‌هایی را در روزهای گذشته در ایران انجام دادند، از جمله در پاسگاه راسک نیروهای انتظامی ما را به شهادت رساند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: پاسخ ما روی تروریست‌های ایرانی در پاکستان است. ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم اما اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تامین امنیت ملی کشورمان با طرف‌های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.