ایران بستری را برای تسهیل پرداخت های رمزنگاری برای واردات ایجاد می کند – بیت کوین نیوز

[ad_1] مقامات ایران در حال انجام اقداماتی هستند تا پرداخت‌های رمزنگاری شده را برای شرکت‌های واردکننده کالا در کشور تحریم‌شده آسان‌تر کنند. یک پلتفرم اختصاصی ایجاد شده است تا به کسب و کارهای محلی اجازه دهد ارزهای دیجیتال را به منظور تسویه مرزی انتقال دهند. رئیس سازمان تجارت قول داد ایران از ارزهای دیجیتال برای

کد خبر : 354583
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
ایران بستری را برای تسهیل پرداخت های رمزنگاری برای واردات ایجاد می کند – بیت کوین نیوز

[ad_1]

مقامات ایران در حال انجام اقداماتی هستند تا پرداخت‌های رمزنگاری شده را برای شرکت‌های واردکننده کالا در کشور تحریم‌شده آسان‌تر کنند. یک پلتفرم اختصاصی ایجاد شده است تا به کسب و کارهای محلی اجازه دهد ارزهای دیجیتال را به منظور تسویه مرزی انتقال دهند.

رئیس سازمان تجارت قول داد ایران از ارزهای دیجیتال برای واردات استفاده کند

به گزارش رسانه‌های داخلی، سازمان توسعه تجارت این کشور (TPO) اطمینان داده است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند برای واردات با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان دولت، گفت: بانک مرکزی مجوز استفاده از رمزارز در شهرک‌های کالاهای وارداتی را صادر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری بانک ایران (ایبنا)، پیمانپاک افزود: تصمیم نهایی با وزارت اقتصاد اتخاذ خواهد شد.

اظهارات پیمانپاک چند ماه پس از آن بیان می شود که او اعلام کرد ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را در ارزهای دیجیتال انجام داده است. در آگوست 2022، مقام دولتی فاش کرد که این معامله برای 10 میلیون دلار کالا بوده است.

او در آن زمان در توییتی نوشت: «تا پایان ماه سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد».

اکنون پیمانپاک فاش کرد که یک پلتفرم تخصصی ایجاد شده است تا شرکت‌های داخلی را که می‌خواهند به تامین‌کنندگان خارجی با سکه‌های دیجیتال پرداخت کنند، به هم متصل کند. وی توضیح داد:

کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم برای انتقال ارز دیجیتال برای تسویه قبوض واردات استفاده کنند.

پلتفرمی مانند این برای تسهیل نقل و انتقال پول با استفاده از ارز دیجیتال ضروری بود. این مقام اجرایی به تفصیل به سیستم جامع تجارت ایران و پلتفرم تخصیص ارز CBI مرتبط است.

TPO، سازمانی که پیمانپاک رهبری آن را بر عهده دارد، وابسته به وزارت بازرگانی ایران است و مسئولیت ارتقای صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

فایننشال تریبون در گزارشی اشاره کرد که کریپتو ممکن است تحت محدودیت های خاصی در تجارت با کشورهایی مانند عراق، افغانستان و پاکستان قرار گیرد. این روزنامه انگلیسی زبان خاطرنشان کرد: با این حال ارزهای دیجیتال می توانند به ایران در مقاصد صادراتی که از آنها استفاده می شود مانند چین، هند و روسیه کمک کنند.

روسیه نیز مانند ایران، هدف تحریم‌های غرب بوده است، عمدتاً به دلیل دخالت در درگیری‌ها در همسایه اوکراین، با چندین دور تحریم‌های تشدیدکننده از زمان آغاز تهاجم گسترده در سال گذشته.

سیاست‌گذاران در مسکو درباره قانونی‌سازی محدود ارزهای رمزپایه بحث کرده‌اند تا به شرکت‌های روسی اجازه دهند از آن‌ها در تسویه حساب‌های بین‌المللی با شرکای خارج از کشور استفاده کنند تا محدودیت‌های فزاینده در معاملات مالی سنتی را دور بزنند.

برچسب ها در این داستان

cbi، بانک مرکزی، کریپتو، پرداخت‌های رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، واردات، تسویه‌های بین‌المللی، ایران، ایرانیان، پرداخت‌ها، پلتفرم، تسویه‌ها، TPO، تجارت، سازمان تجارت

آیا فکر می‌کنید شرکت‌های ایرانی فعالانه از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه واردات استفاده خواهند کرد؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.