ایران اولین سفارش واردات رسمی را با ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار انجام داد – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] به گفته یک مقام دولتی ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را با استفاده از ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار انجام داده است. این مقام افزود: تا پایان شهریور ماه، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد. ایران از رمزنگاری برای ثبت سفارش

کد خبر : 239705
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آگوست 2022 - 10:30
ایران اولین سفارش واردات رسمی را با ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار انجام داد – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

به گفته یک مقام دولتی ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را با استفاده از ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار انجام داده است. این مقام افزود: تا پایان شهریور ماه، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد.

ایران از رمزنگاری برای ثبت سفارش واردات استفاده می کند

ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را برای 10 میلیون دلار کالا به صورت ارز دیجیتال در این هفته ثبت کرد. علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور روز سه‌شنبه در توییتر (ترجمه گوگل) اعلام کرد:

این هفته اولین سفارش واردات رسمی با ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار با موفقیت انجام شد.

وی در ادامه توئیت خود آورده است: «تا پایان ماه سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد».

توییت علیرضا پیمان پاک در مورد سفارش واردات انجام شده با استفاده از رمزارز. منبع: توییتر

ایران بیش از یک سال است که اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه واردات را در نظر گرفته است. بانک مرکزی ایران (CBI) در مرداد ماه سال گذشته اعلام کرد که بانک‌ها و صرافی‌های دارای مجوز می‌توانند از ارزهای دیجیتال استخراج‌شده توسط استخراج‌کنندگان مجاز رمزنگاری در ایران برای پرداخت هزینه واردات استفاده کنند.

دولت ایران استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان یک صنعت در سال 2019 تایید کرد. در ژانویه 2020، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از 1000 مجوز برای عملیات استخراج ارزهای دیجیتال صادر کرد.

با این حال، مقامات ایرانی گفتند که برخی از ماینرهای غیرمجاز از برق خانگی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که در نتیجه مشکلات عمده‌ای برای صنعت برق کشور ایجاد می‌کند. به ماینرهای مجاز کریپتو دستور داده شد تا چندین بار عملیات خود را برای جلوگیری از خاموشی متوقف کنند. در سپتامبر سال گذشته، مقامات طبق گزارش‌ها بیش از 220000 دستگاه ماینینگ را مصادره کردند و نزدیک به 6000 مزرعه استخراج غیرقانونی کریپتو را در سراسر کشور تعطیل کردند.

در آوریل امسال، یکی از مقامات شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) گفت که دولت این کشور قوانین جدیدی را برای افزایش مجازات برای استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال تصویب خواهد کرد.

نظر شما در مورد استفاده ایران از رمزنگاری برای سفارش واردات چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.