ایرانی‌ها در ترکیه پنجم شدند

آمارهای رسمی ترکیه نشان می‌دهد در یک ماه گذشته، ایرانی‌ها پس از گردشگران روسیه، آلمان، انگلیس و بلغارستان در جایگاه پنجم گردشگران ورودی به این کشور قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، ایرانی‌ها رده پنجم را در آمار بازدیدهای ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ در ترکیه حفظ کرده‌اند. در این دوره ۱۰ ماهه حدود دو میلیون

کد خبر : 287212
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
ایرانی‌ها در ترکیه پنجم شدند



آمارهای رسمی ترکیه نشان می‌دهد در یک ماه گذشته، ایرانی‌ها پس از گردشگران روسیه، آلمان، انگلیس و بلغارستان در جایگاه پنجم گردشگران ورودی به این کشور قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، ایرانی‌ها رده پنجم را در آمار بازدیدهای ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ در ترکیه حفظ کرده‌اند. در این دوره ۱۰ ماهه حدود دو میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر کردند. در ماه اکتبر (مهر ـ آبان) که به گفته آژانس‌داران ایرانی سفرها تحت‌تاثیر تحولات داخل کشور، با افت نسبی مواجه بود، کمتر از ۲۰۰ هزار نفر به ترکیه سفر کردند.

ایران تا سال ۲۰۱۹ پس از آلمانی‌ها، ‌ دومین گروه پرشمار گردشگران این کشور را تشکیل داده بود. در سال ۲۰۱۷ با سفر ۲.۵ میلیون نفر از ایران به ترکیه، رکورد سفر ایرانی‌ها به این کشور شکسته شد و رتبه ایران نیز پس از روسیه و آلمان، سوم شد. ترکیه پیش‌بینی می‌کند امسال هم میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر ایرانی باشد. مقامات گردشگری ترکیه انتظار دارند رکورد گردشگران ایرانی در سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۲۳ نیز تکرار شود و حتی فراتر از این آمار برود.

ترکیه با وجود بحران اقتصادی، روزهای پرفروغی را در گردشگری انتظار می‌کشد، آمارهای رسمی این کشور که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد تعداد مسافران خارجی‌ وارد شده به این کشور در ماه اکتبر ۳۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و روند رو به بهبودی رکود پس از دوران کرونا را با قدرت ادامه می‌دهد.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرده است: حدود ۴.۸ میلیون گردشگر در ماه گذشته وارد این کشور شدند، در حالی که این تعداد در اکتبر ۲۰۲۱، ۳.۴۷ میلیون و در اکتبر ۲۰۲۰، ۱.۷۴ میلیون نفر بود.

علاوه‌بر هجوم گردشگران از روسیه به ترکیه، جهش بزرگی در میزان تقاضا از سوی اروپا، با رهبری کشورهای آلمان و انگلیس، باعث شده ترکیه برای بازگشت به دوران پرفروغ گردشگری خود امید داشته باشد.

گردشگران روسیه که پس از حمله دولت این کشور به اوکراین از سوی کشورهای غربی با محدودیت در پروازهای بین‌المللی مواجه شده‌اند، در ماه اکتبر با ۴۶۷,۸۱۴ بازدید در صدر فهرست گردشگران ورودی به ترکیه قرار گرفتند.

پس از آن‌ها، آلمان‌ها با ۷۴۶,۱۹۲، انگلیس با ۳۸۸,۰۱۷، بلغارستان با ۳۲۶,۴۲۹ و ایران با ۱۸۵,۹۴۵ قرار دارند.

در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۲ نیز تعداد بازدیدکنندگان خارجی از ترکیه با ۸۸.۱ درصد افزایش به ۳۹.۶۱ میلیون نفر رسید که تقریباً با سطح قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ مطابقت دارد.

آلمانی‌ها ۱۳.۳ درصد از کل بازدیدکنندگان ترکیه را در دوره ۱۰ ماهه با ۵.۳ میلیون نفر تشکیل می‌دهند و پس از آن روس‌ها با ۴.۶ میلیون، انگلیسی‌ها با ۳.۲ میلیون، بلغاری‌ها با ۲.۳ میلیون و ایرانی‌ها با ۲ میلیون نفر قرار دارند.

اگر اتباع ترک مقیم خارج از کشور نیز به این شمارش اضافه شود، آمار بازدیدکنندگان از ترکیه در این ۱۰ ماه به ۴۵ میلیون می‌رسد.

استانبول، معروف‌ترین استان ترکیه و بزرگ‌ترین منطقه جمعیتی این کشور، با میزبانی از ۱۳.۴ میلیون گردشگر از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۲، بیشترین جذب گردشگران خارجی را داشته است. پس از آن شهر تفریحی آنتالیا با ۱۲.۲ میلیون بازدید کننده قرار دارد، در حالی که ادرنه، استانی در شمال غربی این کشور و هم‌مرز با بلغارستان و یونان، پذیرای نزدیک به ۴ میلیون گردشگر بوده است.

ترکیه انتظار دارد تا پایان سال، ۵۰ میلیون گردشگر و ۴۴ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته (۲۰۲۱) با کاهش محدودیت‌های COVID-۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۹۴.۱درصد افزایش یافت و به ۲۴.۷۱ میلیون رسید و درآمد گردشگری این کشور دو برابر شد و تقریبا به ۲۵ میلیارد دلار رسید که البته بسیار پایین‌تر از آمار ثبت شده در سال ۲۰۱۹ بود.

درآمدهای گردشگری برای اقتصاد ترکیه حیاتی است، ‌ این کشور برای جبران کسری‌های مزمن، برنامه اقتصادی جدیدی با اولویت دادن به صادرات، تولید و سرمایه‌گذاری دارد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.