ایران، مقصد توریسم سلامت/دهکده سلامت در لرستان ایجاد شود

[ad_1] هوشمند نیوز/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: دهکده سلامت در لرستان ایجاد شود. دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با هوشمند نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه لرستان دارای جاذبه‌های گردشگری از جمله هزارتا چشمه و چشمه‌سار و بیش از ۵۰۰۰ اثر باستانی، آب گرم شهرستان دلفان و …

کد خبر : 148686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۱
ایران، مقصد توریسم سلامت/دهکده سلامت در لرستان ایجاد شود

[ad_1]

هوشمند نیوز/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: دهکده سلامت در لرستان ایجاد شود.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با هوشمند نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه لرستان دارای جاذبه‌های گردشگری از جمله هزارتا چشمه و چشمه‌سار و بیش از ۵۰۰۰ اثر باستانی، آب گرم شهرستان دلفان و … بوده ظرفیتی بسیار غنی برای جذب توریسم سلامت است.

وی با تاکید براینکه یکی از مقصدهای هدف توریسم سلامت، ایران است، تصریح کرد: مجرب بودن کادر پزشکی و تجهیزات و خدمات ارزان و مقرون به صرفه بودن خدمات بهداشت و درمانی که  در کشور وجود دارد سبب ایجاد رغبت توریست سلامت برای درمان بوده است.

ایرانی می‌تواند در راستای توسعه و تقویت توریسم سلامت موفق عمل کند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ثبت بالای ۲۴ مرکز توسط سازمان یونسکو و بیش از ۳۴ اثر گردشگری در کشور، ایرانی کشوری است که می‌تواند در راستای توسعه و تقویت توریسم سلامت موفق عمل کند و منجر به ارز آوری و رونق اقتصادی در این صنعت شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ درصد آثار باستانی، گردشگری، میراث فرهنگی دنیا را داریم اما متاسفانه میزان درآمد کشور از این صنعت کمتر از یک درصد است.

وی افزود: این مهم می‌طلبد مسئولین کشوری و استانی روی موضوع گردشگری و توریسم سرمایه‌گذاری کنند.

تاکنون ۱۲۵ بیمارستان توانستند این مجوز را اخذ کنند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر یکهزار بیمارستان در کشور داریم که از این تعداد ۲۵۰ بیمارستان، شرایط  IPD به منظور جذب گردشگر سلامت را دارند و تقریبا تاکنون ۱۲۵ بیمارستان توانستند این مجوز را اخذ کنند.

وی با انتقاد از اینکه در لرستان خیلی کار نشده و تنها بیمارستان شفا مجوز IPD را دارد و به علت اینکه زیرساخت‌ها آماده نیست نمی‌توانیم توسعه دهیم، بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های اساسی در لرستان توسعه زیرساخت هوایی است که در مقایسه با ساتان‌های همجوار تنها روزی یک یا دو پرواز داریم در حالیکه استان کرمانشاه روزانه ده مورد پرواز دارد.

تنها مرکز استانی که به سیستم ریلی کشور متصل نیست خرم‌آباد است

ابراهیمی خاطر نشان کرد: تنها مرکز استانی که به سیستم ریلی کشور متصل نیست خرم‌آباد است و تعداد چهارخطه‌ها، و آزادراه‌ها را مقایسه نیست و متاسفانه در خرم‌آباد هتل پنج ستاره چندین دهه است مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت هستیم که منجر به رونق اقتصادی می‌شود و سومین صنعت پیشرو در دنیاست.

جاده آب گرم شهرستان دلفان هنوز راه‌شکافی نشده است

وی گفت: در شهرستان دلفان آب‌گرم با ۷۰ درجه میزان حرارت و ۷۰ درصد گوگرد وجود دارد اما متاسفانه هنوز جاده آن راه‌شکافی نشده است و مردم این شهرستان اطلاعی از وجود این ظرفیت ندارند در حالیکه این مهم در دنیا بی‌نظیر است.

ابراهیمی با تاکیدبراینکه در لرستان می‌شود با وجود داشتن گیاهان دارویی روی صنعت توریسم کار کرد،  بیان کرد: در کوه گرین بیش از ۷۰۰گونه گیاه دارویی داریم و روی آن کار نشده است.

ضرورت ایجاد دهکده سلامت در لرستان

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد دهکده سلامت در لرستان تاکید و عنوان کرد: وجود مراکز تفریحی و توریستی می‌تواند برای گردشگر سلامت جذبه ایجاد کند و باید برنامه‌ریزی  صورت گیرد و زیرساخت‌ها را درست کنیم و چشم‌انداز برای این صنعت تعریف کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه طرح جامع گردشگری در لرستان هنوز تکمیل نشده و ضرورت دارد در کنار توسعه کشاورزی و صنعت، توسعه صنعتگردشگری و توریسم به عنوان اولویت سوم در لرستان مورد اهتمام ویژه مسئولین قرار گیرد که این مهم می‌تواند در رونق اقتصادی، ارز آوری و ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.