ایده فناورانه‌ و مشتری‌محور یزدی‌ها برای ساماندهی گردشگری سلامت

ایسنا/یزد مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی یزد که به عنوان هسته فناور در پارک علم و فناوری یزد پذیرش شده است، از اجرای طرحی جامع به منظور ساماندهی حوزه گردشگری سلامت کشور با ویژگی‌ها وجذابیت‌های خاص برای گردشگران خبر داد. «حمید برازنده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به انتخاب این شرکت مسافرتی به

کد خبر : 103348
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
ایده فناورانه‌ و مشتری‌محور یزدی‌ها برای ساماندهی گردشگری سلامت



ایسنا/یزد مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی یزد که به عنوان هسته فناور در پارک علم و فناوری یزد پذیرش شده است، از اجرای طرحی جامع به منظور ساماندهی حوزه گردشگری سلامت کشور با ویژگی‌ها وجذابیت‌های خاص برای گردشگران خبر داد.

«حمید برازنده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به انتخاب این شرکت مسافرتی به عنوان تنها هسته فناور یک دفتر خدمات مسافرتی در پارک علم و فناوری یزد، اظهار کرد: ایده‌ی ثبت شده‌ و مورد تایید این مجموعه‌ی فناور مربوط به حوزه گردشگری سلامت است که به عنوان اولین ایده در این خصوص، اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که در راستای تحقق این ایده نیز تیمی متشکل از کارشناسان فناوری اطلاعات جهت برنامه‌نویسی و تولید محتوا در این مجموعه مستقر شده است، گفت: تلاش داریم با ورود به حوزه گردشگری الکترونیک، خدمات مورد نظر را به صورت غیرحضوری به متقاضیان ارائه دهیم.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: تمام زنجیره‌ی گردشگری سلامت در قالب بسته‌هایی کامل از سوی متقاضیان انتخاب خواهد شد و بیماران داخل و خارج از کشور به واسطه سامانه‌ای که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی مجهز است، می‌توانند برای سفر خود برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشند که نمونه مشابهی از آن را در کشور تاکنون نداشته‌ایم.

وی افزود: متقاضیان با ارسال پرونده پزشکی خود، مراکز درمانی و پزشک مورد نظر خود را انتخاب کرده و درخصوص درخواست ویزا اقدام خواهند کرد.

برازنده با بیان این که در خدمات مورد نظر این مجموعه‌ی فناور در حوزه گردشگری تمام خدمات مورد نیاز بیمار و همراهان وی اعم از تفریح، بازدید از بناهای تاریخی و صنایع دستی و سایر خدمات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: انتقال پول یکی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها در کشورمان است که برای رفع این مشکل نیز برنامه‌ریزی کردیم تا افراد بتوانند از طریق ارز دیجیتال و سامانه‌های بین‌المللی نسبت به پرداخت هزینه‌های سفر اقدام کنند.

وی از نبود فضای فیزیکی مناسب برای استقرار چنین شرکت‌هایی به علت کمبود فضای پارک علم و فناوری یاد کرد و در این رابطه گفت: متاسفانه پارک علم و فناوری با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و شرکت‌هایی مانند شرکت ما نمی‌توانند استفاده مطلوبی از فضای پارک داشته باشند.

اقتصاد زیرزمینی و غیرمجاز کنونی گردشگری سلامت

برازنده بر لزوم حمایت وزارت بهداشت از اجرای چنین طرح‌هایی تاکید و تصریح کرد: تاکنون هیچ حمایتی از این طریق صورت نگرفته و انتظار حمایت هم نداریم ولی از آنها انتظار داریم که حداقل چوب لای چرخ فعالیت بخش خصوصی نیز نگذارند.

وی با بیان این که یزد برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری سلامت ایران باید در وهله اول زیرساخت‌های مجاز را توسعه بدهد، گفت: ابتدا باید خانه‌های غیرمجاز تعطیل شود و زیرساخت‌های مجاز اقامتی و خصوصاً هتل‌ها در سطح‌بندی‌های متعدد به رونق بیافتد.

وی افزود: متاسفانه روزانه یک‌هزار نفر در واحدهای غیرمجاز اقامتی در حال اقامت هستند و این اقتصاد قابل توجه در گردشگری سلامت، به صورت زیرزمینی و غیرمجاز در جریان است.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات یزد در حوزه توسعه گردشگری سلامت مربوط به پروازهای مستقیم بین‌المللی به یزد است که باید در اولویت سطح کلان مدیریتی استان قرار داشته باشد.

طرح صیانت، یک طرح هیجانی و زیان‌آور برای اقتصاد

این فعال گردشگری به طرح صیانت و تبعات چنین طرحی در اجرای این طرح گردشگری سلامت نیز اشاره کرد و گفت: من معتقدم که طرح صیانت یک طرح هیجانی است و قابلیت عملیاتی شدن ندارد و ضرری که به اقتصاد کشور می‌رساند به راحتی قابل جبران نیست که کشور بخواهد برای آن ریسک کند.

وی با بیان این که این طرح با چنین فرایندی اجرایی نیست، گفت: کشوری که می‌خواهد اسلام را صادر کند، نمیتواند مانند کشور کره شمالی خود را محدود کند و با دنیا ارتباطی نداشته باشد و ادعا کند که نیازی به ارتباط با دنیا ندارد، از طرفی این طرح حتی با اصلاحات مورد نظر نیز به راحتی و در مدت زمان کوتاه اجرایی نخواهد بود.

برازنده با بیان این که در کشور ما همیشه تصمیمات عجولانه‌ گرفته می‎شود، اظهار کرد: من نگران چنین طرح‌هایی نیستم و برنامه‌های مورد نظرم را اجرایی خواهم کرد چرا که معتقدم دنیا به هم وابسته است و جدایی از آن به معنای نابودی است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.