ایده تولید مشترک خودرو ایران و روسیه از کجا بود؟

[ad_1] محمدرضا نجفی‌منش در کافه‌خبر خبرگزاری هوشمند نیوز اظهار داشت: در رابطه با داستان تولید مشترک ایران و روسیه هم باید بگویم ایده‌اش را حدود ۷، ۸ سال قبل ترک‌ها دادند؛ دوره‌ای که بین ترکیه و روسیه حتی ارتباط خوبی وجود نداشت. این پیشنهاد را نماینده انجمن خودروسازی ترکیه در جلسه‌ای که انجمن با آنها

کد خبر : 230866
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
ایده تولید مشترک خودرو ایران و روسیه از کجا بود؟

[ad_1]

محمدرضا نجفی‌منش در کافه‌خبر خبرگزاری هوشمند نیوز اظهار داشت: در رابطه با داستان تولید مشترک ایران و روسیه هم باید بگویم ایده‌اش را حدود ۷، ۸ سال قبل ترک‌ها دادند؛ دوره‌ای که بین ترکیه و روسیه حتی ارتباط خوبی وجود نداشت. این پیشنهاد را نماینده انجمن خودروسازی ترکیه در جلسه‌ای که انجمن با آنها داشت، به من مطرح کرد. او گفت که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه باید یک پلت‌فرم و خودرو داشته باشند و هر کدام برای بازار خود تولید کنیم.

وی افزود: در عین حال، برای این‌که این خودرو مشترک اقتصادی‌تر باشد، می‌تواند تبادل قطعات صورت بگیرد. برای مثال، موتور را یکی از کشورها تقبل کند، گیربکس را یک کشور دیگر تولید کند و قطعات دیگر را کشور دیگر. به این ترتیب، قطعات خودرو بین کشور تبادل شود، بدون این‌که پولی بین آنها رد و بدل شود. این باعث می‌شود که قیمت تمام شده کالا پایین‌تر بیاید؛ ضمن این‌که هر کشور بازار خود را دارد و بازار صادراتی را نیز بین یکدیگر تقسیم کنند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور تصریح کرد: من در جلسه‌ای با آقای روحانی، این ایده را آن زمان مطرح کردم. این ایده ابتدا باید در سطح سران کشورها توافق شود و بعد اجرا می‌شد. آن زمان یک مدتی نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری کرد، اما باز هم کار صورت نگرفت.

نجفی‌منش عنوان کرد: ما ایده را مطرح کرده بودیم، اما به‌هرحال باید دولت تصمیم می‌گرفت. زمانی هم آقای رییسی به عنوان رییس دولت سیزدهم روی کار آمد، باز هم در مهر سال گذشته در جلسه‌ای که مربوط به روز ملی صادرات بود، این ایده را مطرح کردم و گفتم یک چنین امکانی وجود دارد. اما باز هم پیگیری لازم صورت نگرفت.

وی متذکر شد: این بار در جلسه‌ای با آقای پیمان‌پاک، رییس سازمان توسعه تجارت مطرح کردم که چنین ایده‌ای از طرف ترک‌ها مطرح شده است. ظاهرا ایشان به سن‌پتزربورگ که رفته بود، در توافق اولیه‌ای موضوع را مطرح کردند. ما هم پیشنهاد دادیم که دو خودروساز سایپا و ایران‌خودرو به صورت توامان با آقای پیمان‌پاک هماهنگی داشته باشند و با ترک‌ها نیز هماهنگی داشته باشند و این ایده دنبال شود.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: از آن طرف، در حال حاضر در روسیه یک‌سری خط‌های تولید ایجاد شده است. برای مثال، آن‌طور که خبر دارم، چینی‌ها دنبال این هستند که یک خط تولید بنز را آن‌جا راه‌اندازی کنند. در این میان، قرار است در نمایشگاهی در مردادماه در مسکو شرکت کنیم و به این ترتیب، بازار خوبی برای ما برای فروش کالاها ایجاد می‌شود.

مشروح گفت‌وگو با محمدرضا نجفی‌منش را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.