ایده استفاده از روبل دیجیتال به عنوان ارز ذخیره در روسیه تحریم شده – مالی بیت کوین نیوز

[ad_1] فراخوانی برای تبدیل روبل دیجیتال به ارز ذخیره ای در دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه صادر شده است. در همین حال، نگرانی‌هایی در غرب مطرح شده است که تجسم جدید فیات روسی ممکن است برای فرار از تحریم‌هایی که کشور را منزوی کرده است، به کار گرفته شود. قانونگذار پیشنهاد می کند روبل

کد خبر : 181237
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
ایده استفاده از روبل دیجیتال به عنوان ارز ذخیره در روسیه تحریم شده – مالی بیت کوین نیوز

[ad_1]

فراخوانی برای تبدیل روبل دیجیتال به ارز ذخیره ای در دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه صادر شده است. در همین حال، نگرانی‌هایی در غرب مطرح شده است که تجسم جدید فیات روسی ممکن است برای فرار از تحریم‌هایی که کشور را منزوی کرده است، به کار گرفته شود.

قانونگذار پیشنهاد می کند روبل دیجیتال به عنوان ارز ذخیره ارائه شود

در مواجهه با افزایش مجازات های غرب، مقامات مسکو در حال بررسی راه هایی برای دور زدن محدودیت هایی هستند که دسترسی روسیه به ذخایر خارجی و بازار مالی جهانی را محدود کرده است.

رسانه های روسی و فورکلاگ گزارش دادند، سرگئی میرونوف، که جناح مخالف «روسیه عادل» را در دوما رهبری می کند، از دولت فدرال، بانک مرکزی و ستاد عملیاتی مقابله با تحریم ها خواست که روبل دیجیتال را معرفی کنند.

ایده استفاده از روبل دیجیتال به عنوان ارز ذخیره شده در روسیه تحریم شده
سرگئی میرونوف

به نقل از این نماینده عالی رتبه مجلس، هدف از این طرح انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای اهداف خاصی مانند تامین مالی مسکن و سایر پروژه های عمرانی و همچنین توسعه زیرساخت های تولید و حمل و نقل است.

میرونوف توضیح داد: «روبل دیجیتال باید به یک سرمایه گذاری تمام عیار و ارز ذخیره برای روسیه تبدیل شود. معاون بر این باور است که CBDC بدون افزایش تورم، بودجه مورد نیاز را برای اقتصاد روسیه فراهم می کند. او افزود که روبل های دیجیتال را نمی توان در خارج از کشور واریز کرد یا برای مقاصد غیرمنتظره استفاده کرد.

متحدان غربی می ترسند روسیه از ارزهای رمزنگاری شده از جمله نسخه دیجیتالی روبل برای فرار از تحریم های اعمال شده به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین استفاده کند و گام هایی برای بستن این روزنه ها برداشته اند. اظهارات اخیر یکی دیگر از قانونگذاران و عضو کارگروه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال، الکساندر یاکوبوفسکی، نشان داد که روسیه علاقه مند به استفاده از ارزهای دیجیتال برای بازگرداندن دسترسی خود به امور مالی جهانی است.

بانک مرکزی روسیه (CBR)، یکی از مخالفان جدی قانونی کردن ارزهای دیجیتال، به طور فعال پروژه روبل دیجیتال را توسعه داده است. مقامات پولی سه سال پیش شروع به بررسی CBDC کردند. یک مقاله مشاوره در اکتبر 2020 منتشر شد و در آوریل 2021، بانک مفهوم روبل دیجیتالی را منتشر کرد که معماری اصلی آن را تشریح کرد.

آزمایش پلتفرم روبل دیجیتال در سال جاری با اعلام اولین تراکنش کامل بین کیف پول های فردی در اواسط فوریه توسط CBR آغاز شد. ده ها بانک روسی در آزمایش هایی که انتظار می رود در طول سال 2022 ادامه داشته باشد، شرکت خواهند کرد. بانک روسیه اصرار دارد که ارز دیجیتال این کشور فرصت های جدیدی را برای شهروندان، مشاغل و دولت روسیه ایجاد می کند.

فدراسیون روسیه همچنین تلاش کرده است تا وابستگی خود به دلار آمریکا را محدود کند. اکتبر گذشته، وزارت امور خارجه اشاره کرد که امکان جایگزینی جزئی ارزهای دلار در ذخایر ارزی روسیه و تسویه حساب های تجاری با سایر ارزها و حتی دارایی های دیجیتال در آینده وجود دارد.

برچسب ها در این داستان

بانک روسیه، CBDC، بانک مرکزی، کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، ارز دیجیتال، ایده، قانونگذار، ارز ذخیره، محدودیت ها، روسیه، روسیه، تحریم ها، پیشنهاد، اوکراین، اوکراین

آیا فکر می کنید روسیه می تواند از روبل دیجیتال به عنوان ارز ذخیره استفاده کند و از تحریم ها فرار کند؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.