ایجاد صنعت پایدار گردشگری در پساکرونا به کمک فناوری

ایسنا/خراسان رضوی فناوری‌های نوظهور، کسب‌وکارهای مسافرتی و گردشگری را در سه دهه گذشته متحول کردند زیرا اینترنت در دسترس قرار گرفت و طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های الکترونیکی رزرو و کسب اطلاعات و سایر راه‌حل‌های دیجیتال پدیدار شد. به نقل از نیوز، قبل از همه‌گیری، استفاده از برخی راهکارهای تحول دیجیتال در صنعت گردشگری مانند ردیابی

کد خبر : 176877
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
ایجاد صنعت پایدار گردشگری در پساکرونا به کمک فناوری


ایسنا/خراسان رضوی فناوری‌های نوظهور، کسب‌وکارهای مسافرتی و گردشگری را در سه دهه گذشته متحول کردند زیرا اینترنت در دسترس قرار گرفت و طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های الکترونیکی رزرو و کسب اطلاعات و سایر راه‌حل‌های دیجیتال پدیدار شد.

به نقل از نیوز، قبل از همه‌گیری، استفاده از برخی راهکارهای تحول دیجیتال در صنعت گردشگری مانند ردیابی تماس و فناوری‌های بدون تماس به کار گرفته شده بود که توانست به پیشگیری، هشدار و کاهش انتقال بیماری کمک کند. در این گزارش انجمن مسافرتی آسیا و اقیانوسیه برخی از فناوری‌هایی را معرفی کرده است که می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری در صنعت گردشگری ارائه کند.

ردیابی تماس در زمان واقعی

ردیابی تماس موثر می‌تواند به مقامات اجازه دهد تا سابقه حرکت بیمار مشکوک را در ۱۴ روز گذشته به راحتی ردیابی کنند. نتایج بررسی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ارزش بازار ردیابی تماس در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۴۷ میلیون دلار بود و تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵ درصد رشد خواهد کرد. اگرچه هدف اصلی پلت‌فرم‌های ردیابی تماس، کنترل شیوع بیماری‌های عفونی و حفظ حریم خصوصی داده‌هاست، اما فرصت‌هایی را برای شرکت‌های جدید ایجاد می‌کند تا سهم خود را از سهم درآمد موجود در بازار داشته باشند.

فناوری ضدعفونی‌کننده

فراتر از جلوگیری از انتقال از طریق ردیابی تماس، ضدعفونی واقعی مناطق و اشیاء فیزیکی به همان اندازه مهم است. این بیماری همه‌گیر، مبتکران را وادار به ایجاد راه‌های کارآمدتر برای ضدعفونی کرده است و فرودگاه‌ها، قطارها و سایر سیستم‌های حمل‌ونقل اقدامات مشابهی را در این زمینه اتخاذ کردند. انتظار می‌رود که بازار سیستم‌های ضدعفونی یووی در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ بتواند میزان ۱۱ درصد نرخ میانگین رشد مرکب را ثبت کند.

خدمات مهمان‌نوازی بدون تماس

استفاده از خدمات بدون تماس، رویه‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی را بهبود می‌بخشد و در بحبوحه همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ توجه زیادی را به خود جلب کرد. انتظار می‌رود که ارائه‌دهندگان خدمات مهمان‌نوازی با به حداقل رساندن خدمات تماس با دیجیتالی کردن اعلام حضور، خدمات خود را بهبود بخشند تا مهمانان از قرار گرفتن در صف جلوی میز اجتناب کنند.

خدمات اعلام حضور و تحویل چمدان بدون تماس

در دنیای پس از همه‌گیری، استانداردهای بالاتر در مورد سلامت و ایمنی، تصمیم‌گیری‌ در صنعت سفر را هدایت می‌کند. انتظار می‌رود استفاده از فناوری بدون تماس افزایش یابد زیرا می‌تواند میزان انتقال را کاهش دهد. بسیاری از ذی‌نفعان در هوانوردی، مهمان‌نوازی و سایر بخش‌های مرتبط با گردشگری احتمالا برای سفر بدون تماس تلاش خواهند کرد.

با افزایش سفرهای بدون تماس، فناوری تشخیص چهره بیومتریک نقش مهمی در تایید هویت و رزرو افراد ایفا می‌کند. در حال حاضر، بیشتر فرودگاه‌ها همچنان به سیستم خودکار شناسایی اثر انگشت متکی هستند که فناوری شناسایی بیومتریک قدیمی با تماس است و برای شناسایی افراد استفاده می‌شود. با این حال، با ظهور بیماری‌های عفونی مختلف، فرودگاه‌های بیشتری یک سیستم شناسایی جایگزین را انتخاب می‌کنند که امکان شناسایی بدون تماس را فراهم می‌کند.

فناوری مراقبت‌های بهداشتی و بیمه

در میان همه‌گیری، افراد بیشتری مزایای فناوری مراقبت‌های بهداشتی را مشاهده کردند و انتظار می‌رود تقاضای ابزارهایی برای دسترسی از راه دور به مراقبت‌های بهداشتی از این پس، افزایش یابد. در عصر کووید-۱۹، با مختل شدن سفر، بسیاری از مسافران با ضرر مالی مواجه شدند که باعث شد به اهمیت داشتن یک بیمه‌نامه که از منافع آنها در آینده غیرقابل پیش‌بینی محافظت می‌کند، پی ببرند.

علاوه بر این، پرداخت بدون تماس نیز مورد نظر مسافران است. در نظرسنجی که از ۱۲۶۰ مسافر تجاری انجام شد، ۶۷ درصد گفتند که سیستم‌های پرداخت بدون تماس بسیار مهم هستند. امروزه، صنعت پرداخت‌های بدون تماس تقریبا ۱۰.۳ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده می‌شود و کشورها در تلاش برای مبارزه با همه‌گیری، محدودیت‌های تراکنش‌های پرداخت بدون تماس را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

فوربس اعلام کرد: «انتظار می‌رود بازار جهانی پرداخت‌های بدون تماس از ۱۰.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱۸ میلیارد دلار در پنج سال آینده برسد که معادل ۱۱.۷ درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) است».

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.