ایتالیا و آلبانی کلاهبرداری سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی رمزنگاری را شکست دادند – بیت کوین نیوز

[ad_1] مقامات ایتالیا و آلبانی یک طرح کلاهبرداری را انجام داده اند که قربانیان را با وعده سرمایه گذاری کم ریسک در ارزهای رمزنگاری شده جذب می کند. طی عملیاتی که توسط یوروجاست هماهنگ شده بود، بازرسان دو کشور ده ها مکان را جستجو کردند و دارایی ها و تجهیزات کامپیوتری را توقیف کردند. کلاهبرداران

کد خبر : 296967
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
ایتالیا و آلبانی کلاهبرداری سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی رمزنگاری را شکست دادند – بیت کوین نیوز

[ad_1]

مقامات ایتالیا و آلبانی یک طرح کلاهبرداری را انجام داده اند که قربانیان را با وعده سرمایه گذاری کم ریسک در ارزهای رمزنگاری شده جذب می کند. طی عملیاتی که توسط یوروجاست هماهنگ شده بود، بازرسان دو کشور ده ها مکان را جستجو کردند و دارایی ها و تجهیزات کامپیوتری را توقیف کردند.

کلاهبرداران از یک مرکز تماس در تیرانا، آلبانی با سرمایه گذاران تماس گرفتند

افسران مجری قانون در ایتالیا و آلبانی یک طرح کلاهبرداری آنلاین را که فرصت‌های سرمایه‌گذاری جعلی مرتبط با ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کرد، حذف کردند. این تحقیقات با حمایت Eurojust، آژانس اتحادیه اروپا که مسئول همکاری قضایی در اروپا است، انجام شد.

مقامات شرکت کننده در این عملیات مشترک دارایی های 3 میلیون یورویی (تقریباً 3.2 میلیون دلار) را از گروه جنایی که این کلاهبرداری را سازماندهی کرده بود، ضبط کردند. Eurojust در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که کل ضررهای ناشی از فعالیت های آن 15 میلیون یورو (بیش از 15.9 میلیون دلار) برآورد شده است.

عاملان یک مرکز تماس در تیرانا، پایتخت آلبانی اداره می کردند که از طریق تلفن و از طریق اینترنت، با استفاده از شماره تلفن های مجازی و VPN با قربانیان تماس گرفتند. آنها مشتریان را متقاعد کردند که در یک وب سایت اختصاصی حساب باز کنند و نقل و انتقالات را انجام دهند.

کلاهبرداران با اجازه دادن به آنها برای تضمین سود سریع در برابر سرمایه گذاری اولیه کوچک، اعتماد آنها را به دست خواهند آورد. پس از مشورت با پلتفرم‌های تجاری به ظاهر معتبر، «کارگزاران» با قربانیان تماس گرفتند که سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال با ریسک «صفر» را پیشنهاد کردند.

اعضای این طرح کلاهبرداری همچنین با استفاده از نرم افزار کنترل از راه دور سعی در دسترسی به بانکداری آنلاین قربانیان داشتند. سایر نمایندگان این پلتفرم با کسانی که در نهایت این فریب را کشف کردند، تماس گرفتند و از آنها خواستند برای بازیابی وجوه از دست رفته، پرداخت های اضافی انجام دهند.

Eurojust بدون ارائه جزئیات در مورد بازداشت، فاش کرد که این عملیات بین 13 تا 15 دسامبر انجام شد و حکم دستگیری مظنونان اصلی صادر شد. پلیس 13 آدرس را در آلبانی بازرسی کرد و بیش از 160 دستگاه الکترونیکی را در هر دو کشور مصادره کرد، از جمله رایانه، سرور و دستگاه های ضبط ویدئو.

ایتالیا پرونده جنایی را با یوروجاست در سال 2020 باز کرد و این آژانس همکاری بین مقامات ملی درگیر در تحقیقات را تسهیل کرد، از جمله با ایجاد یک مرکز هماهنگی برای عملیات برچیدن شبکه کلاهبرداری.

تحت شرایط مشابه، پلیس سایبری اوکراین در ماه نوامبر یک طرح کلاهبرداری از رمزارزها را افشا کرد که سالانه 200 میلیون یورو از سرمایه گذاری های جعلی در دارایی ها و اوراق بهادار کریپتو به دست می آورد. دفاتر و مراکز تماس با هزاران کارمند در سراسر اروپا داشت. چندین کشور اروپایی از جمله آلبانی از تحقیقات علیه این سازمان حمایت کردند.

برچسب ها در این داستان

آلبانیا، مرکز تماس، مراکز تماس، رمزنگاری، کلاهبرداری رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، اتحادیه اروپا، یوروجاست، کلاهبرداری، طرح کلاهبرداری، طرح سرمایه گذاری، سرمایه گذاری، سرمایه گذاران، ایتالیا، کلاهبرداری، طرح، اوکراین، قربانیان

نظر شما در مورد کلاهبرداری سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال که شامل ایتالیا و آلبانی می شود چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Cineberg / Shutterstock.com



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.