ایالات متحده می گوید چین و روسیه به دنبال نظم جهانی «عمیقاً غیرلیبرال» هستند

[ad_1] ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که هر کشور مسئول در جهان، از جمله چین، موظف است از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخواهد که از بحران اوکراین عقب نشینی کند و تنش را کاهش دهد. پرایس در یک نشست خبری منظم با اشاره به جمهوری خلق چین گفت: “شما باید از

کد خبر : 170449
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۲۴
ایالات متحده می گوید چین و روسیه به دنبال نظم جهانی «عمیقاً غیرلیبرال» هستند

[ad_1]

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که هر کشور مسئول در جهان، از جمله چین، موظف است از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخواهد که از بحران اوکراین عقب نشینی کند و تنش را کاهش دهد.

پرایس در یک نشست خبری منظم با اشاره به جمهوری خلق چین گفت: “شما باید از جمهوری خلق چین بپرسید که آیا آنها از نفوذ قابل توجه خود در فدراسیون روسیه برای این منظور استفاده کرده اند.”

پرایس با اشاره به ارتقاء مشارکت “بدون محدودیت” که چین و روسیه در این ماه اعلام کردند و در آن متعهد به همکاری بیشتر علیه ایالات متحده و غرب شدند، گفت: جهت توسعه روابط چین و روسیه “نگرانی بزرگ” است.

او گفت: «ما فکر می کنیم که روسیه و جمهوری خلق چین نیز خواهان نظم جهانی هستند. اما این نظمی است که عمیقاً غیرلیبرال بوده و خواهد بود، نظمی که در تضاد با سیستمی است که کشورهای سراسر جهان در هفت دهه گذشته ساخته اند.

“این نظمی است که از بسیاری جهات مخرب است، نه افزودنی.”

پرایس خاطرنشان کرد که چین بارها در دولت خود تاکید کرده است که اصل حاکمیت تخطی ناپذیر و مقدس است.

بنابراین، شما باید از جمهوری خلق چین بپرسید که چگونه آنها با این موقعیت دیرینه ازدواج می کنند و تلاشی کمتر از استفاده از نفوذ و تأثیر قابل توجهی که بر فدراسیون روسیه دارند برای ترغیب ولادیمیر پوتین به عقب نشینی و عقب نشینی تشدید شود.» او گفت.

اوکراین روز چهارشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد و مسکو گفت که جدایی‌طلبان در شرق درخواست کمک برای دفع «تجاوز» کرده‌اند، زیرا ایالات متحده تلاش‌ها را برای جلوگیری از تهاجم همه جانبه روسیه با اعمال تحریم‌های جدید افزایش داده است.

چین از همه طرف‌های درگیر در بن بست اوکراین خواسته است تا خویشتنداری کنند و گفته است که حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی هر کشوری باید مورد احترام و حفاظت قرار گیرد.

در عین حال از ایالات متحده خواسته است که به خواسته های روسیه برای تضمین های امنیتی احترام بگذارد و به آنها رسیدگی کند.

تحلیلگران مستقر در ایالات متحده می گویند که چین نگران تأثیر اقدامات روسیه در قبال اوکراین بر روابط تجاری این کشور با اروپا است، اگر این کشور از روسیه حمایت کند.

اما آنها همچنین بر این باورند که مواضع مبهم پکن و توافق ارتقا یافته آن با روسیه به پوتین اعتماد به نفس بخشیده است تا در مورد اوکراین پیشروی کند.

کارشناسان هفته گذشته به رویترز گفتند که چین در صورت حمله به اوکراین از روسیه از لحاظ دیپلماتیک و شاید اقتصادی حمایت خواهد کرد، اما از ارائه حمایت نظامی کوتاهی خواهد کرد.

واشنگتن به شرکت های چینی هشدار داده است که اگر بخواهند در صورت حمله روسیه به اوکراین از هرگونه کنترل صادراتی که بر مسکو تحمیل شده است فرار کنند، با عواقب مواجه خواهند شد.

(گزارش توسط دیوید برانستروم و مایکل مارتینا؛ ویرایش توسط ریچارد پولین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.