ایالات متحده می گوید ممکن است نهادهای چینی مرتبط با هجوم بالون جاسوسی را هدف قرار دهد

[ad_1] واشنگتن (رویترز) – یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده اقداماتی را علیه نهادهای مرتبط با ارتش چین که از حمله یک بالن جاسوسی چینی به حریم هوایی آمریکا در هفته گذشته حمایت کردند، بررسی خواهد کرد. این مقام وزارتخانه افزود، واشنگتن مطمئن است که سازنده بالون جاسوسی چینی

کد خبر : 317838
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
ایالات متحده می گوید ممکن است نهادهای چینی مرتبط با هجوم بالون جاسوسی را هدف قرار دهد

[ad_1]

واشنگتن (رویترز) – یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده اقداماتی را علیه نهادهای مرتبط با ارتش چین که از حمله یک بالن جاسوسی چینی به حریم هوایی آمریکا در هفته گذشته حمایت کردند، بررسی خواهد کرد.

این مقام وزارتخانه افزود، واشنگتن مطمئن است که سازنده بالون جاسوسی چینی که توسط ارتش آمریکا در آخر هفته گذشته در سواحل شرقی ایالات متحده سرنگون شد، “رابطه مستقیم” با ارتش آزادیبخش خلق (PLA) دارد.

ظاهر شدن بالون چینی بر فراز ایالات متحده در هفته گذشته باعث خشم سیاسی در واشنگتن شد و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده را بر آن داشت تا سفر خود به پکن را که هر دو کشور امیدوار بودند روابط متزلزل خود را اصلاح کند، لغو کند. بلینکن روز یکشنبه وارد پکن می شد.

یک جت جنگنده نیروی هوایی آمریکا روز شنبه این بالون را در سواحل کارولینای جنوبی یک هفته پس از ورود آن به حریم هوایی آمریکا سرنگون کرد. وزارت خارجه چین گفته است که این یک بالن هواشناسی بوده که از مسیر خارج شده و ایالات متحده را به واکنش بیش از حد متهم کرده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: «ایالات متحده همچنین اقداماتی را علیه نهادهای PRC مرتبط با PLA که از تهاجم بالون به حریم هوایی ایالات متحده حمایت کردند، بررسی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در یک پورتال تدارکات رسمی برای PLA، ما مطمئن هستیم که سازنده بالون با ارتش چین رابطه مستقیم دارد و فروشنده تایید شده PLA است.

این مقام بدون نام بردن از این تجارت گفت، این شرکت همچنین محصولات بالون را در وب سایت خود تبلیغ می کند و ویدیوهایی از پروازهای گذشته را میزبانی می کند، که به نظر می رسد حداقل از حریم هوایی ایالات متحده و سایر کشورها عبور کرده است.

این مقام گفت که ایالات متحده تصاویری با وضوح بالا از بالون را از پروازهای هواپیمای U-2 جمع آوری کرده است که نشان می دهد این بالون قادر به انجام عملیات جمع آوری اطلاعات سیگنال است.

این مقام گفت چین پروازهای نظارتی مشابهی را بر فراز بیش از 40 کشور در پنج قاره انجام داده است.

(گزارش توسط هومیرا پاموک و مایکل مارتینا؛ ویرایش توسط چیزو نومیاما)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.