ایالات متحده در حال آماده شدن برای جلوگیری از پیامدهای SVB با منابع “اقدامات مادی”.

[ad_1] این منابع گفتند که مقامات دولت بایدن در آخر هفته برای ارزیابی تأثیر شکست گروه مالی SVB با تمرکز بر استارت‌آپ، با نگاهی خاص به بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بانک‌های منطقه‌ای، کار کردند. پیش از این، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، گفت که در حال همکاری با تنظیم کننده ها برای پاسخ

کد خبر : 332533
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
ایالات متحده در حال آماده شدن برای جلوگیری از پیامدهای SVB با منابع “اقدامات مادی”.

[ad_1]

این منابع گفتند که مقامات دولت بایدن در آخر هفته برای ارزیابی تأثیر شکست گروه مالی SVB با تمرکز بر استارت‌آپ، با نگاهی خاص به بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بانک‌های منطقه‌ای، کار کردند.

پیش از این، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، گفت که در حال همکاری با تنظیم کننده ها برای پاسخ به سقوط SVB است، که روز جمعه به بزرگترین بانکی تبدیل شد که از زمان بحران مالی 2008 ورشکسته شده است.

سقوط ناگهانی SVB بازارها را متلاطم کرده و میلیاردها دلار متعلق به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را سرگردان کرده است، اما یلن کمک مالی را رد کرد، زیرا ترس از پیامدهای گسترده‌تر در بخش بانکداری منطقه‌ای ایالات متحده و فراتر از آن عمیق‌تر شد.

افراد مطلع روز جمعه گفتند که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) که به عنوان دریافت کننده منصوب شد، در تلاش بود تا بانک دیگری را پیدا کند که مایل به ادغام با SVB باشد.

یلن گفت که از نزدیک با تنظیم کننده های بانکی برای محافظت از سپرده گذاران همکاری می کند.

یلن در برنامه یکشنبه صبح CBS گفت: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مشکلاتی که در یک بانک وجود دارد باعث سرایت به سایر بانک‌ها نشود.

او گفت: «اجازه دهید واضح بگویم که در طول بحران مالی، سرمایه‌گذاران و صاحبان بانک‌های بزرگ سیستمی بودند که نجات یافتند… و اصلاحاتی که انجام شده به این معنی است که ما دیگر چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.»

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، به برنامه آینده صبح یکشنبه فاکس نیوز گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و فدرال رزرو ایالات متحده در تلاش هستند تا قبل از باز شدن بازارها اعلامیه ای ارائه کنند. مک کارتی جزئیاتی ارائه نکرد اما گفت که امیدوار است این اعلام بعداً در روز یکشنبه منتشر شود.

رویترز نتوانست تعیین کند که آیا معامله ای برای این بانک در حال انجام است یا خیر. برخی از مدیران صنعت می‌گویند که چنین معامله‌ای برای هر بانکی قابل توجه است و احتمالاً ناظران را ملزم می‌کند که ضمانت‌های ویژه‌ای بدهند و برای هر خریدار کمک‌های دیگری در نظر بگیرند.

وام دهنده مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا، با 209 میلیارد دلار دارایی، شانزدهمین بانک بزرگ ایالات متحده بود که به شرط ناشناس ماندن، فهرست خریداران بالقوه ای را که می توانستند معامله را انجام دهند، نسبتاً کوتاه می کرد. بلومبرگ گزارش داد، فدرال رزرو و FDIC در حال بررسی ایجاد صندوقی بودند که به قانونگذاران اجازه می دهد تا سپرده های بیشتری را در بانک هایی که با مشکل مواجه می شوند، متوقف کنند.

در این گزارش آمده است که رگولاتورها در گفتگو با مدیران بانکی درباره یک وسیله نقلیه ویژه جدید بحث کردند و امیدوارند که چنین اقدامی به سپرده گذاران اطمینان داده و به مهار هرگونه وحشت کمک کند. با این حال، مشخص نیست که آیا تنظیم‌کننده‌ها از حمایت سیاسی برخوردار خواهند بود تا به SVB که به استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران دره سیلیکون کمک می‌کرد کمک کند یا خیر. فدرال رزرو و FDIC بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

سایر بانک ها برخی از تحلیلگران و سرمایه گذاران برجسته هشدار دادند که بدون قطعنامه تا روز دوشنبه، سایر بانک ها ممکن است تحت فشار قرار گیرند.

شرکت مشاوره مالی و ریسک کرول در یادداشتی تحقیقاتی گفت: «خبر خوب این است که بعید است ورشکستگی به سبک SVB به بانک‌های بزرگ گسترش یابد.

کرول افزود، اما بانک‌های کوچک اجتماعی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اگر سپرده‌گذاران بیمه‌نشده SVB کامل نشوند و مجبور به کوتاهی سپرده‌های خود نباشند، خطر بسیار بیشتر است. SVB دارای سطح غیرمعمول بالایی از سپرده‌ها بود که تحت پوشش ضمانت‌های FDIC قرار نمی‌گرفتند که سقف آن 250000 دلار است.

بیل آکمن، مدیر صندوق سرمایه گذاری میلیاردر، روز شنبه در توییتی گفت که عدم حمایت از همه سپرده گذاران می تواند منجر به برداشت سپرده های بیمه نشده از سایر موسسات شود.

آکمن که گفت در معرض مستقیم قرار ندارد، هشدار داد: «این برداشت‌ها نقدینگی را از بانک‌های محلی، منطقه‌ای و دیگر بانک‌ها تخلیه می‌کند و شروع به نابودی این مؤسسات مهم می‌کند». کایل باس، موسس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری هیمن کپیتال منیجر، که به SVB نیز دسترسی ندارد، به رویترز گفت که فدرال رزرو باید تا عصر یکشنبه، قبل از باز شدن بازارها در آسیا، برای SVB «تأمین ازدواج» انجام دهد.

شاخص بانک‌های منطقه‌ای S&P 500 در روز جمعه 4.3 درصد کاهش یافت و هفته را 18 درصد کاهش داد، که بدترین هفته از سال 2009 تاکنون بود. Western Alliance Bancorp 21% سقوط کرد و PacWest Bancorp پس از چندین بار توقف سهام به دلیل نوسانات، 38% سقوط کرد. چارلز شواب شرکت بیش از 11 درصد سقوط کرد.

Signature Bank، First Republic Bank، PacWest Bank و Charles Schwab بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. بانک وسترن آلیانس از اظهار نظر خودداری کرد.

به گفته مدیران صنعت، برخی از بانک‌ها می‌توانند پیشگیرانه سرمایه خود را افزایش دهند تا ترازنامه‌های خود را تقویت کنند یا سعی کنند خودشان معامله کنند. زمانی که IndyMac و Washington Mutual در سال 2008 سقوط کردند، FDIC شرکت‌های دیگری را یافت که دارایی‌ها را تصاحب کرده و سپرده‌ها را دست نخورده نگه دارند. اگر خریدار برای SVB پیدا نشود، احتمالاً بخشی از سرمایه‌ای که FDIC می‌تواند با فروش دارایی‌های بانک جمع‌آوری کند، برای سپرده‌گذاران بیمه‌نشده باقی می‌ماند.

دومینوی جهانی

در بریتانیا، جایی که SVB یک شرکت تابعه محلی دارد، جرمی هانت، وزیر دارایی روز یکشنبه گفت که با نخست وزیر ریشی سوناک و بانک انگلستان برای “جلوگیری یا به حداقل رساندن آسیب” ناشی از هرج و مرج همکاری می کند.

هانت به اسکای نیوز گفت: “ما به زودی برنامه هایی را ارائه خواهیم کرد تا مطمئن شویم مردم می توانند نیازهای جریان نقدی خود را برای پرداخت حقوق کارکنان خود برآورده کنند.”

رویترز نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰ مدیر اجرایی شرکت فناوری بریتانیا روز شنبه نامه‌ای خطاب به هانت امضا کردند و خواستار مداخله دولت شدند.

دو نفر از آشنایان به این بحث روز شنبه به رویترز گفتند که شرکت مشاوره Rothschild & Co در حال بررسی گزینه‌هایی برای Silicon Valley Bank UK Limited است زیرا ورشکستگی در پیش است. BoE گفته است که به دنبال حکم دادگاه برای قرار دادن بازوی بریتانیا در یک روند ورشکستگی است.

(گزارش توسط Lananh Nguyen، Paritosh Bansal، Tatiana Bautzer، Nupur Anand و Ira Iosebashvili در نیویورک و توسط Pete Schroeder، Jason Lange Sarah N. Lynch، Rami Ayyub، David Morgan و Andrea Shalal در واشنگتن، Kanjyik Ghosh و Akanksha Khushi در Bengalur و توسط اندرو مک اسکیل، ویلیام شومبرگ، امی-جو کرولی و پابلو مایو در لندن؛ نوشته مگان دیویس و الکساندر اسمیت؛ ویرایش توسط جیمی فرید و دیپا بابینگتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.