ایالات متحده برای جستجوی بقایای بالون های چینی منطقه امنیتی ایجاد می کند

[ad_1] کاخ سفید گفت که پرواز بالون بر فراز ایالات متحده هیچ کمکی به بهبود روابط پرتنش با چین نکرده است و سخنگوی امنیت ملی این کشور ادعای پکن مبنی بر اینکه بالون برای اهداف هواشناسی بوده است را رد کرد. پکن سرنگونی بالون را محکوم کرد و از واشنگتن خواست تا نسبت به این

کد خبر : 316593
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۰۸
ایالات متحده برای جستجوی بقایای بالون های چینی منطقه امنیتی ایجاد می کند

[ad_1]

کاخ سفید گفت که پرواز بالون بر فراز ایالات متحده هیچ کمکی به بهبود روابط پرتنش با چین نکرده است و سخنگوی امنیت ملی این کشور ادعای پکن مبنی بر اینکه بالون برای اهداف هواشناسی بوده است را رد کرد.

پکن سرنگونی بالون را محکوم کرد و از واشنگتن خواست تا نسبت به این قسمت خویشتنداری نشان دهد. جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «هیچکس نمی‌خواهد در اینجا شاهد درگیری باشد».

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، سفر برنامه ریزی شده 5-6 فوریه به چین را به دلیل پرواز بالون به حریم هوایی ایالات متحده در هفته گذشته به تعویق انداخت. روز شنبه در سواحل اقیانوس اطلس سرنگون شد.

کربی گفت که بلینکن به دنبال برنامه ریزی مجدد سفر در زمان مناسب خواهد بود.

سفر به پکن اولین سفر وزیر خارجه آمریکا از سال 2018 خواهد بود، زیرا ایالات متحده و چین به دنبال اصلاح روابطی هستند که به دلیل طیف وسیعی از اختلافات، از جمله تلاش های ایالات متحده برای مسدود کردن دسترسی چین به برخی کاهش ها، تحت فشار شدید قرار گرفته است. تکنولوژی های لبه دار

جمع آوری اطلاعات

کربی گفت که ایالات متحده قادر به مطالعه بالون در حالی بود که آن بالا بود و مقامات امیدوارند با بازیابی هرچه بیشتر اجزای ممکن اطلاعات ارزشمندی در مورد عملیات آن به دست آورند.

چین سرنگونی بالون را یک “واکنش بیش از حد آشکار” خواند.

ژی فنگ، معاون وزیر امور خارجه چین در اظهاراتی به سفارت آمریکا در پکن که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: «چین به شدت مخالف است و به شدت به این موضوع اعتراض می‌کند».

مقامات ایالات متحده تأثیر این بالون بر امنیت ملی را کم اهمیت جلوه داده اند، اگرچه یک بازیابی موفقیت آمیز به طور بالقوه می تواند بینشی در مورد توانایی های جاسوسی چین به ایالات متحده بدهد.

مقامات ارشد ایالات متحده پیشنهاد داده اند که مقامات سابق دولت ترامپ را در مورد جزئیات آنچه که کاخ سفید گفته بود سه پرواز با بالون چین در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود، توضیح دهند. مقامات آمریکایی گفتند که این بادکنک ها پس از خروج ترامپ از قدرت در ژانویه 2021 و جانشینی رئیس جمهور جو بایدن، آشکار شد.

یک ژنرال ارشد آمریکایی که مسئول سقوط این بالون است، روز دوشنبه گفت که ارتش بالون‌های جاسوسی قبلی را قبل از بالون‌هایی که در 28 ژانویه بر فراز ایالات متحده ظاهر شد، شناسایی نکرده و آن را “شکاف آگاهی” نامید.

با این حال، ژنرال نیروی هوایی، گلن وان هرک، رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی شمالی، گفت که اطلاعات ایالات متحده پروازهای قبلی را پس از این واقعیت بر اساس “وسایل جمع آوری اطلاعات اضافی” بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد اینکه آیا ممکن است جاسوسی سایبری باشد، تعیین کرده است. ، شنود تلفن یا منابع انسانی.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت که چین متوجه شده است که بالون آن بر فراز ایالات متحده پس از اطلاع واشنگتن به حرکت در آمده است.

«ورود ناخواسته این کشتی هوایی (به ایالات متحده) کاملاً یک حادثه منفرد و تصادفی است. این امر صداقت ایالات متحده در بهبود و تثبیت روابط دوجانبه و نحوه مدیریت بحران‌ها را آزمایش می‌کند.»

مائو گفت بالون دیگری که بر فراز آمریکای لاتین مشاهده شد، یک بالون غیرنظامی بدون سرنشین در یک پرواز آزمایشی بود که “به شدت منحرف شد و ناخواسته وارد فضای بالای آمریکای لاتین شد، زیرا تحت تاثیر آب و هوا قرار گرفت و توانایی خود فرمان پذیری محدودی داشت.”

روز یکشنبه، ارتش کلمبیا پس از اینکه پنتاگون روز جمعه اعلام کرد یک بالون چینی دیگر بر فراز آمریکای لاتین در حال پرواز است، یک شی هوایی شبیه به بالون را مشاهده کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.