اگر چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌های اوکراین کمک کند، با عواقب مواجه خواهد شد

[ad_1] سالیوان به سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحده معتقد است چین از برنامه‌ریزی روسیه قبل از حمله به اوکراین آگاه بوده است، اگرچه پکن ممکن است میزان کامل برنامه‌ریزی شده را درک نکرده باشد. وی گفت: اکنون واشنگتن به دقت زیر نظر دارد تا ببیند پکن تا چه حد از روسیه حمایت اقتصادی یا مادی

کد خبر : 178355
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
اگر چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌های اوکراین کمک کند، با عواقب مواجه خواهد شد

[ad_1]

سالیوان به سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحده معتقد است چین از برنامه‌ریزی روسیه قبل از حمله به اوکراین آگاه بوده است، اگرچه پکن ممکن است میزان کامل برنامه‌ریزی شده را درک نکرده باشد.

وی گفت: اکنون واشنگتن به دقت زیر نظر دارد تا ببیند پکن تا چه حد از روسیه حمایت اقتصادی یا مادی می کند و در صورت وقوع عواقب آن را تحمیل خواهد کرد.

سالیوان گفت: «ما مستقیماً به طور خصوصی با پکن در میان می‌گذاریم که قطعاً پیامدهایی برای تحریم‌های بزرگ، تلاش‌های فرار یا حمایت از روسیه برای تکمیل آنها وجود خواهد داشت. ما اجازه نخواهیم داد که این موضوع پیش برود و اجازه نخواهیم داد که از این تحریم های اقتصادی هیچ کشوری و در هر کجای جهان راه نجاتی برای روسیه وجود داشته باشد.

یک مقام ارشد دولت گفت که جنگ در اوکراین «موضوع مهمی» در دیدار سالیوان با یانگ خواهد بود، که بخشی از تلاش گسترده‌تر واشنگتن و پکن برای حفظ کانال‌های باز ارتباط و مدیریت رقابت بین دو اقتصاد بزرگ جهان است.

این نشست در چارچوب جنگ غیرقابل توجیه و وحشیانه روسیه علیه اوکراین برگزار می‌شود و از آنجایی که چین برای پیشبرد دیدگاه خود از نظم جهانی با روسیه همسو شده است، و بنابراین من انتظار دارم… جنگ روسیه علیه اوکراین بر سر امنیت منطقه ای و جهانی است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود که هیچ نتیجه خاصی از این دیدار انتظار نمی رود.

ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که تسلیحات اضافی به ارزش 200 میلیون دلار به نیروهای اوکراینی ارسال خواهد کرد، زیرا آنها در تلاش برای دفاع در برابر گلوله باران روسیه در بزرگترین جنگ اروپا از زمان جنگ جهانی دوم هستند.

حمله روسیه که مسکو آن را “عملیات نظامی ویژه” می نامد، هزاران غیرنظامی را در شهرهای محاصره شده به دام انداخته و 2.5 میلیون اوکراینی را به کشورهای همسایه فرار کرده است.

ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند و واردات انرژی این کشور را ممنوع کرده‌اند و در عین حال میلیاردها دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین ارائه می‌کنند.

آنها به صورت جداگانه و با هم از چین، کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهایی که نتوانسته اند تهاجم روسیه را محکوم کنند، درخواست کرده اند تا در انزوای روسیه از اقتصاد جهانی بپیوندند.

پکن، شریک تجاری کلیدی روسیه، از خواندن اقدامات روسیه به عنوان تهاجم خودداری کرده است، اگرچه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین هفته گذشته پس از دیدار مجازی با اولاف شولز، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خواستار “حداکثر خویشتن داری” در اوکراین شد.

شی همچنین درباره تاثیر تحریم ها بر امور مالی جهانی، تامین انرژی، حمل و نقل و زنجیره تامین، در بحبوحه نشانه های فزاینده مبنی بر اینکه تحریم های غرب توانایی چین برای خرید نفت روسیه را محدود می کند، ابراز نگرانی کرد.

هو شیجین، سردبیر سابق روزنامه دولتی چینی گلوبال تایمز، در توییتر نوشت: «اگر سالیوان فکر می‌کند می‌تواند چین را برای مشارکت در تحریم‌ها علیه روسیه متقاعد کند، ناامید خواهد شد.»

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته اعلام کرد که این بحران همچنین می‌تواند باعث شود چین به هدف رشد 5.5 درصدی خود در سال جاری دست یابد و رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که او با رئیس بانک مرکزی چین صحبت کرده و انتظار دارد فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ افزایش یابد.

این منبع گفت، در حین حضور در رم، سالیوان همچنین با لوئیجی ماتیولو، مشاور دیپلماتیک ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا دیدار خواهد کرد تا به هماهنگی پاسخ جهانی قوی به “جنگ انتخابی” ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ادامه دهد.

ایالات متحده و گروه هفت اقتصادهای پیشرفته روز جمعه با درخواست برای لغو وضعیت تجاری “محبوب ترین کشور” که به آنها اجازه می دهد تعرفه ها بر کالاهای روسیه را افزایش دهند، فشار بر روسیه را تشدید کردند.

تجارت حدود 46 درصد از اقتصاد روسیه را در سال 2020 تشکیل می داد که بیشتر آن با چین، بزرگترین مقصد صادراتی این کشور بود.

(گزارش توسط آندره آ شالال و مایکل مارتینا؛ گزارش اضافی توسط اسماعیل شکیل؛ ویرایش توسط ساندرا مالر و مارگریتا چوی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.