اگر ترامپ تعرفه 60 درصدی بر چین اعمال کند، این جفت ارز ممکن است 11 درصد افزایش یابد: Nomura By Investing.com

Investing.com — به گفته استراتژیست های Nomura، در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و اجرای تعرفه های پیشنهادی خود بر واردات چین، جفت ارز ممکن است حدود 11 درصد افزایش یابد. این گزارش با بازبینی داده‌های تاریخی دوره‌های تعرفه‌های قبلی ترامپ، اشاره می‌کند که در دور دوم و سوم تعرفه‌ها در

کد خبر : 509859
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
اگر ترامپ تعرفه 60 درصدی بر چین اعمال کند، این جفت ارز ممکن است 11 درصد افزایش یابد: Nomura By Investing.com



Investing.com — به گفته استراتژیست های Nomura، در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و اجرای تعرفه های پیشنهادی خود بر واردات چین، جفت ارز ممکن است حدود 11 درصد افزایش یابد.

این گزارش با بازبینی داده‌های تاریخی دوره‌های تعرفه‌های قبلی ترامپ، اشاره می‌کند که در دور دوم و سوم تعرفه‌ها در سال 2019، هر 10 میلیارد دلار تعرفه نرخ ارز USD/CNH را به طور متوسط ​​1.7 درصد افزایش داده است.

با استفاده از این چارچوب، Nomura پیش بینی می کند که تعرفه 60 درصدی پیشنهادی ترامپ منجر به افزایش 10.7 درصدی USD/CNH و کاهش 6.9 درصدی ارزش یوان در برابر سبد تجاری چین (CFETS) خواهد شد.

به این ترتیب، استراتژیست های FX Nomura موقعیت طولانی را در جفت USD/CNH حفظ می کنند، زیرا آنها در یادداشت پنجشنبه گفتند “از مقامات انتظار دارند که کاهش ارزش یوآن را اجازه دهند تا تاثیر تعرفه های ترامپ را جبران کند.”

استراتژیست ها بر این باورند که در صورت اعمال تعرفه ها، USD/CNH نقطه ای می تواند به سرعت به سطح 8.0 نزدیک شود و تیم اقتصادی Nomura در ایالات متحده پیش بینی کرده است که اقدامات تعرفه ای ممکن است تا نیمه اول سال 2025 ظاهر شود.

در عین حال، یادداشت همچنین خطرات بالقوه این چشم انداز را برجسته می کند. از جمله این ریسک‌ها، احتمال یک محرک غافلگیرکننده از سوی دولت چین یا پیروزی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده در رقابت‌های ریاست‌جمهوری است که می‌تواند دلار گسترده را تضعیف کند و روند صعودی جفت USD/CNH را محدود کند.

علاوه بر این، احتمال کمی وجود دارد که چین بتواند ارز را به عنوان بخشی از یک استراتژی مذاکره تثبیت کند، اگرچه این از نظر تاریخی بعید بوده است.

علیرغم احتمال کاهش تاثیر به دلیل تلاش های چین برای تغییر مسیر صادرات از طریق کشورهای ثالث، Nomura همچنان انتظار دارد در صورت پیروزی ترامپ در ریاست جمهوری و پیگیری تعرفه های پیشنهادی، بازار واکنش قابل توجهی نشان دهد.

سرمایه گذاران در حال حاضر شروع به موضع گیری برای پیروزی احتمالی ترامپ کرده اند، زیرا تحت رویکرد سیاست تعرفه محور او به عنوان یکی از آسیب پذیرترین ارزها دیده می شود.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.