اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی باردار هستید

برترین‌ها: اولین علامت و نشانه بارداری در زنان مختلف متفاوت است، حتی ممکن است عده‌ای از خانم‌ها تا روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پس از بارداری هیچ علامت شاخصی نداشته باشند، اما برخی دیگر ممکن است تنها یک هفته پس از لقاح هم دچار بروز برخی علائم شوند. درواقع کلیت مسئله این است که علائم اولیه

کد خبر : 25807
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی باردار هستید


برترین‌ها: اولین علامت و نشانه بارداری در زنان مختلف متفاوت است، حتی ممکن است عده‌ای از خانم‌ها تا روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پس از بارداری هیچ علامت شاخصی نداشته باشند، اما برخی دیگر ممکن است تنها یک هفته پس از لقاح هم دچار بروز برخی علائم شوند. درواقع کلیت مسئله این است که علائم اولیه بارداری در زنان متفاوت است.

همه این اتفاق‌ها ممکن است بیفتد

دکتر «هنکه داگلاس پالمر»، مدیر مرکز تحقیقات باروری و سلامت مادران «کندی شیریور» می‌گوید: «اولین علامت اصلی بارداری نداشتن عادت ماهانه برای یک یا چند دوره متوالی است… البته خیلی از خانم‌ها طی دوره‌های ماهانه خود اختلال و بی‌نظمی دارند و برای همین اگر به اندازه بیش از نیمی از یک دوره زنانه به تاخیر بیفتد باید به بارداری به عنوان یکی از علت‌های احتمالی فکر کنند.»

انجمن ملی زنان و بارداری کانادا می‌گوید، اگرچه زنان عموما به تاخیر افتادن دوره‌های ماهانه را به عنوان نشانه اولیه بارداری در نظر می‌گیرند، اما باید گفت، برخی نشانه‌های دیگر هم می‌تواند همراه با این نشانه باشد از جمله:

  • بزرگ‌شدن و حساس شدن سینه‌ها
  • خستگی و انرژی نداشتن
  • تهوع، استفراغ، حالت سرگیجه و تهوع صبحگاهی
  • تیره‌تر شدن نوک سینه‌ها
  • سردرد
  • ویار نسبت به یک غذا یا زده شدن از یک غذای خاص
  • تکرر ادرار
  • تغییرات خلق‌و‌خو و روحیه طی شبانه‌روز
  • خونریزی‌های جزئی و مختصر

اگر این نشانه ها را دارید یعنی باردار هستید

تمایل یا تنفر؟ مسئله این است

یکی دیگر از اولین علامت‌های بارداری در زنان می‌تواند بروز واکنش‌های جدید نسبت به غذا‌ها باشد. درواقع می‌شود گفت، یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند علاقه یا تنفر به برخی غذا‌ها و موادغذایی باشد. علاقه‌مند شدن بیشتر به مزه‌ها و بوهاست، مثلا خانم باردار ممکن است به طعم شیرین یا به هرچیزی که نمک داشته باشد متمایل شود یا به خوردن پوست پرتقال یا لیموترش علاقه پیدا کند.

درمواردی ممکن است کشش به خوردن مواد غیرطبیعی، مثل خاک یا زباله، ایجاد شود که این حالت‌ها نیازمند مراجعه و مشاوره به پزشکان است. یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند حالت تهوع به محض استشمام یک بو یا مزه باشد. برای مثال برخی خانم‌ها بلافاصله بعد از استشمام بوی قهوه یا چای حالت تهوع پیدا می‌کنند، شاید این شایع‌ترین مورد درباره بوی روغن و سرخ کردن باشد که باعث بروز حالت تهوع در زنان باردار می‌شود.

آسپیرین ممنوع

دکتر داگلاس پالمر در توضیح برخی علامت‌های اولیه بارداری می‌گوید: «ممکن است خانم‌ها در اوایل باروری به دلیل تغییر در میزان هورمون‌ها تشدید سردرد‌ها را تجربه کنند یا به سردرد‌های جدید دچار شوند. خانم‌هایی که فکر می‌کنند باردار هستند بهتر است از قرص‌هایی حاوی استامینوفن استفاده کنند و آسپیرین مصرف نکنند. آسپیرین می‌تواند عوارض زیادی روی جنین بگذارد، از جمله اختلالات کبدی، اما یکی از چیز‌هایی که بسیاری از زنان نمی‌دانند این است که مصرف آسپیرین در دوران بارداری می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌های جنین و ناهنجاری‌های لب و لثه شود.»

اگر این نشانه ها را دارید یعنی باردار هستید

دقیق‌ترین راه کدام است؟

اما واقعا بهترین راه برای تشخیص بارداری چیست؟ دکتر «کالین کالینز»، از مرکز درمانی «پلاندپرنت هو» می‌گوید: «خب جواب این سوال کاملا معلوم و مشخص است؛ انجام یک آزمایش بارداری. به‌طور معمول خانم‌ها از شیوه سنجش بارداری در خانه و نوار‌های مخصوص استفاده می‌کنند، اما باید در این مورد دقیق بود و کاملا براساس دستورات تست آزمایش را انجام داد.

هر اشتباه کوچکی می‌تواند روی نتیجه آزمایش تاثیر بگذارد، در ضمن اکثر این تست‌های خانگی دارای جواب‌های کاذب هستند، برای همین بهترین کار این است که آزمایش خون انجام شود که افزایش میزان هورمون در ۲ آزمایش پیاپی می‌تواند نشان‌دهنده بارداری باشد، این روش دقیق‌ترین راه تشخیص بارداری است.»

یک علامت آزاردهنده

براساس روند فیزیولوژیک بارداری، یک خانم باردار بین ۶ تا ۸ هفته پس از بارداری احساس تکرر ادرار پیدا خواهد کرد و این حالت ممکن است با گذر زمان شدیدتر هم شود. در موارد معدودی ممکن است فرد باردار دچار اختیار نداشتن و کنترل نکردن ادرار شود که البته معمولا گذراست و فقط باید در حالت شدید به پزشک مراجعه کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.