اکثر اقتصاددانان می گویند: نظرسنجی رویترز توسط رویترز، ژاپن کاهش ین را بیش از 145 دلار/ین ین متوقف خواهد کرد.

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/فایل عکس نویسنده ساتوشی سوگیاما توکیو (رویترز) – بیش از نیمی از اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز گفتند، دولت و بانک مرکزی ژاپن در صورت کاهش ارزش ین به 145

کد خبر : 361392
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۷
اکثر اقتصاددانان می گویند: نظرسنجی رویترز توسط رویترز، ژاپن کاهش ین را بیش از 145 دلار/ین ین متوقف خواهد کرد.

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/فایل عکس

نویسنده ساتوشی سوگیاما

توکیو (رویترز) – بیش از نیمی از اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز گفتند، دولت و بانک مرکزی ژاپن در صورت کاهش ارزش ین به 145 در هر دلار آمریکا، برای متوقف کردن کاهش ین اقدام خواهند کرد.

فعالان بازار از نزدیک مشاهده می کنند که دولت و بانک مرکزی ژاپن (BOJ) چگونه به حرکت های ارزی واکنش نشان می دهند، پس از نشست ماه گذشته آنها که ین به پایین ترین حد شش ماهه خود نزدیک شد و قبل از پایان بررسی نرخ بانک مرکزی در روز جمعه.

در حالی که 96 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا سیاست خود را در این هفته حفظ کند، حدود نیمی از آنها شاهد بازگشت تسهیلات، از جمله تغییر در طرح کنترل منحنی بازده (YCC) در جولای یا سپتامبر هستند.

بر اساس نظرسنجی 8 تا 13 ژوئن، 15 نفر از 28 اقتصاددان (54٪) گفتند که دولت و BOJ اقداماتی مانند صدور هشدار یا مداخله در بازار ارز را زمانی انجام خواهند داد که ین از 145 در هر دلار تضعیف شود. 12 نفر دیگر گفتند 150 ین ماشه است.

مدیر S&P Global (NYSE:) Market Intelligence گفت: «تحمل ضعیف ین شرکت‌های داخلی به لطف تقاضای توریستی قوی بهبود یافته است، اما کاهش شدید ین تولیدکنندگان را عذاب می‌دهد، زیرا تقاضای نرم در خارج از کشور باعث شده است که سود ین ضعیف به سختی قابل مشاهده باشد». هارومی تاگوچی، اقتصاددان

تحلیلگران می گویند اگر ین به سرعت تضعیف شود یا بیم آن می رود که کاهش ارزش تورم داخلی را طولانی کند و قدرت خرید خانوارها را تحت فشار قرار دهد، سیاست گذاران ممکن است به این موضوع توجه کنند.

در یک سوال جداگانه در مورد تاثیر ضعیف ین بر سیاست BOJ، 9 اقتصاددان (31%) گفتند که تصمیمات بانک مرکزی می تواند تحت تاثیر کاهش ارزش ین بیش از 145 در هر دلار باشد. ده نفر گفتند 150 آستانه است، سه نفر 155 را انتخاب کردند و دو نفر 160 یا بیشتر را انتخاب کردند.

BOJ، وزارت دارایی و آژانس خدمات مالی در 30 مه یک گفتگوی سه جانبه برگزار کردند، شبیه به دیگری در سال گذشته که به عنوان مقدمه ای برای اولین مداخله دلاری ژاپن و خرید ین در 24 سال در سپتامبر بود.

ین در ماه اکتبر به کمترین میزان در 32 سال اخیر نزدیک به 152 دلار رسید، اما پس از آن که دولت مداخلات بیشتری انجام داد و BOJ بازار را با یک تغییر غیرمنتظره YCC در دسامبر به لرزه انداخت، مسیر خود را معکوس کرد. این ارز در حوالی ظهر روز پنجشنبه با 140.885 در هر دلار معامله شد.

در حال حاضر در دوره بمانید

منابع آگاه از تفکر بانک به رویترز گفته اند که انتظار می رود BOJ سیاست پولی فوق العاده سست را در آخرین نشست دو روزه از روز پنجشنبه حفظ کند.

در این نظرسنجی، همه به جز یک نفر – جی پی مورگان – از 28 اقتصاددان با استناد به عملکرد بهبود یافته بازار اوراق قرضه و اظهارات تطبیقی ​​فرماندار Kazuo Ueda تاکنون، این دیدگاه را تأیید کردند.

با این حال، نزدیک به دو سوم از پاسخ دهندگان پیش بینی کردند که BOJ سیاست فعلی را در سال جاری کاهش خواهد داد، اگرچه این حاشیه از 71 درصد در نظرسنجی ماه گذشته کاهش یافته است. نسبت اقتصاددانانی که انتظار کاهش در ماه جولای را داشتند تا حد زیادی بدون تغییر در حدود 43 درصد بود.

هیروشی واتانابه، اقتصاددان ارشد در این باره گفت: «ژوئیه می‌تواند بهترین زمان برای تغییر YCC باشد، در زمان انتشار پیش‌بینی تورم سه ماهه BOJ و قبل از رکود احتمالی ایالات متحده در اواخر سال جاری». سونی (NYSE:) گروه مالی، که انتظار دارد BOJ سقف بازدهی 10 ساله را دو برابر کند و به 1.0% برساند.

همچنین، بیش از 70 درصد از اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که رشد دستمزد ژاپن در سال 2024 احتمالاً در سطحی باقی می‌ماند که BOJ برای پایان دادن به YCC یا اصلاح آن کافی است.

با توجه به نیاز به جذب کارگران در میان تورم بالا و تنگنای نیروی کار، شرکت‌های ژاپنی محتاط افزایش دستمزد سالانه بیش از 3 درصد را در سال جاری پیشنهاد کردند که بالاترین رقم در سه دهه اخیر است. Ueda از BOJ گفته است که پایان دادن به سیاست آسان به دستیابی اقتصاد به تورم 2 درصدی همراه با رشد دستمزد بستگی دارد.

(برای سایر داستان های بسته نظرسنجی چشم انداز اقتصادی بلندمدت جهانی رویترز:)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.