اکتشاف انرژی را با اسرائیل آغاز می‌کنیم

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد در خانه ترک با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد و به سوالات خبرنگاران پیرامون موضوعات داخلی و خارجی پاسخ داد. به

کد خبر : 405492
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
اکتشاف انرژی را با اسرائیل آغاز می‌کنیم

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد در خانه ترک با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد و به سوالات خبرنگاران پیرامون موضوعات داخلی و خارجی پاسخ داد.

به نقل از آناتولی، اردوغان درباره روابط با اسرائیل گفت: من به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتم که شما این دیدار را انجام دهید و سپس من با تیمم از اسرائیل بازدید خواهم کرد و توافق حاصل شد.

رییس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد: ما کار حفاری انرژی را با اسرائیل آغاز خواهیم کرد و راه اندازی خطوط انتقال انرژی را نه تنها به ترکیه، بلکه از ترکیه به اروپا نیز آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: مزایای ایجاد مکانیزمی که وزرای ما در آن مشارکت خواهند داشت را برای افزایش همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف (با اسرائیل) توضیح دادیم.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره روابط با یونان نیز اظهار داشت: نشست سلانیک جهشی مهم در روابط ترکیه و یونان خواهد بود. وزرای خارجه ما مقدمات را فراهم خواهند کرد و اجلاس را در ۷ دسامبر در سلانیک برگزار خواهیم کرد.

رییس جمهور ترکیه در خصوص مساله قبرس نیز گفت: به رسمیت شناختن جمهوری ترک قبرس شمالی به عنوان یک کشور مستقل تنها و موثرترین گامی است که به حل مشکل کمک می کند. ما گزینه های دیگر را به رسمیت نمی شناسیم.

او افزود: به رسمیت شناختن جمهوری ترک قبرس شمالی توسط کشورهای مختلف یکی پس از دیگری به برقراری صلح و آرامش در مدیترانه شرقی کمک خواهد کرد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر سازمان ملل نتواند اصلاحات را انجام و خود را با زمانه تطبیق دهد، نمی تواند ماموریت حفظ صلح خود را انجام دهد، جنگ روسیه و اوکراین عینی ترین نمونه آن است.

او در خصوص برنامه‌های اقتصادی کشور نیز گفت: پس از اعلام (برنامه میان مدت) در G۲۰ شاهد علاقه به اقتصاد کشورمان بودیم. ما خوشحالیم که این علاقه همچنان در ایالات متحده نیز افزایش می یابد.

اردوغان اظهار کرد: امیدوارم در سه ماهه اول سال آینده شاهد تحولات مثبتی در زمینه مهار تورم باشیم. در حال حاضر نشانه های خوبی وجود دارد.

رییس جمهور اردوغان همچنین در خصوص حملات اخیر به توریست ها و اتباع کشورهای عربی در ترکیه گفت: ترکیه یک کشور قانونمند است و عاملان حملات خشونت آمیز و نفرت انگیز علیه مهمانان ما در برابر قانون مجازات خواهند شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.