اپوزیسیون پرتغال دولت را به دلیل رسوایی های استخدامی مورد انتقاد قرار داد

[ad_1] در آخرین نمونه، روزنامه Correio da Manha روز پنجشنبه گزارش داد که وزیر کشاورزی تازه منصوب شده، کارلا پریرا، ظاهراً حساب های بانکی خود را به دلیل تحقیقات فساد در مورد شوهرش، شهردار سابق، توقیف کرده است. چندین حزب مخالف خواستار برکناری او شدند. شوهرش، آمریکو پریرا، گفت که فقط او تحت بازجویی قرار

کد خبر : 302688
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲:۲۲
اپوزیسیون پرتغال دولت را به دلیل رسوایی های استخدامی مورد انتقاد قرار داد

[ad_1]

در آخرین نمونه، روزنامه Correio da Manha روز پنجشنبه گزارش داد که وزیر کشاورزی تازه منصوب شده، کارلا پریرا، ظاهراً حساب های بانکی خود را به دلیل تحقیقات فساد در مورد شوهرش، شهردار سابق، توقیف کرده است.

چندین حزب مخالف خواستار برکناری او شدند. شوهرش، آمریکو پریرا، گفت که فقط او تحت بازجویی قرار دارد و نه همسرش. وزارت کشاورزی در بیانیه ای اعلام کرد که کارلا پریرا به هیچ جنایتی متهم نشده است و هیچ دلیلی برای ترک شغل خود نمی بیند. پریرا برای اظهار نظر در دسترس نبود.

سوسیالیست‌ها به رهبری آنتونیو کاستا، نخست‌وزیر، یک سال پیش در انتخابات اکثریت پارلمانی را به دست آوردند، اما از آن زمان تاکنون دولت با مشکلاتی روبرو بوده و 10 وزیر و وزیر امور خارجه نقش خود را ترک کردند.

در اواخر دسامبر، پدرو نونو سانتوس، وزیر زیرساخت، پس از واکنش شدید مردم به دلیل پرداخت حقوق سنگینی که وزیر خزانه داری جدید از شرکت هواپیمایی دولتی TAP دریافت کرده بود، استعفا داد. منشی هم استعفا داد.

در ماه نوامبر، میگل آلوز، دست راست کاستا، پس از اینکه رسماً توسط دادستان عمومی به تخلف در دوران شهرداری در سال‌های 2015-2016 متهم شد، کناره‌گیری کرد. آلوز اشتباه خود را رد کرده است.

جوائو کنتریم، رهبر حزب کوچک اما پرطرفدار ابتکار لیبرال، به پارلمان گفت: «ما به بی‌کفایتی و بی‌ثباتی نه می‌گوییم… ما به یک دولت جدید نیاز داریم و اکنون به آن نیاز داریم».

با این حال، با توجه به اکثریت سوسیالیست ها و عدم حمایت اکثر احزاب دیگر، رای تقریباً قطعی خواهد بود.

کاتارینا مارتینز، رئیس بلوک چپ، گفت که انتصاب های مشکوک بسیار زیادی وجود دارد و افزود که “برای هر پرونده بسته شده، یک پرونده جدید باز می شود”.

در پاسخ به این انتقاد، کاستا به پارلمان گفت که به رئیس جمهور یک سیستم بررسی جدید را برای دوره بین نامزدی و انتصاب واقعی مقامات دولتی پیشنهاد خواهد کرد تا “شفافیت و اعتماد بیشتر تضمین شود”.

با این حال، او تا حد زیادی این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و گفت که آنچه واقعا برای پرتغالی ها اهمیت دارد، ترکیب دولت نیست، بلکه نتایج دولت او است، مانند رشد اقتصادی خوب، کاهش بیکاری و کاهش بدهی عمومی.

(گزارش توسط Catarina Demony؛ گزارش اضافی توسط Patricia Rua؛ ویرایش توسط Andrei Khalip و Frances Kerry)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.