اپل قوانین سختگیرانه تری را برای اپ استور برای کریپتو و NFT معرفی می کند – منتقد می گوید شرکت می خواهد پول را در اکوسیستم خود نگه دارد – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] طبق آخرین دستورالعمل‌های اپل برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال گنجاندن برنامه‌های خود در اپ استور هستند، برنامه‌های صرافی رمزارز فقط باید انتقال وجوه رمزنگاری شده به صرافی‌های تایید شده را تسهیل کنند. در جایی که برای باز کردن قفل ویژگی‌ها یا عملکردها به پرداخت نیاز است، اپل می‌گوید برنامه‌ها فقط می‌توانند از ارزهای خرید

کد خبر : 272482
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
اپل قوانین سختگیرانه تری را برای اپ استور برای کریپتو و NFT معرفی می کند – منتقد می گوید شرکت می خواهد پول را در اکوسیستم خود نگه دارد – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

طبق آخرین دستورالعمل‌های اپل برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال گنجاندن برنامه‌های خود در اپ استور هستند، برنامه‌های صرافی رمزارز فقط باید انتقال وجوه رمزنگاری شده به صرافی‌های تایید شده را تسهیل کنند. در جایی که برای باز کردن قفل ویژگی‌ها یا عملکردها به پرداخت نیاز است، اپل می‌گوید برنامه‌ها فقط می‌توانند از ارزهای خرید درون‌برنامه استفاده کنند.

فقط می توان از ارزهای خرید درون برنامه ای استفاده کرد

شرکت اپل در دستورالعمل‌های به‌روزرسانی‌شده خود برای برنامه‌ها در اپ استور اپل که در ۲۴ اکتبر رونمایی شد، اعلام کرد که برنامه‌های صرافی رمزنگاری «ممکن است تراکنش‌ها یا انتقال ارزهای دیجیتال را در یک صرافی تأییدشده تسهیل کنند». علاوه بر این، چنین تراکنش‌هایی را می‌توان تنها در «کشورها یا مناطقی که برنامه دارای مجوز و مجوزهای مناسب برای ارائه صرافی ارز دیجیتال است» ارائه کرد.

این شرکت فناوری همچنین تصریح کرد که برنامه‌های کیف پول رمزنگاری «ممکن است ذخیره‌سازی ارز مجازی را تسهیل کنند، مشروط بر اینکه توسط توسعه‌دهندگانی که به‌عنوان یک سازمان ثبت‌نام کرده‌اند ارائه شوند». با این حال، طبق دستورالعمل‌های جدید، برنامه‌ها از استخراج ارز دیجیتال و ارائه «ارز برای تکمیل وظایف، مانند دانلود برنامه‌های دیگر» منع شده‌اند. تنها استثنا برای ممنوعیت استخراج رمزنگاری زمانی است که «پردازش غیرفعال است [the] دستگاه.”

علاوه بر محدود کردن استفاده از برنامه‌های انتقال رمز، آخرین دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند که برنامه‌های توسعه‌دهنده «ممکن است از مکانیسم‌های خود برای باز کردن قفل محتوا یا عملکرد، مانند کلیدهای مجوز، نشانگرهای واقعیت افزوده، کدهای QR، ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های رمزنگاری استفاده نکنند.»

به طور مشابه تحت تأثیر این الزام، کارت‌های هدیه دیجیتال، گواهی‌ها، کوپن‌ها و کوپن‌هایی هستند که برای کالاها یا خدمات دیجیتال قابل بازخرید هستند. برنامه هایی که از عملکرد خرید درون برنامه ای اپ استور استفاده می کنند مشمول هزینه 30 درصدی اپل می شوند که در گذشته توسط سازندگان برنامه مورد انتقاد قرار گرفته است.

در رابطه با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، اپل گفت که برنامه‌ها ممکن است هنگام فروش خدمات مرتبط با این توکن‌ها، از خرید درون برنامه‌ای استفاده کنند. این غول فناوری همچنین تصریح کرد که کاربران برنامه مجاز به «مشاهده NFT های خود» هستند، مشروط بر اینکه مالکیت آنها بر روی توکن ها «قفل ویژگی ها یا عملکردهای برنامه را باز نکند».

اپل همچنین گفت:

برنامه‌ها ممکن است به کاربران اجازه دهند مجموعه‌های NFT متعلق به دیگران را مرور کنند، مشروط بر اینکه برنامه‌ها شامل دکمه‌ها، پیوندهای خارجی یا سایر فراخوان‌ها برای اقدامی نباشند که مشتریان را به مکانیسم‌هایی غیر از خرید درون‌برنامه هدایت می‌کند.

اپل در پیامی خطاب به توسعه‌دهندگان اصرار داشت که دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده «تجربه‌ای امن برای کاربران برای دریافت برنامه‌ها» تضمین می‌کند و در عین حال به همه توسعه‌دهندگان فرصت «موفقیت» می‌دهد.

NFT ها به عنوان دروازه ای برای رمزنگاری برای بازیکنان موبایل

با این حال، برخی از منتقدان از جمله دانیل میسون، سرمایه‌گذار فرشته، گفته‌اند که آخرین دستورالعمل‌های اپل نشان می‌دهد که این شرکت فناوری مصمم است از خروج پول از اکوسیستم خود جلوگیری کند. در یک توییتر نخ میسون در جایی که افکار خود را در مورد اینکه چرا اپل قوانین برنامه خود را به روز کرده است، اعتراف می کند که فعال کردن خرید توکن غیرقابل تعویض از طریق خرید درون برنامه ای “راه را برای NFT ها به عنوان دروازه ورود به ارزهای دیجیتال برای بازیکنان موبایل هموار می کند.”

با این حال، سرمایه‌گذار فرشته خاطرنشان می‌کند که ممنوعیت اپل از سایر روش‌های خرید و هدایت مجدد کاربران به این معنی است که سایر ارائه‌دهندگان نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند. او گفت:

اپل می خواهد $$$ را در اکوسیستم نگه دارد. شما نمی‌توانید از راه‌حل‌های پرداخت دیگر استفاده کنید یا «دکمه‌ها، پیوندهای خارجی یا سایر CTA‌ها را درج کنید…» این کار را برای دیگر ارائه‌دهندگان سخت می‌کند تا وصل شوند و از سرمایه استفاده کنند.

با توجه به استقبال اپل از نقل و انتقالات رمزنگاری شده توسط برنامه های مبادلات رمزنگاری دارای مجوز، میسون پیشنهاد کرد که این الزام بیشتر یک توضیح است تا یک قانون جدید.

به گفته میسون، کسانی که به دنبال رقابت با اپل برای خرید NFT اولیه یا ثانویه هستند، بازنده هستند. او صرافی هایی مانند Opensea و Magic Eden و رمپ های پرداخت مانند Moonpay را به عنوان برخی از بازنده ها شناسایی کرد.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Paul McKinnon / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.