اپرای «عاشورا» برای اجرا در شهرهای مختلف باید حمایت شود

بهروز غریب‌پور کارگردان با سابقه تئاتر که به تازگی اجرای جدیدی از اپرای عروسکی «عاشورا» را در تالار وحدت به صحنه برد، درباره اجرای این اثر در شهرهای مختلف با توجه بر تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر اجرای این اثر در دیگر شهرهای ایران، گفت: «ممنونم از وزیر فرهنگ و ارشاد به دلیل

کد خبر : 244092
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
اپرای «عاشورا» برای اجرا در شهرهای مختلف باید حمایت شود



بهروز غریب‌پور کارگردان با سابقه تئاتر که به تازگی اجرای جدیدی از اپرای عروسکی «عاشورا» را در تالار وحدت به صحنه برد، درباره اجرای این اثر در شهرهای مختلف با توجه بر تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر اجرای این اثر در دیگر شهرهای ایران، گفت: «ممنونم از وزیر فرهنگ و ارشاد به دلیل نگاهی که دارد. بحث من همیشه بر سر این بوده که چگونه عدالت فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم. فیلم سینمایی را می‌توان در نقاط مختلف دنیا نمایش داد ولی تئاتر باید به صورت زنده و با حضور تمام اعضای گروه اتفاق بیفتد.»

او یادآور شد: «یک تئاتر همانگونه که در تهران اجرا می‌شود باید در شهرهای دیگر هم به همان صورت اجرا شود. متأسفانه در شهرهای مختلف قابلیت‌های کمتری نسبت به تهران برای اجرای تئاترهای گوناگون وجود دارد. من هر بار که برای اجرای اپرای عروسکی به شهری رفته‌ام سعی کرده‌ام قابلیت و امکانات سالن مدنظر برای اجرای اثر را بالا ببرم.»

غریب‌پور تأکید کرد: «مایلم در شهرهای مختلف تمام اپراهای عروسکی را اجرا کنم زیرا اینگونه است که عدالت فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود. باید آثار تمام هنرمندان در شهرهای مختلف اجرا شوند و امیدوارم وزیر بر این گفته خود اصرار بورزد و معاونان وزیر در ایجاد بستر و شرایط مناسب و همچنین حمایت مالی از گروه‌ها، این کار را عملی کند.»

سرپرست گروه تئاتر «آران» در پایان سخنان خود گفت: «بخش خصوصی در شهرهای شیراز، اهواز و گرگان از اجرای اپرای عروسکی «عاشورا» دعوت به عمل آورده‌اند که در مرحله گفتگو برای عملی شدن این دعوت‌ها هستیم.»

۵۵۲۴۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.