اپراتور ادعایی BTC-e Alexander Vinnik در بازداشت ایالات متحده پس از استرداد فوری از یونان – Bitcoin News

[ad_1] الکساندر وینیک، متخصص IT روسی، متهم به مالکیت و اداره صرافی بدنام کریپتو BTC-e، به ایالات متحده تحویل داده شد. این پرونده یک “رسوایی قضایی، دیپلماتیک و بشردوستانه” است. Vinnik در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو برای مواجهه با اتهامات پولشویی ظاهر می شود بنیانگذار و اپراتور احتمالی صرافی معروف BTC-e، الکساندر وینیک، روز پنجشنبه از

کد خبر : 238439
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۰
اپراتور ادعایی BTC-e Alexander Vinnik در بازداشت ایالات متحده پس از استرداد فوری از یونان – Bitcoin News

[ad_1]

الکساندر وینیک، متخصص IT روسی، متهم به مالکیت و اداره صرافی بدنام کریپتو BTC-e، به ایالات متحده تحویل داده شد. این پرونده یک “رسوایی قضایی، دیپلماتیک و بشردوستانه” است.

Vinnik در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو برای مواجهه با اتهامات پولشویی ظاهر می شود

بنیانگذار و اپراتور احتمالی صرافی معروف BTC-e، الکساندر وینیک، روز پنجشنبه از یونان به ایالات متحده مسترد شد. وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که این شهروند روس در ناحیه شمالی کالیفرنیا با اتهاماتی روبرو است و قبلاً در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو حاضر شده است. به نقل از دستیار دادستان کل، کنت آ. پولیت، جونیور از بخش جنایی این وزارتخانه، اظهار داشت:

پس از بیش از پنج سال دادخواهی، الکساندر وینیک، تبعه روس دیروز به ایالات متحده مسترد شد تا به دلیل فعالیت BTC-e، یک صرافی مجرمانه ارزهای دیجیتال، که بیش از 4 میلیارد دلار از درآمدهای مجرمانه را شسته است، پاسخگو باشد.

وینیک 42 ساله در تابستان سال 2017 در حالی که در تعطیلات خود در شهر تسالونیکی یونان به سر می برد، با حکم آمریکا دستگیر شد. او در ژانویه همان سال توسط دادستان های آمریکایی در یک کیفرخواست 21 موردی که جایگزین کیفرخواست شده بود، متهم شده بود. یونان درخواست استرداد ارائه شده توسط ایالات متحده را تأیید کرد، اما او را ابتدا در دسامبر 2019، تحت یک حکم بازداشت اروپایی، به فرانسه فرستاد.

دادگاهی در فرانسه این کارآفرین روسی را به جرم پولشویی به پنج سال زندان محکوم کرد و او اخیرا با در نظر گرفتن بازداشت پیش از محاکمه دوران محکومیت خود را سپری کرده است. او در فرانسه نیز به سرقت هویت و اخاذی متهم شد. در ماه ژوئیه، مقامات ایالات متحده درخواست دریافت مستقیم روس را از فرانسه در تلاشی آشکار برای سرعت بخشیدن به انتقال وی از طریق یونان، که قبلاً استرداد وی به ایالات متحده را تایید کرده بود، پس گرفتند.

بر اساس کیفرخواست ایالات متحده، BTC-e که اکنون از بین رفته است «یک نهاد جرایم سایبری و پولشویی آنلاین قابل توجهی بود که به کاربرانش اجازه داد تا با سطوح بالای ناشناس با بیت کوین معامله کنند و پایگاه مشتریانی را ایجاد کرد که به شدت به فعالیت های مجرمانه وابسته بود». این صرافی ادعا می‌کند که این صرافی تراکنش‌های جهانی جرایم سایبری را تسهیل کرده است، درآمدهای حاصل از طیف گسترده‌ای از جنایات مانند هک Mt Gox، کلاهبرداری‌های باج‌افزار و حتی تجارت مواد مخدر را دریافت می‌کند.

BTC-e و Vinnik به یک مورد از فعالیت یک تجارت خدمات پولی بدون مجوز در ایالات متحده و یک مورد توطئه برای ارتکاب پولشویی متهم شدند. روس همچنین با 17 فقره پولشویی و دو فقره مشارکت در معاملات پولی غیرقانونی مواجه است. وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که پلتفرم او هیچ سیستمی برای تأیید شناخت مشتری شما و هیچ برنامه ضد پولشویی طبق قوانین فدرال ندارد.

روسیه، وکیل برند وینیک استرداد ایالات متحده “ربایش” و “ناپدید شدن خشونت آمیز”

فردریک بلوت، وکیل فرانسوی وینیک در گفتگو با خبرگزاری روسی تاس تأیید کرد که متهم وی پس از بازگشت از فرانسه بر اساس تصمیم اتاق تحقیق دادگاه استیناف پاریس از صبح پنجشنبه به بازداشت ایالات متحده تحویل داده شده است. او بلافاصله به هواپیمای دیگری که به ایالات متحده پرواز کرد منتقل شد. بلوت توضیح داد که هواپیما در بوستون فرود آمد و سپس به سانفرانسیسکو پرواز کرد.

الکساندر وینیک که بر اساس سه تصمیم قاضی فرانسه باید آزاد شود، دیروز به عنوان زندانی به یونان منتقل شد و در آنجا به معنای واقعی کلمه بدون اینکه اجازه داشته باشد، طبق درخواست خود و در حالی که او را در یک هواپیمای شخصی به ایالات متحده آمریکا “بار” کردند. به نقل از روزنامه یونانی Ethnos، زوئه کنستانتوپولو که وکالت او را در یونان و فرانسه برعهده داشته است، گفت: درخواست پناهندگی، دسترسی به مترجم، برای من به عنوان وکیل او.

اپراتور ادعایی BTC-e الکساندر وینیک در بازداشت ایالات متحده پس از استرداد فوری از یونان

کنستانتوپولو اخیراً نگرانی های خود را مبنی بر اینکه روسیه به عنوان «گروگان» درگیری نظامی جاری در اوکراین تحت حمایت ناتو، جایی که مسکو از اواخر فوریه در حال انجام یک جنگ تمام عیار است، توسط ایالات متحده به عنوان «گروگان» نگه داشته شود، به اشتراک گذاشت. در دفاع از جمعیت روسی زبان. دولت های غربی ترجیح داده اند که درخواست های خود روسیه برای استرداد وینیک را نادیده بگیرند.

این کارشناس فناوری اطلاعات که اتهامات آمریکا را رد کرده و بر بی گناهی خود تاکید کرده است، پیش از این نیز تمایل خود را برای بازگشت به وطن و حضور در دادگاه در آنجا ابراز کرده بود. او در روسیه به اختلاس بیش از 600000 روبل (نزدیک به 10000 دلار) و “کلاهبرداری در زمینه اطلاعات رایانه ای” به مبلغ 750 میلیون روبل (12.3 میلیون دلار) متهم شده است.

در حالی که وزارت دادگستری ایالات متحده از دولت و وزارت دادگستری یونان “به خاطر تمام تلاش هایشان برای تضمین انتقال متهم به ایالات متحده” تشکر کرد، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفت که مسکو از اقدامات غیردوستانه این کشور خشمگین است. مقامات یونانی» و واشنگتن را به انجام «تعقیب واقعی برای شهروندان روسی» متهم کردند و استرداد عجولانه وینیک را «ربایش» خواند. در حالی که در اطلاعیه DOJ ذکر نشده است، مالک BTC-e نیز مظنون به همکاری با اطلاعات روسیه است.

زوئه کنستانتوپولو در اظهارات خود این پرونده را یک “رسوایی قضایی، دیپلماتیک، بین دولتی” چند ساله توصیف کرد، در حالی که استرداد وی را “ناپدید شدن خشونت‌آمیز از خاک یونان” خواند که “یک روش مافیایی و یک عمل جنایتکارانه است … نقض قوانین بین‌المللی و قوانین یونان» با مشارکت دو کشور خارجی انجام شد. وینیک در یونان درخواست پناهندگی کرد و تیم دفاعی او تلاش کرده است تا به دلایل بشردوستانه نیز آزاد شود. همسر او در سال 2020 درگذشت و دو پسر آنها اکنون بدون پدر و مادر بزرگ می شوند.

برچسب ها در این داستان

الکساندر وینیک، دستگیری، پناهندگی، BTC-e، اتهامات، درگیری، رمزنگاری، صرافی رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارز رمزنگاری شده، صرافی، استرداد، فرانسه، فرانسه، یونان، یونانی، پولشویی، کوه Gox، اپراتور، درخواست، روسی، جمله، محاکمه، اوکراین، اوکراین، وینیک، جنگ

انتظارات شما از محاکمه الکساندر وینیک در آمریکا چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.