اوکراین و کشورهای بالتیک ماکرون را به دلیل پیشنهاد «ضمانت‌های امنیتی» برای روسیه سرزنش کردند

میخائیلو پودولیاک، دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که این جهان است که به تضمین های امنیتی روسیه نیاز دارد و نه برعکس. پودولیاک روز یکشنبه در توییتر نوشت: «جهان متمدن به «ضمانت‌های امنیتی» از نیات وحشیانه روسیه پس از پوتین نیاز دارد. الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، گفت

کد خبر : 289787
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
اوکراین و کشورهای بالتیک ماکرون را به دلیل پیشنهاد «ضمانت‌های امنیتی» برای روسیه سرزنش کردند


میخائیلو پودولیاک، دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که این جهان است که به تضمین های امنیتی روسیه نیاز دارد و نه برعکس.

پودولیاک روز یکشنبه در توییتر نوشت: «جهان متمدن به «ضمانت‌های امنیتی» از نیات وحشیانه روسیه پس از پوتین نیاز دارد.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، گفت که روسیه “غیر سلاح اتمی و غیرنظامی” بهترین تضمین صلح نه تنها برای اوکراین، بلکه برای جهان خواهد بود.

“کسی می خواهد تضمین های امنیتی برای یک دولت تروریست و قاتل فراهم کند؟” دانیلوف در توییتر نوشت.

به جای نورنبرگ، با روسیه قرارداد امضا کنیم و دست بدهیم؟

محاکمه های نورنبرگ برای محاکمه جنایتکاران جنگی نازی پس از جنگ جهانی دوم، امروز به عنوان پیشرو دادگاه هایی مانند دادگاه کیفری بین المللی در لاهه دیده می شود. مسکو اتهامات مرتکب جنایات جنگی توسط نیروهایش در اوکراین را رد می کند.

پس از چندین دور گفت‌وگو در اوایل جنگ، کیف و مسکو ماه‌هاست برای مذاکره درباره پایان درگیری با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند. کی‌یف می‌گوید مذاکرات صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه حملات خود را متوقف کند و از تمام مناطق اوکراینی که تصرف کرده است عقب‌نشینی کند.

اما کرملین گفت که غرب باید قبل از هر گونه مذاکره با پوتین، الحاق اعلام شده مسکو در ماه سپتامبر از “سرزمین های جدید” را به رسمیت بشناسد.

مکرون هفته گذشته با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن درباره جنگ اوکراین گفتگو کرد. بایدن پس از آن گفت که هیچ شرایطی برای گفتگوهای آمریکا و روسیه درباره پایان دادن به درگیری وجود ندارد.

ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور سیاسی آمریکا، با این حال، گفت که اصرار پوتین بر به رسمیت شناختن الحاقات اعلام شده نشان می دهد که او در مورد مذاکرات صلح جدی نیست.

او پس از دیدار با زلنسکی در آخر هفته در کیف به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که دیپلماسی هدف همه است، اما شما باید یک شریک مشتاق داشته باشید. و بسیار واضح است که پوتین برای آن صادق نیست یا آماده نیست.

زلنسکی درباره پیشنهاد ماکرون اظهار نظری نکرده است.

“پرواز نخواهد کرد”

پیشنهاد ماکرون مبنی بر تضمین های امنیتی برای مسکو همچنین انتقادهایی را در برخی از کشورهای حوزه بالتیک که با روسیه هم مرز هستند و آن را تهدیدی فزاینده می دانند، برانگیخته است.

الکساندر استاب، نخست‌وزیر سابق فنلاند گفت که او اساساً با مکرون مخالف است.

او در حساب توییتر خود گفت: «تنها تضمین‌های امنیتی که باید روی آن تمرکز کنیم، اساساً غیرروسی است. روسیه ابتدا باید تضمین کند که به دیگران حمله نمی کند.

لیناس لینکویکوس، وزیر امور خارجه سابق لیتوانی، گفت که روسیه تا زمانی که به همسایگان خود “حمله، ضمیمه یا اشغال” نکند، تضمین های امنیتی دارد.

لینکویکوس در توییتر نوشت: «اگر کسی می‌خواهد یک معماری امنیتی جدید ایجاد کند که به یک دولت تروریستی اجازه می‌دهد تا روش‌های ارعاب خود را ادامه دهد، باید دوباره فکر کند، (نه) پرواز خواهد کرد.

در کیف، دیوید آراخامیا، یک قانونگذار و عضو تیم مذاکره کننده اوکراین با روسیه در زمان انجام مذاکرات، گفت که اوکراین آماده است تا زمانی که روسیه چهار شرط را رعایت کند، تضمین های امنیتی ارائه کند.

برای همین کافی است: خاک کشورمان را ترک کنید، غرامت بپردازید، همه جنایتکاران جنگی را مجازات کنید. اراخامیا در برنامه پیام رسان تلگرام گفت: داوطلبانه سلاح های هسته ای را تسلیم کنید.

پس از آن، ما حاضریم پای میز مذاکره بنشینیم و در مورد تضمین های امنیتی صحبت کنیم.

مکرون و زلنسکی در طول بیش از 9 ماه جنگ مکرراً گفتگو کرده‌اند و زلنسکی از رئیس‌جمهور فرانسه به خاطر تلاش برای یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک تشکر کرده و همچنین پیشنهادات ماکرون مبنی بر آمادگی کیف برای مصالحه را رد کرده است.

در ماه مه، مکرون همچنین به دلیل اینکه روسیه را نباید تحقیر کرد تا زمانی که درگیری ها در اوکراین متوقف شود، راه حل دیپلماتیک پیدا شود، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

(نوشتن در ملبورن توسط لیدیا کلی؛ ویرایش توسط استیون کوتس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.