اوکراین می گوید با ادامه نبرد شرق بر روسیه پیروز خواهد شد

[ad_1] نیروهای روسی در پیشروی خود در شرق سعی در تصرف Sievierodonetsk داشتند و آن را به یکی از خونین ترین نبردها تاکنون تبدیل کرده اند. هیچ یک از طرفین در طول هفته‌ها درگیری که شهر را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است، ضربه‌ای ناک اوت دریافت نکرده است. اوکراین خواستار تحویل سریع‌تر تسلیحات سنگین از

کد خبر : 215440
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
اوکراین می گوید با ادامه نبرد شرق بر روسیه پیروز خواهد شد

[ad_1]

نیروهای روسی در پیشروی خود در شرق سعی در تصرف Sievierodonetsk داشتند و آن را به یکی از خونین ترین نبردها تاکنون تبدیل کرده اند. هیچ یک از طرفین در طول هفته‌ها درگیری که شهر را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است، ضربه‌ای ناک اوت دریافت نکرده است.

اوکراین خواستار تحویل سریع‌تر تسلیحات سنگین از غرب برای تغییر روند جنگ با نیروهای روسی – که می‌گوید حداقل 10 برابر بیشتر از نیروهای اوکراینی توپخانه دارند، شده است. با این حال، حتی زمانی که ارتش اوکرائین مورد هدف قرار گرفت، در مراحل اولیه نبرد بیش از حد انتظار انعطاف‌پذیرتر نشان داده است.

زلنسکی در کنفرانسی در سنگاپور از طریق لینک ویدئویی گفت: «ما قطعاً در این جنگی که روسیه آغاز کرده است پیروز خواهیم شد. در میدان های نبرد در اوکراین است که قوانین آینده این جهان در حال تصمیم گیری است.

پس از اینکه روسیه با آغاز تهاجم خود در 24 فوریه مجبور به کاهش اهداف کمپین گسترده تر شد، مسکو به گسترش کنترل در شرق روی آورد، جایی که جدایی طلبان طرفدار روسیه از سال 2014 بخشی از قلمرو را در اختیار داشتند.

منطقه شرقی معروف به دونباس شامل استان های لوهانسک، جایی که سیویرودونتسک در آن قرار دارد، و دونتسک است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد، جمهوری خودخوانده مردم دونتسک (DPR) گفت که حکمی درباره یک “مزدور” اسیر کره جنوبی در حال آماده شدن است.

خانواده یکی از دو جنگجوی بریتانیایی که هفته گذشته در دادگاه کوتاهی به اعدام محکوم شدند، روز شنبه گفتند که «از نتیجه محاکمه نمایشی غیرقانونی ویران و اندوهگین شده‌اند» و خواستار آن شدند که با شان پینر به عنوان یک اسیر جنگی رفتار شود. و آزاد یا مبادله شد.

تاثیر جهانی

درگیری بین همسایگان – دو تا از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان – فراتر از اوکراین بازتاب یافته است.

زلنسکی گفت: «اگر به دلیل محاصره روسیه، نتوانیم مواد غذایی خود را صادر کنیم که به شدت در بازارهای جهانی گم شده است، جهان با یک بحران غذایی حاد و شدید و قحطی – قحطی در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی مواجه خواهد شد». کنفرانس گفتگوی شانگری لا در سنگاپور.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که به دلیل کاهش صادرات گندم و سایر مواد غذایی ممکن است تا 19 میلیون نفر دیگر در جهان در سال آینده با گرسنگی مزمن روبرو شوند.

ترکیه تلاش کرده است تا توافقی را به دست آورد تا اوکراین بتواند محموله‌ها را از بنادر دریای سیاه خود که 98 درصد از صادرات غلات و دانه‌های روغنی آن قبل از جنگ را تشکیل می‌داد، از سر بگیرد. اما مسکو می‌گوید کیف باید بنادر را از مین پاکسازی کند و اوکراین می‌گوید به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد تا افشا نشود.

اوکراین بارها خواستار کمک فوری بیشتر غرب شده است.

موسسه مطالعات جنگ در گزارشی اعلام کرد: «از آنجایی که نیروهای اوکراینی از آخرین انبارهای خود از سیستم‌های تسلیحاتی و مهمات مربوط به دوران شوروی استفاده می‌کنند، برای انتقال به زنجیره‌های جدید تأمین مهمات و سیستم‌های توپخانه‌ای کلیدی، به حمایت مستمر غرب نیاز دارند». در جمعه.

در این بیانیه آمده است که توپخانه موثر در “نبرد تا حد زیادی ایستا” در شرق حیاتی خواهد بود.

سرهی گایدای، فرماندار لوهانسک اوکراین، گفت که نیروهای روسی پس از درگیری‌های شدید بر سر شهر، اکثر مناطق سیویرودونتسک را کنترل کردند، اما اوکراین همچنان کارخانه شیمیایی آزوت را که صدها غیرنظامی در آن پناه گرفته‌اند، کنترل می‌کند.

او ادعای جدایی طلبان مبنی بر گیر افتادن 300 تا 400 جنگجوی اوکراینی در آنجا را رد کرد.

گایدایی در برنامه تلگرام گفت: «نیروهای ما یک منطقه صنعتی سیویرودونتسک را در اختیار دارند و ارتش روسیه را در این شهر نابود می‌کنند.

نبرد بر سر Sievierodonetsk و تخریب آن یادآور هفته ها بمباران شهر بندری جنوبی Mariupol است. قبل از اینکه ماه گذشته نیروهای روسی کنترل شهر را به دست گرفتند، با تسلیم آخرین مدافعان اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال، این شهر به ویرانه تبدیل شد.

مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است، اما هر دو طرف می گویند که تلفات گسترده ای به نیروهای یکدیگر وارد کرده اند.

رویترز نتوانسته است به طور مستقل گزارش های میدان نبرد در درگیری را تأیید کند.

روسیه اقدامات خود را یک “عملیات نظامی ویژه” برای خلع سلاح و “از بین بردن هویت” اوکراین می نامد، در حالی که کیف و متحدانش آن را یک جنگ تهاجمی بی دلیل برای تصرف سرزمین می نامند.

(گزارش توسط ناتالیا زینتس و مکس هاندر، گزارش اضافی توسط دفاتر رویترز، نگارش توسط ادموند بلر، ویرایش توسط فرانسیس کری و آنگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.