اوکراین می‌گوید روس‌ها مرگبارترین روز را تحمل می‌کنند، آلمان و متحدانش تانک تهیه می‌کنند

[ad_1] ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن بیش از 1000 سرباز روسی در طول یک روز نمی تواند به طور مستقل تأیید شود و روسیه همچنین مدعی شده است که تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی را در هفته های اخیر کشته است. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، روز سه‌شنبه از کیف بازدید کرد، زیرا برلین،

کد خبر : 317090
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
اوکراین می‌گوید روس‌ها مرگبارترین روز را تحمل می‌کنند، آلمان و متحدانش تانک تهیه می‌کنند

[ad_1]

ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن بیش از 1000 سرباز روسی در طول یک روز نمی تواند به طور مستقل تأیید شود و روسیه همچنین مدعی شده است که تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی را در هفته های اخیر کشته است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، روز سه‌شنبه از کیف بازدید کرد، زیرا برلین، دانمارک و هلند اعلام کردند که بودجه را برای بازگرداندن تانک‌های لئوپارد 1 از ذخایر صنعتی جمع‌آوری کرده و در ماه‌های آینده به کیف تحویل خواهند داد.

پیستوریوس از عرضه حدود 80 فروند لئوپارد 1 در سال جاری و حدود 100 دستگاه در سال 2024 خبر داد که بیش از آنچه قبلا اعلام شده بود. معاون صدراعظم آلمان رابرت هالبک به طور جداگانه در سفر به واشنگتن گفت که انتظار دارد اوکراین تا ماه مارس تعداد دو رقمی تانک لئوپارد 1 داشته باشد، اما مطمئن نیست که تعداد 178 تانک مجاز در مجموع ارسال شود.

از سال جدید میلادی، کشورهای غربی صدها تانک و خودروی زرهی را به اوکراین داده اند تا قدرت شلیک و تحرک را برای عبور از خطوط روسیه و بازپس گیری قلمرو در اواخر سال جاری به اوکراین بدهند.

انتظار می‌رود بسته جدید تسلیحات ایالات متحده شامل راکت‌های دوربردتر باشد که به اوکراین این امکان را می‌دهد تا خطوط تدارکاتی روسیه را در تمام سرزمین‌هایی که در سرزمین اصلی اوکراین و بخش‌هایی از شبه جزیره کریمه اشغال کرده است، هدف قرار دهد.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در توئیتر نوشت که با نزدیک شدن به سالگرد یک سالگی خود در 24 فوریه، روز سه شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در مورد کمک های نظامی جدید، تحریم ها علیه روسیه و “آماده سازی رویدادهای مهم” صحبت کرده است.

اما ماه ها طول می کشد تا تسلیحات جدید وارد شود و در همین حال روسیه نیروی انسانی خود را با فراخوانی نیروهای ذخیره تکمیل کرده است. کرملین می گوید که تدارکات تسلیحات غرب تنها درگیری را گسترش داده و گسترش می دهد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در کنفرانس تلفنی با مقامات نظامی گفت: «آمریکا و متحدانش در تلاش هستند تا حد امکان درگیری را طولانی کنند.

برای انجام این کار، آنها شروع به تهیه سلاح‌های تهاجمی سنگین کرده‌اند و آشکارا از اوکراین می‌خواهند که سرزمین‌های ما را تصرف کند. در واقع، چنین اقداماتی کشورهای ناتو را به درگیری می کشاند و می تواند به سطح غیرقابل پیش بینی تنش منجر شود.»

به نظر می‌رسد استفاده او از عبارت «سرزمین‌های ما» به چهار استان اوکراینی اشاره دارد که روسیه ادعا کرد سال گذشته آن‌ها را ضمیمه کرده است و همچنین کریمه را که در سال 2014 از اوکراین تصرف کرد.

خبرگزاری تاس روز سه شنبه گزارش داد، روسیه به طور جداگانه از سفارت آمریکا در مسکو خواست تا انتشار اخبار جعلی درباره عملیات نظامی در اوکراین را متوقف کند و دیپلمات های آمریکایی را تهدید به اخراج کند.

افزایش تلفات

ارتش اوکراین تعداد کشته شدگان ارتش روسیه را 1030 نفر در طول شبانه روز افزایش داد و به 133190 نفر رساند و این افزایش را بالاترین افزایش در طول جنگ تا کنون و در بین 1900 نفر طی دو روز توصیف کرد. روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که در ماه ژانویه 6500 تلفات اوکراینی وارد کرده است.

اگرچه آمار تلفات دشمن از هر دو طرف معمولاً غیرقابل اعتماد تلقی می‌شود و کیف جزئیات کمی از آخرین نبردها ارائه می‌کند، ادعای اوکراین مبنی بر اینکه جنگ تا کنون مرگبارترین روز برای سربازان روسی بوده است، با توصیفات هر دو طرف از تشدید خندق تماس نزدیک مطابقت دارد. جنگ

در نزدیکی شهر مارینکا، در حدود 30 کیلومتری (18.6 مایلی) از شرق شهر دونتسک، یک واحد دریایی نیروهای مسلح اوکراین از یک سیستم پرتاب دوران شوروی به مواضع روسیه راکت شلیک کرد. سربازان گفتند که روس ها از زمان ورود به ستون های خودرو در آغاز تهاجم تاکتیک های خود را تغییر داده اند.

سربازی که نام خود را فقط ایوهن نامیده است، گفت: «آنها در گروه های کوچک پیاده نظام طوفان می کنند و سعی می کنند بیشتر و بیشتر بخزند. “دشمن به خوبی سازگار شد، آنها به سرعت ما یاد می گیرند. آنها انواع مختلفی از تاکتیک ها را اتخاذ کردند.»

کی‌یف و غرب می‌گویند روسیه در هفته‌های اخیر نیروها و مزدوران خود را به شرق اوکراین اعزام کرده است، به این امید که بتواند تا 24 فوریه به دستاوردهای جدیدی دست یابد.

این جنگ در یک مقطع حساس وارد دومین سال خود می شود و مسکو تلاش می کند تا ابتکار عمل را دوباره به دست آورد، در حالی که کیف برای تانک های غربی تلاش می کند تا در اواخر سال 2023 یک حمله متقابل انجام دهند.

پس از شکست روسیه در تصرف کیف پایتخت اوکراین در سال گذشته و از دست دادن موقعیت خود در نیمه دوم سال 2022، مسکو اکنون از صدها هزار نیرویی که در اولین بسیج خود پس از جنگ جهانی دوم فراخوانده بود، به طور کامل استفاده می کند.

در چند هفته گذشته روسیه از اولین دستاوردهای خود در نیم سال گذشته به خود می بالد. اما این پیشرفت همچنان افزایشی بوده و مسکو با وجود هزاران کشته هنوز یک مرکز عمده جمعیتی را در کارزار زمستانی خود تصرف نکرده است.

درگیری ها برای ماه ها در اطراف باخموت تحت کنترل اوکراین در شرق استان دونتسک متمرکز شده است، شهری با جمعیتی حدود 75000 نفر قبل از جنگ. روسیه پیشرفت آشکاری در محاصره این کشور از شمال و جنوب داشته است، اما کیف می‌گوید که پادگان این کشور به خوبی خود را حفظ کرده است.

مسکو همچنین حمله‌ای را به سمت جنوب علیه وولدار، یک سنگر تحت کنترل اوکراین که در استان دونتسک در ارتفاعات در تقاطع استراتژیک بین خطوط مقدم شرقی و جنوبی قرار دارد، آغاز کرده است.

الکسی دانیلوف، رئیس امنیت ملی اوکراین، گفت که انتظار می‌رود روسیه مناطق شمال شرقی خارکف یا جنوب زاپوریژیا را به عنوان اهداف یک حمله پیش‌بینی‌شده قرار دهد.

(گزارش اضافی توسط پاول پولیتوک، مکس هاندر، ران پوپسکی، نیک استارکوف و لیدیا کلی؛ نوشته پیتر گراف، الکساندرا هادسون و سینتیا اوسترمن؛ ویرایش توسط توماس یانوفسکی، مارک هاینریش و دانیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.