اوکراین در روز استقلال، شش ماهه جنگ، برای خشونت بیشتر کمربند است

[ad_1] روز استقلال اوکراین، که شش ماه از تهاجم روسیه به روسیه در 24 فوریه می‌گذرد، امسال برای اوکراینی‌هایی که مصمم هستند زیر یوغ مسکو بازنگردند، اهمیتی مقدس یافته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اواخر روز سه‌شنبه نسبت به احتمال «تحریک‌های نفرت‌انگیز روسیه» و «حملات وحشیانه» از سوی مسکو هشدار داد تا روزی مهم برای

کد خبر : 245700
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۵۳
اوکراین در روز استقلال، شش ماهه جنگ، برای خشونت بیشتر کمربند است

[ad_1]

روز استقلال اوکراین، که شش ماه از تهاجم روسیه به روسیه در 24 فوریه می‌گذرد، امسال برای اوکراینی‌هایی که مصمم هستند زیر یوغ مسکو بازنگردند، اهمیتی مقدس یافته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اواخر روز سه‌شنبه نسبت به احتمال «تحریک‌های نفرت‌انگیز روسیه» و «حملات وحشیانه» از سوی مسکو هشدار داد تا روزی مهم برای همه اوکراینی‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

مقامات تجمعات عمومی در پایتخت کیف را ممنوع کرده و در شهر خارکف در شرق این کشور مقررات منع آمد و شد سخت وضع کرده اند که ماه ها گلوله باران در خطوط مقدم را پشت سر گذاشته است. به بسیاری از مقامات دولتی دستور داده شده که از خانه کار کنند.

اوکراین در آگوست 1991 پس از کودتای نافرجام در مسکو و اکثریت قاطع اوکراینی ها در همه پرسی به اعلام استقلال رای دادند، از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد.

زلنسکی فاش نکرده است که دولت چگونه تعطیلات عمومی را که یکی از مهم‌ترین تعطیلات اوکراین است، به دلایل امنیت عمومی جشن می‌گیرد، اما او به صراحت اعلام کرده است که این تعطیلات را اعلام خواهد کرد.

اوکراین لاشه تانک ها و خودروهای زرهی سوخته روسی را مانند غنائم جنگی در مرکز کیف در نمایشی نافرمانی پیش از تعطیلات عمومی گذاشت.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «ما باید آگاه باشیم که تحریکات و حملات وحشیانه منزجر کننده روسیه امکان پذیر است.

او رهبری مقاومت کشورش را از زمانی که نیروهای روسی بر فراز مرزها سرازیر شدند، در آنچه مسکو آن را “عملیات نظامی ویژه” برای غیرنظامی کردن همسایه کوچکتر خود می نامد، رهبری کرد. اوکراین و متحدان غربی آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به جنگی غیرقابل تحریک و به سبک امپریالیستی متهم می کنند.

مقامات از مردم خواستند هشدارهای حمله هوایی را جدی بگیرند و در صورت به صدا درآمدن آژیر به دنبال پناهگاه باشند.

زلنسکی در سخنرانی خود گفت: ما در حال مبارزه با وحشتناک ترین تهدید علیه کشور خود هستیم و همچنین در زمانی که به بزرگترین سطح وحدت ملی دست یافته ایم.

اداره شهر کیف تجمعات عمومی بزرگ را تا روز پنجشنبه ممنوع کرد، زیرا از ترس اینکه جمعیتی از ساکنان جشن ممکن است هدف حمله موشکی روسیه قرار گیرند.

زلنسکی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «آنها پاسخی دریافت خواهند کرد، پاسخی قدرتمند».

همبستگی

متحدان اوکراین، از جمله ایالات متحده – که 10.6 میلیارد دلار کمک امنیتی ارسال کرده است و قصد دارد 3 میلیارد دلار دیگر را همزمان با روز استقلال ارسال کند – نیز نگران حملات روسیه بودند.

ایالات متحده گفت که معتقد است روسیه در روزهای آینده زیرساخت های غیرنظامی و دولتی را هدف قرار خواهد داد. سفارت آمریکا گفت که شهروندان آمریکایی باید «اکنون» اوکراین را ترک کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مجازی برای ابراز همبستگی با دولت کیف، گفت: «هیچ کشوری نباید بتواند مرزهای دیگری را به زور ترسیم کند».

بلینکن در سخنانی به پلتفرم موسوم به کریمه گفت: «ما باید به افزایش هزینه‌ها و فشار بین‌المللی بر رئیس‌جمهور پوتین و توانمندسازانش ادامه دهیم تا زمانی که حقوق مردم اوکراین و کشور مستقل آنها رعایت شود».

روسیه در سال 2014 شبه جزیره کریمه را ضمیمه کرد و از آن به عنوان پایگاهی برای حملات در طول تهاجم استفاده می کرد.

زلنسکی در کنفرانس سخنرانی کرد و بعداً به خبرنگاران گفت: «کریمه را پس خواهیم گرفت – این سرزمین ماست. ما به هر نحوی که تصمیم بگیریم این کار را انجام خواهیم داد.»

جنگ در اوکراین باعث کشته شدن هزاران نفر شده است، بیش از یک سوم از جمعیت 41 میلیونی اوکراین خانه های خود را ترک کرده و کل شهرها را ویران کرده است، اما تا حد زیادی در بن بست محبوس شده است.

علاوه بر کریمه، نیروهای روسیه مناطق جنوبی، از جمله در امتداد سواحل دریای سیاه و دریای آزوف، و بخش‌هایی از منطقه شرقی دونباس، که استان‌های لوهانسک و دونتسک را شامل می‌شود، کنترل می‌کنند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.