اوکراین به دستاوردهای روسیه در باخموت اعتراف کرد. مسکو یک خبرنگار آمریکایی را دستگیر کرد

[ad_1] در تشدید اختلافات دیپلماتیک روسیه با ایالات متحده، سرویس امنیتی FSB مسکو اعلام کرد که یک خبرنگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ، را به ظن جاسوسی برای واشنگتن دستگیر کرده است. شهر کوچک معدن باخموت محل خونین ترین نبرد پیاده نظام در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم بوده است، زیرا نیروهای

کد خبر : 340270
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
اوکراین به دستاوردهای روسیه در باخموت اعتراف کرد.  مسکو یک خبرنگار آمریکایی را دستگیر کرد

[ad_1]

در تشدید اختلافات دیپلماتیک روسیه با ایالات متحده، سرویس امنیتی FSB مسکو اعلام کرد که یک خبرنگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ، را به ظن جاسوسی برای واشنگتن دستگیر کرده است.

شهر کوچک معدن باخموت محل خونین ترین نبرد پیاده نظام در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم بوده است، زیرا نیروهای روسی به دنبال اولین پیروزی خود از اواسط سال 2022 در یک حمله بزرگ زمستانی بوده اند.

اوکراین نزدیک به پنج ماه است که در حالت تدافعی به سر می‌برد، اما می‌گوید به زودی برای یک ضد حمله برنامه‌ریزی می‌کند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در گزارشی اعلام کرد: «نیروهای دشمن در اقدامات خود با هدف یورش به شهر باخموت موفق شدند.» “مدافعان ما شهر را در دست دارند و حملات متعدد دشمن را دفع می کنند.”

در این گزارش جزئیاتی از دستاوردهای روسیه ارائه نشده است. اندیشکده موسسه مطالعات جنگ گفت که نیروهای روسی و مزدوران واگنر طی دو روز گذشته مناطقی را در جنوب و جنوب غربی شهر به تصرف خود درآورده‌اند و واگنر در این هفته یک کارخانه فلزی در شمال آن را اشغال کرده است.

نیروهای روسی هفته‌ها در درگیری‌های خیابانی شدید در داخل باخموت به آرامی پیشروی می‌کنند. به نظر می رسید کیف یک ماه پیش شهر را رها کرده است، اما از آن زمان تصمیم گرفته است بماند و برای آن بجنگد، به امید شکستن نیروی مهاجم.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع در یک پست در شبکه های اجتماعی گفت که تلفات اجتناب ناپذیر است، اما “تلفات دشمن چندین برابر بیشتر است”.

سرهی چرواتی، سخنگوی ارتش اوکراین، به تلویزیون ملی گفت: «باخموت کانون فعالیت‌های نظامی است… هنوز هم دائماً «گرم» است.

از آنجایی که زمستان به بهار تبدیل شده است، سوال مبرم این است که روسیه تا چه زمانی می‌تواند تهاجم خود را ادامه دهد، و چه زمانی یا آیا اوکراین حمله خواهد کرد.

نشانه هایی وجود دارد که کمپین آن کند شده است. تعداد حملات روزانه روسیه در خط مقدم که توسط ستاد کل اوکراین گزارش شده است در چهار هفته گذشته تقریباً به نصف کاهش یافته است.

خبرنگار دستگیر شد

دستگیری گرشکویچ می تواند هم بر دیپلماسی با ایالات متحده و هم بر پوشش بین المللی روسیه و جنگ تأثیر بگذارد.

او پس از بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال که یک هفته قبل از حمله به اوکراین با روغن شاهدانه به مسکو رسید و در ماه دسامبر در مبادله زندانیان آزاد شد، بالاترین چهره آمریکایی دستگیر شده توسط روسیه بود.

FSB در بیانیه ای اعلام کرد که «فعالیت های غیرقانونی گرشکویچ ایوان، شهروند آمریکایی، متولد 1991، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، معتبر در وزارت خارجه روسیه، که مظنون به جاسوسی است را متوقف کرده است. در راستای منافع دولت آمریکا».

هیچ نظری از روزنامه در دسترس نبود.

FSB گفت که گرشکویچ “از طرف آمریکایی” وظیفه جمع آوری اطلاعات در مورد “فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع دفاعی نظامی” را بر عهده داشته است. هیچ مدرکی ارائه نکرد.

راهنمای سفر سفارت ایالات متحده که آخرین بار در فوریه امسال به روز شده است، به شهروندان آمریکایی توصیه می کند به دلیل خطر دستگیری خودسرانه به روسیه سفر نکنند و می گوید شهروندان آمریکایی ساکن یا مسافرت در روسیه باید فوراً آن را ترک کنند.

مسکو از زمان آغاز جنگ عملاً همه خبرگزاری های مستقل روسیه را غیرقانونی اعلام کرده است، اما به اعتبار بخشیدن به برخی خبرنگاران خارجی ادامه داده است. روزنامه نگاری به شدت توسط قوانینی که برای هرگونه انتقاد عمومی از جنگ احکام طولانی تعیین می کند، محدود شده است.

(نوشته پیتر گراف؛ ویرایش توسط انگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.