اوکراین برای تجدید ساختار بدهی خارجی در سال آینده آماده می شود. بخشودگی بدهی احتمالی میان مدت

[ad_1] طلبکاران G7 گفتند که تنها در صورتی دوره مهلت خود را برای بدهی اوکراین تمدید خواهند کرد که طلبکاران خصوصی با حداقل رفتار مطلوب موافقت کنند. اما از آنجایی که این طلبکاران باشگاه پاریس هستند که اغلب مهم‌ترین امکانات را برای کاهش بدهی ارائه می‌دهند، تعهد آنها تنها به تمدید توقف خدمات بدهی در

کد خبر : 348120
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
اوکراین برای تجدید ساختار بدهی خارجی در سال آینده آماده می شود.  بخشودگی بدهی احتمالی میان مدت

[ad_1]

طلبکاران G7 گفتند که تنها در صورتی دوره مهلت خود را برای بدهی اوکراین تمدید خواهند کرد که طلبکاران خصوصی با حداقل رفتار مطلوب موافقت کنند. اما از آنجایی که این طلبکاران باشگاه پاریس هستند که اغلب مهم‌ترین امکانات را برای کاهش بدهی ارائه می‌دهند، تعهد آنها تنها به تمدید توقف خدمات بدهی در این مرحله نشان می‌دهد که بعید است طلبکاران خصوصی خارجی خیلی بیشتر از سال آینده پیش بروند.

اوکراین تنها قرار است سال آینده 200 میلیون دلار (0.1 درصد از تولید ناخالص داخلی) به عنوان بدهی به باشگاه پاریس بپردازد، اما تمدید تعلیق خدمات بدهی، 4.4 میلیارد دلار (2.9 درصد از تولید ناخالص داخلی) پس انداز بیشتری را به خاطر دارندگان اوراق قرضه بین المللی به همراه خواهد داشت. در سال 2024. مذاکرات با طلبکاران تجاری اواخر سال جاری یا اوایل سال 2024 آغاز خواهد شد. ما معتقدیم که یک توافق احتمالا تا اواسط سال آینده منعقد خواهد شد. اگر چنین باشد، تجدید ساختار بدهی خارجی (دومین) پس از تعلیق بدهی در سال 2022، به احتمال زیاد با رتبه‌بندی صادرکننده ارز خارجی «نبود انتخابی» از Scope Ratings تا سال 2024 ارزیابی می‌شود.

تجدید ساختار بیشتر بدهی پیش از این یک فرضیه اصلی در پشت تصمیم Scope برای اختصاص رتبه‌بندی ارز خارجی CC و چشم‌انداز منفی پس از توافقنامه بدهی خارجی ۲۰۲۲ بود. رتبه بندی CC حاکی از احتمال 62٪ یک رویداد اعتباری در طی دو سال از تاریخ واگذاری است.

سومین و جامع تر درمان بدهی به طور بالقوه تا سال 2027

Scope در حال حاضر افزایش بدهی عمومی دولت اوکراین را تا سال 2024 از 82 درصد در سال 2022 به 95 درصد تولید ناخالص داخلی و دو برابر نسبت 49 درصدی در سال 2021 پیش بینی می کند.شکل 1). در مقایسه، سناریوی اقتصادی پایه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند بدهی دولتی تا پایان سال 2024 به 105 درصد برسد و تا سال 2033 به 78 درصد کاهش یابد. حدود 10 درصد در سال تا سال 2027.

شکل 1. بدهی عمومی دولت (درصد تولید ناخالص داخلی)، بر اساس سناریو*

*سناریوها بازسازی قبل از بدهی است که در نزدیکی پایان افق پیش بینی (2027) دیده می شود. منبع: وزارت دارایی (اوکراین)، سرویس آمار دولتی اوکراین، صندوق بین‌المللی پول و پیش‌بینی‌های Scope Ratings.

پیش بینی های بدهی مانند این در گذشته نبوده است بطور خودکار به این نتیجه رسید که بدهی ناپایدار است. به عنوان مثال، پس از تجدید ساختار بدهی اوکراین در سال 2015، صندوق بین المللی پول نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی 79 درصد اوکراین را پایدار ارزیابی کرد. اما شرایط امروز اوکراین را نمی توان با گذشته آن مقایسه کرد و مطمئناً با هیچ نمونه ای از وام گیرنده مضطرب که کمک های چند جانبه دریافت می کند، قابل مقایسه نیست.

ارزیابی‌های متعارف پایداری بدهی در شرایط استثنایی مانند شرایطی که اوکراین با آن مواجه است، متفاوت تفسیر می‌شود. این کشور احتمالاً همچنان مورد توجه و حمایت شدید طلبکاران غربی قرار خواهد گرفت. بخشودگی جامع‌تر بدهی احتمالا میان‌مدت به نظر می‌رسد، از جمله به دلایل (جغرافیایی) سیاسی، حتی اگر پیش‌بینی‌های اولیه صندوق بین‌المللی پول نشان‌دهنده چنین مقیاسی از حمایت نباشد. بدون ابهام اجباری

هر تصمیمی در مورد بخشودگی بدهی‌ها به ارزیابی پایداری بدهی صندوق بین‌المللی پول بر اساس سناریوی نزولی آن بستگی دارد که بر اساس آن بدهی عمومی به نزدیک به 150 درصد افزایش می‌یابد. بر این اساس، انتظار طلبکاران چندجانبه و دوجانبه از یک درمان دیگر (و سوم) بدهی خارجی در نزدیکی پایان برنامه جاری (تا سال‌های 2026-2027) – که طی آن اقدامات جامع‌تری مورد بحث قرار می‌گیرد – درست به نظر می‌رسد.

چنین تجدید ساختار بدهی خارجی سوم و جامع تر تا سال 2027 به طور بالقوه مستلزم زیان های عمده تری به خصوص از سوی طلبکاران بخش خصوصی خواهد بود. این می‌تواند زمینه را برای گفتگوهای بحث‌انگیز در مورد مقایسه‌پذیری رفتار تا آن زمان فراهم کند – به‌ویژه وقتی وام‌دهندگان چندجانبه از مشارکت در بحث وضعیت طلبکار ترجیحی خودداری می‌کنند، حتی اگر وام‌های امتیازی قابل توجهی ارائه می‌کنند. مقیاس زیان هایی که بخش خصوصی در نهایت با آن مواجه می شود ممکن است اهداف برنامه برای دستیابی مجدد به بازارهای بین المللی را به تاخیر بیندازد.

برنامه صندوق بین المللی پول خطرات کوتاه مدت بدهی داخلی اوکراین را کاهش می دهد

تسهیلات 48 ماهه تمدید شده 15.6 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول (که 2.7 میلیارد دلار آن فوراً در دسترس است) پیشنهادی 115 میلیارد دلاری از حمایت مالی کلی را ایجاد می کند. این یک نمایش استثنایی از حمایت از اوکراین است، زیرا صندوق بین المللی پول معمولاً به کشورهای در حال جنگ وام نمی دهد، با توجه به عدم اطمینان شدید در مورد بازپرداخت آن.

در کنار کاهش بدهی تکمیلی از بخش بین‌المللی، بودجه صندوق بین‌المللی پول شکاف مالی قابل توجهی را در سال‌های آتی کاهش می‌دهد که ناشی از کسری بودجه عمومی در حدود 20 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری و 17 درصد در سال 2024 است. اتفاقاً صندوق بین‌المللی پول هیچ فرضی در مورد این مرحله در مورد استفاده از ذخایر منجمد روسیه برای پر کردن شکاف مالی است.

اوکراین قصد دارد با اقدامات بخش بین‌المللی، تامین مالی داخلی دولت را افزایش دهد و تامین مالی پولی را حذف کند. وزارت دارایی اخیراً نرخ بدهی داخلی را افزایش داده است تا آن را قابل فروش تر کند. حمایت فزاینده بخش بانکداری داخلی از منابع مالی دولتی، احتمال هرگونه تغییر ساختار بدهی داخلی را در دوره آتی کاهش می دهد – زیرا لنگر انداختن ثبات مالی و بازارهای سرمایه بدهی داخلی از نظر استراتژیک برای تامین مالی جنگ و بازسازی به نظر می رسد.

Scope CCC بدهی داخلی اوکراین را با چشم انداز منفی بالاتر از رتبه بدهی خارجی ارزیابی می کند.

معیارهای اقتصادی خاص بهبود یافته است

معیارهای اقتصادی خاص اخیراً با مدیریت محتاطانه مالی کلان و کمک های بین المللی بهبود یافته است. ذخایر ارز خارجی تا مارس به 28.7 میلیارد دلار افزایش یافت که به بالاترین حد قبل از حمله نزدیک شد. نرخ بازار سیاه hryvnia تثبیت شد. انقباض اقتصادی در طول سال 2022 30٪ شدید بود، اما با این وجود مطابق با برآورد اجماع بالای 31٪ از جولای بود. Scope رشد تولید پروژه های 4% در سال 2023 و 2.5% برای سال 2024 را پیش بینی می کند.

پس از تصویب ماه گذشته برنامه صندوق بین المللی پول و اعلام تعلیق طولانی بدهی، بررسی برنامه ریزی شده بعدی اسکوپ در مورد اوکراین در 12 می است.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

دنیس شن مدیر رتبه‌بندی بخش دولتی و دولتی است Scope Ratings GmbH.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.