اوکراینی های سرکش سال نو را در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین از آسمان منفجر می شوند، تشویق می کنند

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که 45 فروند پهپاد شاهد ساخت ایران را در طول شب منهدم کرده است که 32 فروند از آنها یکشنبه بعد از نیمه شب و 13 فروند در اواخر روز شنبه بود. این علاوه بر 31 حمله موشکی و 12 حمله هوایی در سراسر کشور در 24 ساعت گذشته

کد خبر : 300851
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
اوکراینی های سرکش سال نو را در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین از آسمان منفجر می شوند، تشویق می کنند


فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که 45 فروند پهپاد شاهد ساخت ایران را در طول شب منهدم کرده است که 32 فروند از آنها یکشنبه بعد از نیمه شب و 13 فروند در اواخر روز شنبه بود. این علاوه بر 31 حمله موشکی و 12 حمله هوایی در سراسر کشور در 24 ساعت گذشته بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلخ و سرسختانه در سال نو میلادی که با پیام امیدوارکننده قدردانی و اتحاد رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، مغایرت داشت، به حمله خود به اوکراین دست نکشید.

در حالی که آژیرهای خطر در کیف به صدا درآمد، برخی از مردم از بالکن خود فریاد زدند: «شکوه بر اوکراین! افتخار قهرمانان!»

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، در شبکه های اجتماعی گفت که قطعات حمله اواخر شب کمترین خسارت را در مرکز پایتخت وارد کرده است و گزارش های اولیه حاکی از آن است که هیچ زخمی یا تلفاتی وجود نداشته است. حملات اوایل روز شنبه به ساختمان های مسکونی و یک هتل در پایتخت حمله کرد که دست کم یک نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند.

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین در توییتر خود نوشت: «روسیه سرد و بزدلانه به اوکراین در ساعات اولیه سال جدید حمله کرد. اما به نظر می رسد پوتین هنوز نمی داند که اوکراینی ها از آهن ساخته شده اند.

در خط مقدم در استان دونتسک شرقی اورکاین، سربازان سال جدید را جشن گرفتند. سرباز پاولو پریژهدسکی، 27 ساله، آهنگی را که پس از کشته شدن 12 نفر از همرزمانش در یک شب در جبهه نوشته بود، روی گیتار نواخت.

او به رویترز گفت: «مایه تاسف است که مردم به جای ملاقات با دوستان، جشن گرفتن و دادن هدایا به یکدیگر مجبور به جستجوی سرپناه شدند، برخی کشته شدند. «این یک تراژدی بزرگ است. این یک تراژدی بزرگ است که هرگز قابل بخشش نیست. به همین دلیل است که سال نو غم انگیز است.»

در یک سنگر خط مقدم نزدیک، سرباز اوله زهرودسکی، 49 ساله، گفت که پس از فراخوانی پسرش به عنوان یک سرباز ذخیره، به عنوان یک داوطلب ثبت نام کرده است. پسرش اکنون در بیمارستانی در شهر جنوبی دنیپرو بستری بود و به دلیل آسیب مغزی برای جان خود می جنگید، در حالی که پدرش در جبهه حضور داشت.

او در حالی که اشک هایش را نگه داشت گفت: «الان خیلی سخت است.

‘سال نو مبارک’

آندری نبیتوف، رئیس پلیس کیف، عکسی را در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام خود منتشر کرد که نشان می‌دهد یک قطعه پهپاد مورد استفاده در حمله به پایتخت قرار گرفته است و روی آن تابلویی به زبان روسی با دست نوشته شده است «سال نو مبارک». .

نبیتوف گفت: “این خرابه در جبهه نیست، جایی که نبردهای شدید در جریان است، اینجا در زمین های ورزشی است که کودکان در آن بازی می کنند.”

روسیه از زمانی که پوتین در فوریه دستور حمله به او را صادر کرد، شهرهای اوکراین را با خاک یکسان کرده و هزاران غیرنظامی را به قتل رسانده است و ادعا می‌کند که اوکراین یک کشور مصنوعی است که دیدگاه غرب‌گرایانه آن امنیت روسیه را تهدید می‌کند. مسکو از آن زمان مدعی شده است که حدود یک پنجم اوکراین را ضمیمه کرده است.

اوکراین با حمایت نظامی غرب مقابله کرده است و نیروهای روسیه را از بیش از نیمی از سرزمینی که تصرف کرده بودند بیرون رانده است. در هفته‌های اخیر، خطوط مقدم تا حد زیادی ساکن بوده است و هزاران سرباز در جنگ شدید خندق جان خود را از دست داده‌اند، زیرا مسکو از کنترل خود در قلمرو تصرف شده دفاع می‌کند.

از ماه اکتبر، روسیه حملات موشکی و پهپادی گسترده ای را به زیرساخت های انرژی اوکراین انجام داده است که با شروع زمستان، شهرها را در تاریکی و سرما فرو می برد. مسکو می گوید هدف از این حملات کاهش توانایی اوکراین برای جنگ است. کیف می گوید که آنها هیچ هدف نظامی ندارند و قصد دارند به غیرنظامیان صدمه بزنند که جنایت جنگی است.

پوتین با چهره ای خشن در سخنرانی سال نو خود که در مقابل گروهی از مردمی که به جای پس زمینه معمولی دیوارهای کرملین لباس نظامی پوشیده بودند، گفت: «مهمترین چیز سرنوشت روسیه است». دفاع از وطن وظیفه مقدس ما در قبال اجداد و فرزندانمان است. عدالت اخلاقی و تاریخی در کنار ماست.»

زلنسکی آدرس خود را در تاریکی نزدیک، در مقابل پرچم اوکراین در اهتزاز ارائه کرد. وی سال گذشته را یک بیداری ملی توصیف کرد.

به ما گفته شد: شما چاره ای جز تسلیم ندارید. ما می گوییم: چاره ای جز پیروزی نداریم.

«این سال قلب ما را زده است. ما همه اشک ها را فریاد زده ایم. زلنسکی گفت: ما همه دعاها را فریاد زده ایم. ما می جنگیم و به مبارزه ادامه خواهیم داد. به خاطر کلمه کلیدی: “پیروزی”.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که آخرین حملات هوایی به زیرساخت‌ها در سومی در شمال شرق کشور، خملنیتسکی در غرب و زاپوریژژیا و خرسون در جنوب شرقی و جنوب آسیب رسانده است.

والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک بامداد روز یکشنبه پس از گزارش گلوله باران شدید چندین محله در این منطقه در طول شب که منجر به زخمی شدن یک نفر شد، گفت: “بگذارید روز آرام باشد.”

اپراتور شبکه Ukrenergo روز یکشنبه گفت که روز گذشته برای کارگرانش “سخت” بوده است، اما وضعیت برق “تحت کنترل” است و قطعی های اضطراری اجرا نمی شود.

در بیانیه ای آمده است: «به لطف رفتار آگاهانه کسب و کار اوکراینی و محدودیت در کار صنعت، حجم بیشتری از برق برای مصرف کنندگان خانگی فراهم شده است.

به طور جداگانه، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه جنوبی بلگورود روسیه در مرز اوکراین، گفت که گلوله باران شبانه حومه شهر شبکینو به خانه‌ها آسیب رسانده است اما تلفات جانی نداشته است.

رسانه‌های روسیه همچنین از حملات متعدد اوکراینی به بخش‌های تحت کنترل مسکو در مناطق دونتسک و لوهانسک خبر دادند که مقامات محلی می‌گویند دست‌کم ۹ نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری دولتی RIA روسیه به نقل از یک پزشک محلی گزارش داد که در حمله روز شنبه به بیمارستانی در دونتسک، شش نفر کشته شدند. مقامات نیابتی در دونتسک همچنین گفتند که یک نفر در اثر گلوله باران اوکراین کشته شده است.

رویترز نتوانست این گزارش ها را تأیید کند. هیچ واکنش فوری از کیف، که تقریباً هرگز علناً مسئولیت هر گونه حمله در داخل روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نمی‌گیرد، دریافت نکرد.

(گزارش توسط گلب گارانیچ، والنتین اوگیرنکو، دن پلشچوک و سرگی کارازی در کیف و هربرت ویلاراگا در خط مقدم در استان دونتسک؛ نوشته پیتر گراف، لیدیا کلی و دن پلشوک؛ ویرایش توسط کیم کوگیل و فرانسیس کری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.