اوکراینی‌ها می‌گویند که در زمان اشغال تحت فشار قرار گرفتند تا نوزادان را به‌عنوان روسی ثبت کنند

[ad_1] بچه کاترینا در آن روز در ماه مه جدیدترین شهروند اوکراین شد که در یکی از تاریک ترین دوران این کشور متولد شد. لئونید رمیگا، پزشک ارشد بیمارستان بالینی شهر خرسون، تنها بیمارستان کار این شهر، گفت که بعداً در زمان اشغال، روسیه همه نوزادان را ملزم به دریافت تابعیت روسیه کرد. روسیه سال

کد خبر : 328364
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
اوکراینی‌ها می‌گویند که در زمان اشغال تحت فشار قرار گرفتند تا نوزادان را به‌عنوان روسی ثبت کنند

[ad_1]

بچه کاترینا در آن روز در ماه مه جدیدترین شهروند اوکراین شد که در یکی از تاریک ترین دوران این کشور متولد شد.

لئونید رمیگا، پزشک ارشد بیمارستان بالینی شهر خرسون، تنها بیمارستان کار این شهر، گفت که بعداً در زمان اشغال، روسیه همه نوزادان را ملزم به دریافت تابعیت روسیه کرد.

روسیه سال گذشته خرسون را به مدت هشت ماه اشغال کرد تا اینکه سربازان اوکراینی آن را در نوامبر بازپس گرفتند. بسیاری از ساکنان در ابتدا بازگشتند، اما خرسون به دلیل گلوله باران توسط نیروهای روسی در سراسر رودخانه Dnipro، اکنون بیشتر شبیه یک شهر ارواح است.

در اوایل اشغال، والدین اوکراینی برای پذیرش تابعیت روسیه برای نوزادان خود تحت فشار قرار گرفتند. به گفته والدین رمیگا و کاترینا – ناتالیا لوکینا و اولکسی مارکلوف – این شامل محرومیت از توزیع رایگان پوشک و غذای کودک بود.

این نمونه ای از این است که چگونه ساکنان شهرها و شهرهای شرق و جنوب اوکراین که نیروهای روسی به تصرف خود درآورده بودند مجبور بودند تغییرات ناگهانی و گاه خطرناک در قوانین و خواسته های اشغالگران را تغییر دهند.

ناتالیا لوکینا، 42 ساله، گفت: «وقتی ما درخواست پوشک کردیم، روس‌ها به ما گفتند: «اگر بدون شناسنامه روسی بیایید، ما به شما پوشک نمی‌دهیم».

اولکسی مارکلوف، شریک لوکینا، گفت که اکثر والدین کودکان کوچک، با درآمد کمی در طول جنگ، پوشک رایگان روس ها را می پذیرفتند. “یک پنی پول هم نبود.”

رویترز نمی تواند به طور مستقل حساب آنها را تایید کند.

سرویس اطلاعاتی روسیه، FSB، که به اجرای قوانین در سرزمین های اشغالی در اوکراین کمک می کند، به درخواست اظهار نظر در مورد حساب ساکنان پاسخ نداد.

لوکینا از تغییر شناسنامه دخترش که دو ماه پس از تسخیر خرسون توسط روسیه به دنیا آمد، خودداری کرد.

رویترز اسناد اوکراینی کاترینا را دیده است که توسط وزارت دادگستری اوکراین مهر شده است. این وزارتخانه به درخواست برای اظهار نظر درباره وضعیت خرسون در دوران اشغال روسیه پاسخی نداد.

لوکینا در مصاحبه ای در خانه تنگ خود، جایی که او و مارکلوف با سه فرزند و مادر پیرش اولها بدون برق و بدون دویدن زندگی می کنند، گفت: به (روس ها) گفتیم که نوزاد در اوکراین به دنیا آمده است و اوکراینی است، نه روسی. اب.

این خانه فقط 1.5 کیلومتر (یک مایل) از سمت دنیپرو تحت کنترل روسیه است، جایی که سربازان روزانه به سمت خرسون توپخانه شلیک می کنند.

“تهدید”، “تبلیغات”

دکتر رمیگا گفت که او هنوز در اوایل اشغال قوانین اوکراین را اجرا می کرد، تا اینکه سربازان او را در 7 ژوئن از کارش تعلیق کردند.

رمیگا در بیمارستان به رویترز گفت: «آنها چنان کمپین تبلیغاتی انجام دادند که روسیه برای همیشه اینجاست. اما افسران FSB تهدید می‌کنند که اگر (خانواده‌ها) اسناد روسی را دریافت نکنند، با مشکل مواجه خواهند شد.»

رمیگا گفت که در ماه ژوئن بیمار شد و یک ماه را در بیمارستان زیر نظر سربازان گذراند. او در ماه بعد موفق به فرار شد.

او گفت که افسران FSB او را در 20 سپتامبر دستگیر کردند، به او دستبند زدند و کیسه ای را روی سرش کشیدند، سپس او را به یک بازداشتگاه ناشناس بردند و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفت.

او گفت که مأموران او را در اوایل اکتبر آزاد کردند و او را از بازگشت به کار در بیمارستان منع کردند.

رمیگا گفت که در 12 نوامبر، یک روز پس از بازپس گیری خرسون توسط اوکراین، به کار بازگشته است.

FSB به درخواست اظهار نظر در مورد حساب Remyga پاسخ نداد.

در بیمارستان‌های اوکراین، والدین پرونده پزشکی اولیه تولد نوزاد خود را دریافت می‌کنند، اما باید برای دریافت گواهی تولد یک شهروند اوکراینی به اداره ثبت احوال مراجعه کنند و تابعیت خود را اعطا کنند.

اولنا کلیمنکو، رئیس اداره ثبت منطقه ای خرسون، گفت که در طول اشغال، بسیاری از والدین بازدید از دفاتر ثبت تحت کنترل روسیه را به تاخیر انداختند.

کلیمنکو گفت که پس از پایان اشغال، بسیاری از این والدین نوزادان خود را برای تابعیت اوکراین ثبت نام کردند. او آمار دقیقی نداشت.

کلیمنکو گفت که مشخص نیست چند نوزاد تابعیت روسیه را دریافت کردند، زیرا مقامات روسی آنها را ثبت کردند و کارگران ثبت نام اوکراینی با آنها همکاری نکردند.

بر اساس گزارش Remyga، قبل از جنگ، سالانه به طور متوسط ​​1200 نوزاد در بیمارستان بالینی شهر Kherson متولد می شد، اما این تعداد به 489 تولد در سال 2022 کاهش یافت.

او گفت که این کاهش نشان دهنده این واقعیت است که بسیاری از مادران برای زایمان در مناطق تحت کنترل اوکراین یا خارج از کشور ترک کردند.

(گزارش توسط راد نیکل و لئوناردو بناساتو در خرسون، اوکراین؛ ویرایش توسط مایک کولت وایت و آنگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.