اوکراین، بانک مرکزی اروپا، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، عدم قطعیت

[ad_1] پیش بینی بنیادی سهام: نزولی DAX 40 و FTSE 100 با طولانی شدن حمله روسیه به اوکراین در وال استریت عملکرد ضعیفی داشتند. همه نگاه ها به بانک مرکزی اروپا برای بازارهای اروپایی دوخته شده است، آیا در آینده رویکردی کمتر جنگ طلبانه اتخاذ خواهد کرد؟ اوضاع برای نزدک 100 با داده های تورم

کد خبر : 174955
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
اوکراین، بانک مرکزی اروپا، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، عدم قطعیت

[ad_1]

پیش بینی بنیادی سهام: نزولی

  • DAX 40 و FTSE 100 با طولانی شدن حمله روسیه به اوکراین در وال استریت عملکرد ضعیفی داشتند.
  • همه نگاه ها به بانک مرکزی اروپا برای بازارهای اروپایی دوخته شده است، آیا در آینده رویکردی کمتر جنگ طلبانه اتخاذ خواهد کرد؟
  • اوضاع برای نزدک 100 با داده های تورم ایالات متحده خیلی بهتر نیست

با طولانی شدن حمله روسیه به اوکراین برای بیش از یک هفته، بازارهای سهام جهانی متلاطم شدند. بازارهای اروپایی به ویژه آسیب دیدند و شاخص های DAX 40، FTSE 100 و Euro Stoxx 50 به ترتیب 10.11، 6.71 و 10.41 درصد سقوط کردند. اینها برخی از بدترین عملکردها از زمان شیوع کووید-19 بود که باعث نوسانات بازارهای سهام حدود دو سال پیش شد.

وضعیت وال استریت بهتر بود، اما نه مثبت. داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک کامپوزیت به ترتیب 1.3، 1.27 و 2.78 درصد کاهش یافتند. ضعف در بخش فناوری همچنان تحت تأثیر مسیر پیش رو برای سیاست پولی است. به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی فوریه نگاه نکنید. با کاهش نرخ بیکاری به 3.8 درصد در مقابل 3.9 درصد پیش بینی شده، ایالات متحده 678 هزار شغل در مقابل 423 هزار شغل پیش بینی شده اضافه کرد. لازم به ذکر است که افزایش 50 امتیازی از سوی فدرال رزرو در این ماه قیمت گذاری شد.

با این حال، امسال، 5 افزایش و همچنین انقباض کمی پیش بینی می شود. به همین دلیل است که بانک مرکزی در ترشی قرار گرفته است، زیرا اوکراین در حال گسترش در یک چرخه انقباض است. بازارها هستند قیمت گذاری فزاینده در شرایط رکود. در زیر یک است بین بازدهی خزانه داری 10 ساله و 2 ساله پخش می شود، که در هفته گذشته بیشترین کاهش را از سال 2019 داشته است. وارونگی خیلی دورتر نیست، که نشان دهنده کاهش اعتماد به نفس است که فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را افزایش دهد و “فرود نرم” را ارائه دهد.

منحنی بازده ایالات متحده – (10Y، 2Y)

DAX 40، FTSE 100، Nasdaq 100 Face Perfect Storm: اوکراین، ECB، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، عدم قطعیت

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

همه چشم ها به CPI ایالات متحده، ECB و اوکراین است

با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در اروپا، فدرال رزرو نبرد خود را در داخل، یعنی تورم، دارد. این هفته آینده، گزارش CPI فوریه در روز پنجشنبه از بین خواهد رفت. پیش‌بینی می‌شود که تورم کل سالانه ۷.۹ درصد باشد که نسبت به قبل از ۷.۵ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که رشد قیمت احتمالاً به بالاترین حد در 40 سال گذشته ادامه خواهد داد. رئیس جروم پاول خودش این را گفت، اینکه هنوز خیلی زود است که ببینیم آیا روسیه مسیر نرخ را تغییر می دهد یا خیر.

این دقیقاً همان کاری است که بازارها هنگام حمله روسیه به اوکراین انجام می دادند و انتظارات را کاهش داد. در حال حاضر مشخص نیست که این موضوع چقدر می تواند بر بانک مرکزی تأثیر بگذارد. رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، گفت که به دلیل تهاجم به اوکراین، «ابهام زیادی وجود دارد». وی همچنین افزود که بانک مرکزی “نیاز دارد به سمت یک سیاست بی طرف تر حرکت کند”.

علاوه بر افزایش نرخ ها، انقباض کمی نیز احتمالاً در گوشه و کنار است. به این ترتیب، ادامه نظارت بر ترازنامه علاوه بر اوکراین، کلیدی خواهد بود. در نمودار زیر، دوره های کاهش رشد ترازنامه با ضعف وال استریت همراه بوده است.

در چیزی که می‌تواند برای بازارهای اتحادیه اروپا تسکینی نسبی باشد، بانک مرکزی اروپا می‌تواند از اوکراین برای اتخاذ چشم‌اندازی کمتر جنگ طلبانه استفاده کند. قبل از این حمله، بانک مرکزی اروپا در بحبوحه افزایش CPI اتحادیه اروپا، شروع به طرح شرط‌های افزایش نرخ کرد. در حالی که تورم در آنجا در مقایسه با ایالات متحده سردتر است، در حال افزایش بوده است و ممکن است با افزایش قیمت انرژی به این روند ادامه دهد. با در نظر گرفتن همه چیز، عدم اطمینان زیادی در بازارها وجود دارد و این ممکن است چیزی باشد که همچنان بازارهای سهام را در آینده تحت فشار قرار دهد.

ترازنامه S&P 500 در مقابل ترازنامه فدرال رزرو

DAX 40، FTSE 100، Nasdaq 100 Face Perfect Storm: اوکراین، ECB، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، عدم قطعیت

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.